Max obroty-problem 4T

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Max obroty-problem 4T

Post autor: spartan » czw, 23 wrz 2010, 22:34

Witam!!
Ostatnio podczas jazdy zauważyłem że moto nie chodzi na max obrotach.Jedzie na jakiś 3/4 swoich możliwości,wiem że stać moto na więcej a tu gaz jedzie i jakby paliwa nie dostawało,zapłon się odcinał:/jedzie ale nie czuć mocy,dopiero kolejny bieg "załatwia"sprawę.Odpala bez problemu,po regulacji zaworów,czyszczeniu gażnika i filtrów.
Mój domysł:może tłok i pierścienei się kończą??

Dla formalności i dociekliwych motocykl to Husaberg FE 600,ale objaw może spotkany w innych 4T??
HUSABERG 4 STROKE FORCE

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Max obroty-problem 4T

Post autor: ghollum » pt, 24 wrz 2010, 16:21

Prawdopodobnie problemy z kompresją, albo wyjechany tłok+pierścienie albo zawory, albo jedno i drugie

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Max obroty-problem 4T

Post autor: Joker » pt, 24 wrz 2010, 17:07

hmm wg mnie to nie jest wina kompresji, ponieważ gdy by była mała a silnik byłby zilmy to by miał problem z odpalaniem a takowego nie wymienił ;)
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Jezu71
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 280
Rejestracja: czw, 26 kwie 2007, 22:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Max obroty-problem 4T

Post autor: Jezu71 » pt, 24 wrz 2010, 17:46

spróbuj wykręcić o pól obrotu śrubę od mieszanki...!
Yamaha YZ-F 250 2002, 2006LE, 2008, 2009.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Max obroty-problem 4T

Post autor: Mateusz_MX » pt, 24 wrz 2010, 17:55

Jezu71 pisze:spróbuj wykręcić o pól obrotu śrubę od mieszanki...!
Jest to śruba regulacji składu mieszanki biegu jałowego. Jej ustawienie (korekta) nie rozwiąże problemu - odpowiada ona za dawkowanie mieszanki paliwo-powietrze w dolnym zakresie obrotów. Tutaj raczej będzie problem z jakimś elementem mechanicznym (lub gdy mowa o gaźniku z rozmiarem dyszy głównej - zakres wysokich obrotów silnika). Określ kolego dokładnie czy jest to problem z jazdą na maksymalnie wykręconym silniku czy po prostu jakiś problem przy przeskoku ze średniego zakresu w wysoki (silnik czterosuwowy po przekroczeniu danego zakresu obrotów po prostu nie wygeneruje większej mocy). Proponuję pomierzyć dokładnie tłok wraz z pierścieniami oraz cylinder (serwisówka - limit serwisowy). Pozdrawiam.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Max obroty-problem 4T

Post autor: ghollum » pt, 24 wrz 2010, 22:07

Czy dobrze kojarzę że twój Hus jest na tuleji? może to coś ma do rzeczy? :wink:

Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Max obroty-problem 4T

Post autor: spartan » sob, 25 wrz 2010, 19:55

No więc tak:

Możliwe że pierścienie trochę się już zużyły bo jak kopię kopką to jednak jest mniejszy opór niż jakiś czas temu:)

Uszczelka pod głowicą-dzisiaj przejechałem może 4km i zauważyłem jak pod głowicą z uszczelki(dosłownie z uszczelki która składa się z 3 warstw pomiędzy nimi)wycieka woda...

Powiązując jedno z drugim daje nam brak max obrotów bo kompresja wali w układ chłodzenia i na dodatek po moich ostatnich zawodach i treningu moto sie z lekka zużyło.

Co do zaworów to są nowe tak samo jak prowadnice,moto przejechało max 10mth może,więc wyjechane zawory raczej odpada.

A to że 4suw po przekrtoczeniu danej granicy obrotów nie wygeneruje więcej mocy to to wiadomo:)


Dzięki chłopaki
HUSABERG 4 STROKE FORCE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”