Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe
-
Autor tematumateuszvs
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
- Motocykl: CRF 450 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe
Witam serdecznie. Korzystając ze złej pogody postanowiłem sprawdzić luzy w mojej bestii.
Pierwszy problem to taki że szczelinomierz kupiłem nowy i listki mam grubości co 0.05mm, na alledrogo znalazłem płytki też rozmiarowo co 0.05 a luzy mam ustawić 0.18(+-0.03) na ssącym i 0.28(+-0.03) na wydechowym. Czyli zaokrąglić te luzy do pełnych wartości czy szukać dokładniejszego szczelinomierza? dodam że mam taki szczelinomierz ale nie nadaję się on do użytku(także są na pewno aż tak dokładne). Ale z drugiej strony co mi ze szczelinomierza kiedy płytki też nie dopasuję idealnie.. Co o tym myślicie?
I jeszcze jedno pytanko. Wiecie może czy crf-a ma tendencję do zacieśniania luzów czy do zwiększania?
obecnie mam luzy:
lewy wydechowy: 0.25
prawy wydechowy: 0.30
lewy ssący: 0.10
prawy ssący: 0.15
Regulować wszystkie luzy czy na 0.30 na wydechu zostawić bo z czasem się on zmniejszy? Na pewno rozumiecie o co mi chodzi:)
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi, pozdrawiam.
ps. dodam że znam się co nieco na mechanice i chciałbym sam ustawić sobie te luzy, także porady żeby oddać moto do serwisu odpadają
Pierwszy problem to taki że szczelinomierz kupiłem nowy i listki mam grubości co 0.05mm, na alledrogo znalazłem płytki też rozmiarowo co 0.05 a luzy mam ustawić 0.18(+-0.03) na ssącym i 0.28(+-0.03) na wydechowym. Czyli zaokrąglić te luzy do pełnych wartości czy szukać dokładniejszego szczelinomierza? dodam że mam taki szczelinomierz ale nie nadaję się on do użytku(także są na pewno aż tak dokładne). Ale z drugiej strony co mi ze szczelinomierza kiedy płytki też nie dopasuję idealnie.. Co o tym myślicie?
I jeszcze jedno pytanko. Wiecie może czy crf-a ma tendencję do zacieśniania luzów czy do zwiększania?
obecnie mam luzy:
lewy wydechowy: 0.25
prawy wydechowy: 0.30
lewy ssący: 0.10
prawy ssący: 0.15
Regulować wszystkie luzy czy na 0.30 na wydechu zostawić bo z czasem się on zmniejszy? Na pewno rozumiecie o co mi chodzi:)
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi, pozdrawiam.
ps. dodam że znam się co nieco na mechanice i chciałbym sam ustawić sobie te luzy, także porady żeby oddać moto do serwisu odpadają
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe
Tutaj masz opisane jak wyregulować luz zaworowy http://www.dirtpages.com/heckler/PDF/CR ... STMENT.pdf . Luz ustaw przy górnej granicy. Wałek dokręcaj kluczem dynamometrycznym a nie na czuja. Płytki zaworowe możesz szlifować na magnesówce, możesz dobrać wtedy idealną wartość luzu.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 15:57
- Motocykl: CRF 450 R '07
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe
Ustaw na ssacych takie jak byc powinny, a najlepiej w gornej granicy tolerancji, bo ssace maja tendencje do kasowania luzow, natomiast wydechowych sie nie rusza, bo z nimi sie nic nie dzieje, przynajmniej nie powinno. No chyba ze wyjda znacznie poza granice tolerancji wtedy nalezy wyregulowac. Pzdr.
A tak na marginesie jak jezdzi sie na SV? Bo jak sprzedam swojego chce kupic takiego, ale bez owiewek...
A tak na marginesie jak jezdzi sie na SV? Bo jak sprzedam swojego chce kupic takiego, ale bez owiewek...
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe
jesli masz 0.25 na tym wydechowym to chyba logiczne ze trzeba wyregulowac :ANAL: bez roznicy czy wydechowe czy ssace. Luz ma byc w normie bo bedzie slabsza kompresja i przy okazji bedzie wypalac lub wyklepywac zawory i gniazda.turtles0 pisze:Ustaw na ssacych takie jak byc powinny, a najlepiej w gornej granicy tolerancji, bo ssace maja tendencje do kasowania luzow, natomiast wydechowych sie nie rusza, bo z nimi sie nic nie dzieje, przynajmniej nie powinno. No chyba ze wyjda znacznie poza granice tolerancji wtedy nalezy wyregulowac. Pzdr.
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
- Motocykl: Crf 450'08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe
Zawory zawsze kasują luzy dlatego dobrze ustawić ich górną wartość. Ja dzisiaj mierzyłem u siebie i mam podobnie. Ten ssący 0.10 będzie niebawem do regulacji ale wg. mojej serwisówki do 2008 ssanie ma mieć 0.15 +/- 3 a szczelinomierz 0.10 wchodził jak w masło więc narazie zostawiłem. Kolega wyzej coś pokręcił skoro każe ci regulować wydechowy i mówi że to logiczne. Natomiast luzów zaworowych nie kontroluj na przyszłość z powodu złej pogody tylko kontroluj co 5/10 mth. Pozdrawiam.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 15:57
- Motocykl: CRF 450 R '07
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe
No to jak dla Ciebie jest logiczne, ze 0,25 trzeba wyregulowac, bo nie miesci sie w przedziale od 0,28 (+/- 0,03) to gratuluje.renner250 pisze:jesli masz 0.25 na tym wydechowym to chyba logiczne ze trzeba wyregulowac :ANAL: bez roznicy czy wydechowe czy ssace. Luz ma byc w normie bo bedzie slabsza kompresja i przy okazji bedzie wypalac lub wyklepywac zawory i gniazda.turtles0 pisze:Ustaw na ssacych takie jak byc powinny, a najlepiej w gornej granicy tolerancji, bo ssace maja tendencje do kasowania luzow, natomiast wydechowych sie nie rusza, bo z nimi sie nic nie dzieje, przynajmniej nie powinno. No chyba ze wyjda znacznie poza granice tolerancji wtedy nalezy wyregulowac. Pzdr.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe
sam stwierdziles ze trzeba zawory ustawiac w gornej granicy tamten wydechowy juz koncyz swoja dolna granice wiec z przykroscia musze stwierdzic ze plytka 0.05 mniejsza jest odpowiednia do niego. Jedyne czego nie rozumiem to ze karzesz regulowac ssace jesli sa w dolnej granicy a wydechowych juz nie wydechowe sie same reguluja?turtles0 pisze:Ustaw na ssacych takie jak byc powinny, a najlepiej w gornej granicy tolerancji
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
- Motocykl: Crf 450'08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe
Renner mylisz się. 0.25 to jest prawidłowy luz dla tego zaworu i jest bliski górnej granicy czyli 0,28 i taki powinien zostać a jak już zjedzie do powiedzmy 0,22 to wtedy nadaje się do regulacji, nie inaczej.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe
niestety ale ja to widze troszeczke inaczej. 0.28 (+/- 0.03) to jest toleracja w jakiej musi sie miescic luz. 0.31 to jest gorna granica a 0.25 dolna. Rekomendowany luz przez producenta to 0.28. 0.22 jest juz poza skala. Poza tym jezeli kolega reguluje zawory powinien zalozyc tam plytke 0.05 mniejsza bo jedna setka sie moze skasowac nie dlugo i znow do regulacji bedzie. Trzeba tez oczywiscie wziac pod uwage bledy pomiarowe jakie kolega zrobil tak niedokladnym szczelinomierzem. Zawor moze byc jeszcze calkiem w normie bo takie mierzenie (szczelinomierzem co 0.05) to zadne mierzenie.
I think I can fly! MX it's my life <3
-
Autor tematumateuszvs
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
- Motocykl: CRF 450 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi w temacie i te na priv
luzy pomierzone, płytki zamówione. Jeśli dobrze pomierzyłem wszystkie luzy będą w górnej granicy - czyli 0,30 na wydechowych - 0,20 na ssących. Mam nadzieję że będzie ok. Teraz tylko czekać na przesyłkę i na lepszą pogodę
Dzięki Rams - bardzo pomógł mi ten opis który podesłałeś. Z drugiej strony ustawienie luzów w crf nie wymaga super zdolności manualnych
Słyszałem że płytek nie powinno się szlifować ponieważ są one utwardzane powierzchniowo.
Co do jazdy na SV - ja mam '00. Polecam sv-kę od 2003 wzwyż. Tam już zakładali wtryski, dzięki czemu motocykl zyskał jeszcze bardziej agresywności wygląd jest kwestią gustu, a o tych się nie dyskutuje
V-ka super się zbiera, nie trzeba jej mocno kręcić, dzięki czemu spalanie oscyluje w granicach 6 litrów. Prowadzi się super a po zmianie przewodów na oploty hamulce też robią się bardzo dobre. Ogólnie? - POLECAM 8)
luzy pomierzone, płytki zamówione. Jeśli dobrze pomierzyłem wszystkie luzy będą w górnej granicy - czyli 0,30 na wydechowych - 0,20 na ssących. Mam nadzieję że będzie ok. Teraz tylko czekać na przesyłkę i na lepszą pogodę
Dzięki Rams - bardzo pomógł mi ten opis który podesłałeś. Z drugiej strony ustawienie luzów w crf nie wymaga super zdolności manualnych
Słyszałem że płytek nie powinno się szlifować ponieważ są one utwardzane powierzchniowo.
Co do jazdy na SV - ja mam '00. Polecam sv-kę od 2003 wzwyż. Tam już zakładali wtryski, dzięki czemu motocykl zyskał jeszcze bardziej agresywności wygląd jest kwestią gustu, a o tych się nie dyskutuje
V-ka super się zbiera, nie trzeba jej mocno kręcić, dzięki czemu spalanie oscyluje w granicach 6 litrów. Prowadzi się super a po zmianie przewodów na oploty hamulce też robią się bardzo dobre. Ogólnie? - POLECAM 8)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 15:57
- Motocykl: CRF 450 R '07
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe
Po pierwsze czytanie ze zrozumieniem, bo zacytowales moje jedno zdaniem, a i tak go nie zrozumiales. Wyraznie napisalem, ze chodzi mi o ssace, a o wydechowych w tym cytacie nie ma slowa, wiec nie wiem dlaczego twierdzisz, ze mysle jakoby same sie one regulowaly. A tak poza tym to ja nic nie kaRZe...renner250 pisze:sam stwierdziles ze trzeba zawory ustawiac w gornej granicy tamten wydechowy juz koncyz swoja dolna granice wiec z przykroscia musze stwierdzic ze plytka 0.05 mniejsza jest odpowiednia do niego. Jedyne czego nie rozumiem to ze karzesz regulowac ssace jesli sa w dolnej granicy a wydechowych juz nie wydechowe sie same reguluja?turtles0 pisze:Ustaw na ssacych takie jak byc powinny, a najlepiej w gornej granicy tolerancji