ocena zuzycia silnika itp

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
4tSTUNT
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
Motocykl: KTM EXC 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubuskie - DW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

ocena zuzycia silnika itp

Post autor: 4tSTUNT » pn, 16 sie 2010, 21:03

Siema
Chyba bd jechał po dt-tke którą sobie upatrzyłem. Ma ona zrobiony szlif cyca i wsadzony nowy tłok. Po szlifie i wymianie tłoka ma przejechane jakieś 2tys km, a ogólnie całkowity przebieg motoru to 20tys km. Gadałem z gościem i mówi że jak będę pewny zakupu to może mi zdjąć cyca i pokazać że gładź jest na błysk itp, ale z tym że w silnikach 2T jestem mało obeznany i konkretnie w cylindrach, to jak by mi rozebrał to na co mam lookać i jak sprawdzić, czy wszystko jest oks by mnie ziomek nie zrobił w ch***
Pozdro i czekam na wskazówki i rady :))
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075

http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/


GG: 8976803

Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ocena zuzycia silnika itp

Post autor: grayfox » pn, 16 sie 2010, 21:15

Jeśli cylinder jest "na błysk" to nie jest dobrze, powinna być widoczna taka igiełka.

DT 80 mają problemy z koszem sprzęgłowym, zobacz czy niema luzów kosz zewnętrzny i czy niema przypadkiem wybitych ząbków. Kosz wewnętrzny może mieć wyłamane te wystające elementy i przykręcone śrubami od spodu- sprawdź to.

Dalej to zębatka łącząca mechanizm startera z koszem sprzęgłowy - prawie zawsze wyjebana
Zobacz głowice od spodu czy nie jest wypalona.

Co do samego motocykla sprawdź kiwacz też prawie zawsze wyłechtany jest strasznie.
Jeśli była DT jeżdżona po lesie szprychy sprawdź, zawieszenie czy nie leje i ofcuz takie rzeczy jak elektryka (zdejmij lampę i zobacz czy wszystko wygląda estetycznie czy sztukowane).

Zobacz co jest w chłodnicy, nie spotkałem jeszcze DT z zalanym płynem zawsze było to kranówa.

Siedzenie czy się zamyka - to też lubi nawalać w DT.
Kopka też często jest sztukowana przez wiejskich macherów. Swoją drogą od MX-a kopka pasuje po drobnej korekcie i jest dużo wytrzymalsza a równie dobra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”