Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku
-
Autor tematumirek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 23:35
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku
Witam
tak jak powyżej wracając z lasu i jadąc już po asfalcie nastąpił cichy tak jakby trzask albo cos w tym stylu i moto utraciło na mocy a gdy podjerzdzałem pod lekką górkę dodając niewiele gazu dosłownie troszkę słychać jakieś klekotanie albo coś w tym stylu jak dodałem troszkę więcej gazu to cichnie i tak powoli dojechałem do domu po zgaszeniu próba ponownego odpalenia i nie odpalił tak jak zawsze od kopa tylko trza było ki8lka razy kopnąć
co to może być ???
tak jak powyżej wracając z lasu i jadąc już po asfalcie nastąpił cichy tak jakby trzask albo cos w tym stylu i moto utraciło na mocy a gdy podjerzdzałem pod lekką górkę dodając niewiele gazu dosłownie troszkę słychać jakieś klekotanie albo coś w tym stylu jak dodałem troszkę więcej gazu to cichnie i tak powoli dojechałem do domu po zgaszeniu próba ponownego odpalenia i nie odpalił tak jak zawsze od kopa tylko trza było ki8lka razy kopnąć
co to może być ???
-
Autor tematumirek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 23:35
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku
dziś wyciągnąłem moto na zewnątrz i spróbowałem odpalić
udało się to za pierwszym razem wyregulowałem mu obroty i jako tako chodzi nie przejechałem się żeby sprawdzić czy mocy miał jak kiedyś tylko przysłuchałem się z kąt dochodzi rzężenie i wychodzi na to ze z cylindra mniej więcej
wiec co wy na ten temat myślicie
udało się to za pierwszym razem wyregulowałem mu obroty i jako tako chodzi nie przejechałem się żeby sprawdzić czy mocy miał jak kiedyś tylko przysłuchałem się z kąt dochodzi rzężenie i wychodzi na to ze z cylindra mniej więcej
wiec co wy na ten temat myślicie
-
- Mistrz prostej
- Posty: 65
- Rejestracja: pt, 15 sty 2010, 17:22
- Motocykl: rm 125 95'
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku
Myslimy ze trzeba odkrecic cylinder i zobaczyc co sie stalo
Jeżeli miały by być w tej samej cenie, z takim samym / tej samej jakości osprzętem wybrałbym pewnie KTM
- to jeżeli chodzi o cross
Enduro - crf, ale SM to byłaby na bank Aprilia
LOL !!!! Z motodriver.eu :d
- to jeżeli chodzi o cross
Enduro - crf, ale SM to byłaby na bank Aprilia
LOL !!!! Z motodriver.eu :d
-
Autor tematumirek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 23:35
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku
a jak odkręcę cylinder to czego mam się doszukiwać i jak rozpoznać czy np korba jest zepsuta
dziś będę rozkręcał i mam nadzieje ze nicasil jest dobry
a czy ktoś miał podobny przypadek ?
ale motor tak czy siak odpala od kopa wiec nie wiem czy to ma coś do rzeczy
postaram się sprawdzić i dać cylinder do miary
p.s jesli to problem z tłokiem a nicasil jest na tyle wytrzymały ze jest ok to będzie git ale jeśli coś niżej to już może być lipa
dziś będę rozkręcał i mam nadzieje ze nicasil jest dobry
a czy ktoś miał podobny przypadek ?
ale motor tak czy siak odpala od kopa wiec nie wiem czy to ma coś do rzeczy
postaram się sprawdzić i dać cylinder do miary
p.s jesli to problem z tłokiem a nicasil jest na tyle wytrzymały ze jest ok to będzie git ale jeśli coś niżej to już może być lipa
-
- Mistrz prostej
- Posty: 109
- Rejestracja: śr, 30 wrz 2009, 19:37
- Motocykl: yz 250f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku
korbe po tym że jest juz zużyta pozasz po tym, że będzie miała luz góra-dół. (luz na boki jest zawsze)
Jak rozbierzesz to napewno sam będziesz widział co jest nie halo, bo nie ma tam aż tak skomplikowanych rzeczy.
Jak rozbierzesz to napewno sam będziesz widział co jest nie halo, bo nie ma tam aż tak skomplikowanych rzeczy.
-
Autor tematumirek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 23:35
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku
a powiedz mi po czym poznać że nicasil jest rozwalony po widocznych śladach czy też liczą się nie widoczne uszkodzenia
przyjmijmy że tłok już jest stary i może latać na boki i czy od takich zabiegów szybko potrafi strzelić nicasil?
przyjmijmy że tłok już jest stary i może latać na boki i czy od takich zabiegów szybko potrafi strzelić nicasil?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 189
- Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
- Motocykl: Kxf 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku
Zużycie nikasilu można poznać po przetarciach. Najczęściej występują one na kanałach wydechowych/dolotowych tam gdzie jest on najcieńszy(nie chodzi o grubość tylko szerokość). Można też poznać po rysach na nim tylko nie należy mylić ich z śladami po honowaniu. Najczęściej rysy powstają gdy dojdzie do uszkodzenia tłoka lub nie czyszczenia filtra powietrza. Na pewno gdy przeciągamy wymianę tłoka nikasil szybciej się ściera.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
-
Autor tematumirek
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 23:35
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku
dobra powoli wiem o co chodzi teraz pytanie powstaje takie czy jak nicasil będzie zdrowy to co mam zrobić zakładać tłoka i heja czy tez honowanie trzeba zrobić ?
i jak mam dobrać tłok odejmować czy dodawac nad wymiar cylindra i jaki tłok najlepiej wybrać pod nicasil myslałem nad kutym one maja 2 pierscienie a są tez jakies tłoki z jednym podobno
z góry dzieki za odp
i jak mam dobrać tłok odejmować czy dodawac nad wymiar cylindra i jaki tłok najlepiej wybrać pod nicasil myslałem nad kutym one maja 2 pierscienie a są tez jakies tłoki z jednym podobno
z góry dzieki za odp
-
- Mistrz prostej
- Posty: 109
- Rejestracja: śr, 30 wrz 2009, 19:37
- Motocykl: yz 250f
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku
Cylinder najlepiej oddać do jakiegoś zakładu, żeby go pomierzyli. I według tych wymiarów dobrać odpowiedni rozmiar tłoka, tak żeby luz miedzy cylindrem a tlokiem wynoscił 0,05mm. Nic nie honować tylko zakładac i heja. Według mnie lepiej wziac z jednym pierscieniem bo nicasil bedzie dostawał mniej po dupie.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku
hmm wiesz honowanie tez jest ważne, ma znaczenie przy smarowaniu gładzi cylindra, nie wiesz jak wyglada jego cylinder, czy nie ma przetarć, wrzerów itd. Zapodaj zdjecie cylindra cos sie wymysli.psyke pisze:Cylinder najlepiej oddać do jakiegoś zakładu, żeby go pomierzyli. I według tych wymiarów dobrać odpowiedni rozmiar tłoka, tak żeby luz miedzy cylindrem a tlokiem wynoscił 0,05mm. Nic nie honować tylko zakładac i heja. Według mnie lepiej wziac z jednym pierscieniem bo nicasil bedzie dostawał mniej po dupie.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 151
- Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
- Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha yz 250 2001 rok stuki w silniku
Z tego co się orientuję, to w Polsce nie ma honownic do nicasilu.
Generalnie zawsze przy zmianie tłoka powinno się robić honowanie cylka, ale że nie ma możliwości, to się tego nie robi.
Generalnie zawsze przy zmianie tłoka powinno się robić honowanie cylka, ale że nie ma możliwości, to się tego nie robi.