rm 125 1995 Zębatka
-
Autor tematuMatafix383
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: wt, 29 cze 2010, 20:48
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Okolice --Kielc
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
rm 125 1995 Zębatka
Witam . Mam pytanie . aktualnie w motorku mam załorzoną tylnią zębatkę na 45z czy gdybym zmienił na 50z to dużo na tym zyskam mocy ? . Chciałbym się upewnić bo aktualna jest prawie nowa i szkoda by tracić kasy . Pokornie proszę o odpowiedź
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rm 125 1995 Zębatka
zmiana samej tylniej zebaty na wieksza nie tylko nie zyskasz ale jeszcze stracisz
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rm 125 1995 Zębatka
Zysk na mocy? żaden... ale na pewno poczujesz różnicę maszyna będzie bardziej zrywna, lepiej się będzie "zbierać", kosztem prędkości oczywiście.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rm 125 1995 Zębatka
ogolnie jak chcesz przelozenie zmieniac to musisz odpowiednio i z przodu i z tylu no chyba ze chcesz z tylu o jeden zab to jeszcze da rade ale napewno nie o 5. Sprzet bedzie wolny, nie bedzie zrywny biegi beda sie wbijac bez oporu ogolnie to nie bedzie za dobrze ciagnal
I think I can fly! MX it's my life <3
-
Autor tematuMatafix383
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: wt, 29 cze 2010, 20:48
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Okolice --Kielc
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rm 125 1995 Zębatka
Nie zalerzy mi na prędkości bo się nie ścigam . z przodu mam 12z więc najmniej jak się da . Ogulnie to chodzi mi o to żeby był bardziej zrywniejszy i lepiej wchodzł na koło . Z tego co wiem to z przełorzeniem wygląda tak że ( mało z przodu , dużo z tyłu ) -MOC / ( dużo z przodu , mało z tyłu ) -PRĘDKOŚĆ . Jeśli się mylę to mnie poprawcie .
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: rm 125 1995 Zębatka
Matafix383 pisze:Witam . Mam pytanie . aktualnie w motorku mam załorzoną tylnią zębatkę na 45z czy gdybym zmienił na 50z to dużo na tym zyskam mocy ? . Chciałbym się upewnić bo aktualna jest prawie nowa i szkoda by tracić kasy . Pokornie proszę o odpowiedź
Dodatkowej mocy nie poczujesz bo nie ma takiej opcji ale oczywiście że poczujesz różnicę . Dla Ciebie będzie to na plus.
Nie piszesz jaka zębatka siedzi na przodzie ale do Twojego rocznika producent zaleca przełożenie 12/49 , wiec jeśli masz z przodu 12 i na tył założysz 50 to dopiero poczujesz ze mozna tym sprzętem jeździć. Motocykl odzyska wigor i ładnie od dołu zacznie sie wkręcać na obroty. używanie wszystkich biegów spowoduje mniejsze zuzycie paliwa i lepsze przepalenie tłumika. założe sie ze w tej chwili użyteczne masz tylko 3 pierwsze biegi długa jedynka , dwójka i trójka . czwórke podłączasz sporadycznie a z piatki i szóstki prawie nie korzystasz . Motorem jeździ sie jakby zamólonym . razpędzanie i ciągnięcie gazem powoduje samowolne podnoszenie sie przedniego koła do góry. Żadnej przyjemności .
-
Autor tematuMatafix383
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: wt, 29 cze 2010, 20:48
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Okolice --Kielc
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rm 125 1995 Zębatka
amator pisze:Matafix383 pisze:Witam . Mam pytanie . aktualnie w motorku mam załorzoną tylnią zębatkę na 45z czy gdybym zmienił na 50z to dużo na tym zyskam mocy ? . Chciałbym się upewnić bo aktualna jest prawie nowa i szkoda by tracić kasy . Pokornie proszę o odpowiedź
Dodatkowej mocy nie poczujesz bo nie ma takiej opcji ale oczywiście że poczujesz różnicę . Dla Ciebie będzie to na plus.
Nie piszesz jaka zębatka siedzi na przodzie ale do Twojego rocznika producent zaleca przełożenie 12/49 , wiec jeśli masz z przodu 12 i na tył założysz 50 to dopiero poczujesz ze mozna tym sprzętem jeździć. Motocykl odzyska wigor i ładnie od dołu zacznie sie wkręcać na obroty. używanie wszystkich biegów spowoduje mniejsze zuzycie paliwa i lepsze przepalenie tłumika. założe sie ze w tej chwili użyteczne masz tylko 3 pierwsze biegi długa jedynka , dwójka i trójka . czwórke podłączasz sporadycznie a z piatki i szóstki prawie nie korzystasz . Motorem jeździ sie jakby zamólonym . razpędzanie i ciągnięcie gazem powoduje samowolne podnoszenie sie przedniego koła do góry. Żadnej przyjemności .
Z jazdą to wygląda tak że na koło idzie dopiero jak obroty złapie gdzieś koło 6-7 tyś . Na jedynce z dwójki trochę szarpnie i tyle pużniej tylko przyspiesza . Zamulony owszem jest ale myślę że to wina gaźnika bo go nie ustawiłem po remoncie . Czyli lepiej zmienić na te 49-50 zębów ?
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: rm 125 1995 Zębatka
Załóż oryginalne rozmiary zębatek i będzie pan zadowolooooony.Matafix383 pisze:amator pisze:Matafix383 pisze:Witam . Mam pytanie . aktualnie w motorku mam załorzoną tylnią zębatkę na 45z czy gdybym zmienił na 50z to dużo na tym zyskam mocy ? . Chciałbym się upewnić bo aktualna jest prawie nowa i szkoda by tracić kasy . Pokornie proszę o odpowiedź
Dodatkowej mocy nie poczujesz bo nie ma takiej opcji ale oczywiście że poczujesz różnicę . Dla Ciebie będzie to na plus.
Nie piszesz jaka zębatka siedzi na przodzie ale do Twojego rocznika producent zaleca przełożenie 12/49 , wiec jeśli masz z przodu 12 i na tył założysz 50 to dopiero poczujesz ze mozna tym sprzętem jeździć. Motocykl odzyska wigor i ładnie od dołu zacznie sie wkręcać na obroty. używanie wszystkich biegów spowoduje mniejsze zuzycie paliwa i lepsze przepalenie tłumika. założe sie ze w tej chwili użyteczne masz tylko 3 pierwsze biegi długa jedynka , dwójka i trójka . czwórke podłączasz sporadycznie a z piatki i szóstki prawie nie korzystasz . Motorem jeździ sie jakby zamólonym . razpędzanie i ciągnięcie gazem powoduje samowolne podnoszenie sie przedniego koła do góry. Żadnej przyjemności .
Z jazdą to wygląda tak że na koło idzie dopiero jak obroty złapie gdzieś koło 6-7 tyś . Na jedynce z dwójki trochę szarpnie i tyle pużniej tylko przyspiesza . Zamulony owszem jest ale myślę że to wina gaźnika bo go nie ustawiłem po remoncie . Czyli lepiej zmienić na te 49-50 zębów ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: rm 125 1995 Zębatka
zrób tak jak pisałem wczesniej 12/49 tak podaje serwisówka albo 12/50 i będziesz tak zadowolony jak pisze wlodi