Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Post autor: mateuszvs » pt, 3 wrz 2010, 17:02

Witam serdecznie. Korzystając ze złej pogody postanowiłem sprawdzić luzy w mojej bestii.
Pierwszy problem to taki że szczelinomierz kupiłem nowy i listki mam grubości co 0.05mm, na alledrogo znalazłem płytki też rozmiarowo co 0.05 a luzy mam ustawić 0.18(+-0.03) na ssącym i 0.28(+-0.03) na wydechowym. Czyli zaokrąglić te luzy do pełnych wartości czy szukać dokładniejszego szczelinomierza? dodam że mam taki szczelinomierz ale nie nadaję się on do użytku(także są na pewno aż tak dokładne). Ale z drugiej strony co mi ze szczelinomierza kiedy płytki też nie dopasuję idealnie.. Co o tym myślicie?

I jeszcze jedno pytanko. Wiecie może czy crf-a ma tendencję do zacieśniania luzów czy do zwiększania?
obecnie mam luzy:
lewy wydechowy: 0.25
prawy wydechowy: 0.30
lewy ssący: 0.10
prawy ssący: 0.15

Regulować wszystkie luzy czy na 0.30 na wydechu zostawić bo z czasem się on zmniejszy? Na pewno rozumiecie o co mi chodzi:)
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi, pozdrawiam.

ps. dodam że znam się co nieco na mechanice i chciałbym sam ustawić sobie te luzy, także porady żeby oddać moto do serwisu odpadają :oops:
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Post autor: Rams » pt, 3 wrz 2010, 22:58

Tutaj masz opisane jak wyregulować luz zaworowy http://www.dirtpages.com/heckler/PDF/CR ... STMENT.pdf . Luz ustaw przy górnej granicy. Wałek dokręcaj kluczem dynamometrycznym a nie na czuja. Płytki zaworowe możesz szlifować na magnesówce, możesz dobrać wtedy idealną wartość luzu.

pawciu16v
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: sob, 7 cze 2008, 12:44
Motocykl: yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Post autor: pawciu16v » pt, 3 wrz 2010, 23:04

porzadny szczelinomierz mozna dostac w larsonie.. kszt kolo 50zl..

turtles0
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 15:57
Motocykl: CRF 450 R '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Post autor: turtles0 » sob, 4 wrz 2010, 12:51

Ustaw na ssacych takie jak byc powinny, a najlepiej w gornej granicy tolerancji, bo ssace maja tendencje do kasowania luzow, natomiast wydechowych sie nie rusza, bo z nimi sie nic nie dzieje, przynajmniej nie powinno. No chyba ze wyjda znacznie poza granice tolerancji wtedy nalezy wyregulowac. Pzdr.

A tak na marginesie jak jezdzi sie na SV? Bo jak sprzedam swojego chce kupic takiego, ale bez owiewek...

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Post autor: renner250 » sob, 4 wrz 2010, 13:01

turtles0 pisze:Ustaw na ssacych takie jak byc powinny, a najlepiej w gornej granicy tolerancji, bo ssace maja tendencje do kasowania luzow, natomiast wydechowych sie nie rusza, bo z nimi sie nic nie dzieje, przynajmniej nie powinno. No chyba ze wyjda znacznie poza granice tolerancji wtedy nalezy wyregulowac. Pzdr.
jesli masz 0.25 na tym wydechowym to chyba logiczne ze trzeba wyregulowac :ANAL: bez roznicy czy wydechowe czy ssace. Luz ma byc w normie bo bedzie slabsza kompresja i przy okazji bedzie wypalac lub wyklepywac zawory i gniazda.
I think I can fly! MX it's my life <3

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Post autor: gadzina » ndz, 5 wrz 2010, 01:06

Zawory zawsze kasują luzy dlatego dobrze ustawić ich górną wartość. Ja dzisiaj mierzyłem u siebie i mam podobnie. Ten ssący 0.10 będzie niebawem do regulacji ale wg. mojej serwisówki do 2008 ssanie ma mieć 0.15 +/- 3 a szczelinomierz 0.10 wchodził jak w masło więc narazie zostawiłem. Kolega wyzej coś pokręcił skoro każe ci regulować wydechowy i mówi że to logiczne. Natomiast luzów zaworowych nie kontroluj na przyszłość z powodu złej pogody tylko kontroluj co 5/10 mth. Pozdrawiam.

turtles0
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 15:57
Motocykl: CRF 450 R '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Post autor: turtles0 » pn, 6 wrz 2010, 11:21

renner250 pisze:
turtles0 pisze:Ustaw na ssacych takie jak byc powinny, a najlepiej w gornej granicy tolerancji, bo ssace maja tendencje do kasowania luzow, natomiast wydechowych sie nie rusza, bo z nimi sie nic nie dzieje, przynajmniej nie powinno. No chyba ze wyjda znacznie poza granice tolerancji wtedy nalezy wyregulowac. Pzdr.
jesli masz 0.25 na tym wydechowym to chyba logiczne ze trzeba wyregulowac :ANAL: bez roznicy czy wydechowe czy ssace. Luz ma byc w normie bo bedzie slabsza kompresja i przy okazji bedzie wypalac lub wyklepywac zawory i gniazda.
No to jak dla Ciebie jest logiczne, ze 0,25 trzeba wyregulowac, bo nie miesci sie w przedziale od 0,28 (+/- 0,03) to gratuluje.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Post autor: renner250 » pn, 6 wrz 2010, 17:15

turtles0 pisze:Ustaw na ssacych takie jak byc powinny, a najlepiej w gornej granicy tolerancji
sam stwierdziles ze trzeba zawory ustawiac w gornej granicy :D tamten wydechowy juz koncyz swoja dolna granice :D wiec z przykroscia musze stwierdzic ze plytka 0.05 mniejsza jest odpowiednia do niego. Jedyne czego nie rozumiem to ze karzesz regulowac ssace jesli sa w dolnej granicy a wydechowych juz nie :shock: wydechowe sie same reguluja?
I think I can fly! MX it's my life <3

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Post autor: gadzina » pn, 6 wrz 2010, 20:48

Renner mylisz się. 0.25 to jest prawidłowy luz dla tego zaworu i jest bliski górnej granicy czyli 0,28 i taki powinien zostać a jak już zjedzie do powiedzmy 0,22 to wtedy nadaje się do regulacji, nie inaczej.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Post autor: renner250 » pn, 6 wrz 2010, 21:00

niestety ale ja to widze troszeczke inaczej. 0.28 (+/- 0.03) to jest toleracja w jakiej musi sie miescic luz. 0.31 to jest gorna granica a 0.25 dolna. Rekomendowany luz przez producenta to 0.28. 0.22 jest juz poza skala. Poza tym jezeli kolega reguluje zawory powinien zalozyc tam plytke 0.05 mniejsza bo jedna setka sie moze skasowac nie dlugo i znow do regulacji bedzie. Trzeba tez oczywiscie wziac pod uwage bledy pomiarowe jakie kolega zrobil tak niedokladnym szczelinomierzem. Zawor moze byc jeszcze calkiem w normie bo takie mierzenie (szczelinomierzem co 0.05) to zadne mierzenie.
I think I can fly! MX it's my life <3

Autor tematu
mateuszvs
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
Motocykl: CRF 450 '04
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Post autor: mateuszvs » pn, 6 wrz 2010, 21:05

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi w temacie i te na priv :wink:
luzy pomierzone, płytki zamówione. Jeśli dobrze pomierzyłem wszystkie luzy będą w górnej granicy - czyli 0,30 na wydechowych - 0,20 na ssących. Mam nadzieję że będzie ok. Teraz tylko czekać na przesyłkę i na lepszą pogodę :roll:
Dzięki Rams - bardzo pomógł mi ten opis który podesłałeś. Z drugiej strony ustawienie luzów w crf nie wymaga super zdolności manualnych :)
Słyszałem że płytek nie powinno się szlifować ponieważ są one utwardzane powierzchniowo.

Co do jazdy na SV - ja mam '00. Polecam sv-kę od 2003 wzwyż. Tam już zakładali wtryski, dzięki czemu motocykl zyskał jeszcze bardziej agresywności :roll: wygląd jest kwestią gustu, a o tych się nie dyskutuje :wink:
V-ka super się zbiera, nie trzeba jej mocno kręcić, dzięki czemu spalanie oscyluje w granicach 6 litrów. Prowadzi się super a po zmianie przewodów na oploty hamulce też robią się bardzo dobre. Ogólnie? - POLECAM 8) :wink:
ALL IN!

My beloved monster :rolleyes: http://bikepics.com/members/mateuszvs/04cr450f/

turtles0
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 15:57
Motocykl: CRF 450 R '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda CRF 450 '04 - luzy zaworowe

Post autor: turtles0 » wt, 7 wrz 2010, 13:36

renner250 pisze:
turtles0 pisze:Ustaw na ssacych takie jak byc powinny, a najlepiej w gornej granicy tolerancji
sam stwierdziles ze trzeba zawory ustawiac w gornej granicy :D tamten wydechowy juz koncyz swoja dolna granice :D wiec z przykroscia musze stwierdzic ze plytka 0.05 mniejsza jest odpowiednia do niego. Jedyne czego nie rozumiem to ze karzesz regulowac ssace jesli sa w dolnej granicy a wydechowych juz nie :shock: wydechowe sie same reguluja?
Po pierwsze czytanie ze zrozumieniem, bo zacytowales moje jedno zdaniem, a i tak go nie zrozumiales. Wyraznie napisalem, ze chodzi mi o ssace, a o wydechowych w tym cytacie nie ma slowa, wiec nie wiem dlaczego twierdzisz, ze mysle jakoby same sie one regulowaly. A tak poza tym to ja nic nie kaRZe...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”