Dziwne luzy zaworowe
-
Autor tematualbertkolano
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pt, 24 wrz 2010, 21:15
- Motocykl: KXF 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzesko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Dziwne luzy zaworowe
Witam!
Niedawno nabylem Kawasaki Kx450F 2006 rok . Pierwsze co zrobilem to sprawdzilem luzy zaworowe i tu mam wlasnie pytanie luzy na zaworach ssacych sa ok 0.14 wiec mieszcza sie w granicy 0.10-0.15 ale luzy na zaworach wydechowych mnie przeraziły gdyz wyszlo na lewym 0.48 a na prawym 0.35 wiec kompletnie nie mieszcza sie w granicy 0.17-0.22 Jak to mozliwe ze sa one az 2 razy wieksze i czy to tlumaczy strzelanie z rury i dziwna reakcje na szybkie przygazowanie? Oraz czy luzy zaworowe w Kawasaki sie zmiejszaja czy zwiekszaja zebym wiedzial w jakiej granicy ustawic w górnej czy dolnej.
Dziekuje Marcin
Niedawno nabylem Kawasaki Kx450F 2006 rok . Pierwsze co zrobilem to sprawdzilem luzy zaworowe i tu mam wlasnie pytanie luzy na zaworach ssacych sa ok 0.14 wiec mieszcza sie w granicy 0.10-0.15 ale luzy na zaworach wydechowych mnie przeraziły gdyz wyszlo na lewym 0.48 a na prawym 0.35 wiec kompletnie nie mieszcza sie w granicy 0.17-0.22 Jak to mozliwe ze sa one az 2 razy wieksze i czy to tlumaczy strzelanie z rury i dziwna reakcje na szybkie przygazowanie? Oraz czy luzy zaworowe w Kawasaki sie zmiejszaja czy zwiekszaja zebym wiedzial w jakiej granicy ustawic w górnej czy dolnej.
Dziekuje Marcin
Ostatnio zmieniony pn, 18 paź 2010, 08:36 przez albertkolano, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 138
- Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
- Motocykl: Husqvarna TE610IE
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dziwne luzy zaworowe
Po prostu ktos dokonywał regulacji luzów w niefachowy sposób, prawdopodobnie pozakładał płytki, skrecił wałki i zmierzył wartosci nie dokonując bardzo istotnej rzeczy - NIE PRZEKOPAŁ ENERGICZNIE SILNIKA Z WYKRĘCONĄ SWIECĄ TUZ PO ZŁOZENIU ROZRZADU DO KUPY ALE PRZED ZMIERZENIEM WARTOSCI. Płytki musza sie ułozyc z tąd takie wachania. Zmierz wartosc luzów, pozniej zmierz płytki mikrometrem a nastepnie dobierz odpowiednio grubsze płytki , złóz rozrząd wałki, łancuch itp przekop silnik energicznie bez swiecy i zmierz wartosci, w raizie gdy cos sie bedzie dalej nie zgadzało zmien płytki na odpowiednie.
Luzy na ssących ZAWSZE staraj sie ustawic w górnych granicach tolerancji, ssące zawory mają tendencje do siadania a wiec zmniejszania luzu zaworowego.
Luzy na ssących ZAWSZE staraj sie ustawic w górnych granicach tolerancji, ssące zawory mają tendencje do siadania a wiec zmniejszania luzu zaworowego.
Tel: 792 808 123