rm 125 1995 Zębatka

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Matafix383
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: wt, 29 cze 2010, 20:48
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Okolice --Kielc
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

rm 125 1995 Zębatka

Post autor: Matafix383 » pn, 16 sie 2010, 21:04

Witam . Mam pytanie . aktualnie w motorku mam załorzoną tylnią zębatkę na 45z czy gdybym zmienił na 50z to dużo na tym zyskam mocy ? . Chciałbym się upewnić bo aktualna jest prawie nowa i szkoda by tracić kasy . Pokornie proszę o odpowiedź :)

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 1995 Zębatka

Post autor: renner250 » wt, 17 sie 2010, 01:26

zmiana samej tylniej zebaty na wieksza nie tylko nie zyskasz ale jeszcze stracisz
I think I can fly! MX it's my life <3

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 1995 Zębatka

Post autor: ghollum » wt, 17 sie 2010, 10:19

Zysk na mocy? żaden... ale na pewno poczujesz różnicę maszyna będzie bardziej zrywna, lepiej się będzie "zbierać", kosztem prędkości oczywiście.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 1995 Zębatka

Post autor: renner250 » wt, 17 sie 2010, 12:49

ogolnie jak chcesz przelozenie zmieniac to musisz odpowiednio i z przodu i z tylu no chyba ze chcesz z tylu o jeden zab to jeszcze da rade ale napewno nie o 5. Sprzet bedzie wolny, nie bedzie zrywny biegi beda sie wbijac bez oporu ogolnie to nie bedzie za dobrze ciagnal
I think I can fly! MX it's my life <3

Autor tematu
Matafix383
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: wt, 29 cze 2010, 20:48
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Okolice --Kielc
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 1995 Zębatka

Post autor: Matafix383 » wt, 17 sie 2010, 18:10

Nie zalerzy mi na prędkości bo się nie ścigam . z przodu mam 12z więc najmniej jak się da . Ogulnie to chodzi mi o to żeby był bardziej zrywniejszy i lepiej wchodzł na koło . Z tego co wiem to z przełorzeniem wygląda tak że ( mało z przodu , dużo z tyłu ) -MOC / ( dużo z przodu , mało z tyłu ) -PRĘDKOŚĆ . Jeśli się mylę to mnie poprawcie .

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: rm 125 1995 Zębatka

Post autor: amator » wt, 17 sie 2010, 23:49

Matafix383 pisze:Witam . Mam pytanie . aktualnie w motorku mam załorzoną tylnią zębatkę na 45z czy gdybym zmienił na 50z to dużo na tym zyskam mocy ? . Chciałbym się upewnić bo aktualna jest prawie nowa i szkoda by tracić kasy . Pokornie proszę o odpowiedź :)

Dodatkowej mocy nie poczujesz bo nie ma takiej opcji ale oczywiście że poczujesz różnicę . Dla Ciebie będzie to na plus.
Nie piszesz jaka zębatka siedzi na przodzie ale do Twojego rocznika producent zaleca przełożenie 12/49 , wiec jeśli masz z przodu 12 i na tył założysz 50 to dopiero poczujesz ze mozna tym sprzętem jeździć. Motocykl odzyska wigor i ładnie od dołu zacznie sie wkręcać na obroty. używanie wszystkich biegów spowoduje mniejsze zuzycie paliwa i lepsze przepalenie tłumika. założe sie ze w tej chwili użyteczne masz tylko 3 pierwsze biegi długa jedynka , dwójka i trójka . czwórke podłączasz sporadycznie a z piatki i szóstki prawie nie korzystasz . Motorem jeździ sie jakby zamólonym . razpędzanie i ciągnięcie gazem powoduje samowolne podnoszenie sie przedniego koła do góry. Żadnej przyjemności .

Autor tematu
Matafix383
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: wt, 29 cze 2010, 20:48
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Okolice --Kielc
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 1995 Zębatka

Post autor: Matafix383 » śr, 18 sie 2010, 11:36

amator pisze:
Matafix383 pisze:Witam . Mam pytanie . aktualnie w motorku mam załorzoną tylnią zębatkę na 45z czy gdybym zmienił na 50z to dużo na tym zyskam mocy ? . Chciałbym się upewnić bo aktualna jest prawie nowa i szkoda by tracić kasy . Pokornie proszę o odpowiedź :)

Dodatkowej mocy nie poczujesz bo nie ma takiej opcji ale oczywiście że poczujesz różnicę . Dla Ciebie będzie to na plus.
Nie piszesz jaka zębatka siedzi na przodzie ale do Twojego rocznika producent zaleca przełożenie 12/49 , wiec jeśli masz z przodu 12 i na tył założysz 50 to dopiero poczujesz ze mozna tym sprzętem jeździć. Motocykl odzyska wigor i ładnie od dołu zacznie sie wkręcać na obroty. używanie wszystkich biegów spowoduje mniejsze zuzycie paliwa i lepsze przepalenie tłumika. założe sie ze w tej chwili użyteczne masz tylko 3 pierwsze biegi długa jedynka , dwójka i trójka . czwórke podłączasz sporadycznie a z piatki i szóstki prawie nie korzystasz . Motorem jeździ sie jakby zamólonym . razpędzanie i ciągnięcie gazem powoduje samowolne podnoszenie sie przedniego koła do góry. Żadnej przyjemności .



Z jazdą to wygląda tak że na koło idzie dopiero jak obroty złapie gdzieś koło 6-7 tyś . Na jedynce z dwójki trochę szarpnie i tyle pużniej tylko przyspiesza . Zamulony owszem jest ale myślę że to wina gaźnika bo go nie ustawiłem po remoncie . Czyli lepiej zmienić na te 49-50 zębów ?

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 1995 Zębatka

Post autor: WLD_Wlodi » śr, 18 sie 2010, 15:31

Matafix383 pisze:
amator pisze:
Matafix383 pisze:Witam . Mam pytanie . aktualnie w motorku mam załorzoną tylnią zębatkę na 45z czy gdybym zmienił na 50z to dużo na tym zyskam mocy ? . Chciałbym się upewnić bo aktualna jest prawie nowa i szkoda by tracić kasy . Pokornie proszę o odpowiedź :)

Dodatkowej mocy nie poczujesz bo nie ma takiej opcji ale oczywiście że poczujesz różnicę . Dla Ciebie będzie to na plus.
Nie piszesz jaka zębatka siedzi na przodzie ale do Twojego rocznika producent zaleca przełożenie 12/49 , wiec jeśli masz z przodu 12 i na tył założysz 50 to dopiero poczujesz ze mozna tym sprzętem jeździć. Motocykl odzyska wigor i ładnie od dołu zacznie sie wkręcać na obroty. używanie wszystkich biegów spowoduje mniejsze zuzycie paliwa i lepsze przepalenie tłumika. założe sie ze w tej chwili użyteczne masz tylko 3 pierwsze biegi długa jedynka , dwójka i trójka . czwórke podłączasz sporadycznie a z piatki i szóstki prawie nie korzystasz . Motorem jeździ sie jakby zamólonym . razpędzanie i ciągnięcie gazem powoduje samowolne podnoszenie sie przedniego koła do góry. Żadnej przyjemności .



Z jazdą to wygląda tak że na koło idzie dopiero jak obroty złapie gdzieś koło 6-7 tyś . Na jedynce z dwójki trochę szarpnie i tyle pużniej tylko przyspiesza . Zamulony owszem jest ale myślę że to wina gaźnika bo go nie ustawiłem po remoncie . Czyli lepiej zmienić na te 49-50 zębów ?
Załóż oryginalne rozmiary zębatek i będzie pan zadowolooooony.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: rm 125 1995 Zębatka

Post autor: amator » czw, 19 sie 2010, 22:51

zrób tak jak pisałem wczesniej 12/49 tak podaje serwisówka albo 12/50 i będziesz tak zadowolony jak pisze wlodi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”