ocena zuzycia silnika itp
-
Autor tematu4tSTUNT
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 254
- Rejestracja: śr, 20 sty 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 400
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lubuskie - DW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
ocena zuzycia silnika itp
Siema
Chyba bd jechał po dt-tke którą sobie upatrzyłem. Ma ona zrobiony szlif cyca i wsadzony nowy tłok. Po szlifie i wymianie tłoka ma przejechane jakieś 2tys km, a ogólnie całkowity przebieg motoru to 20tys km. Gadałem z gościem i mówi że jak będę pewny zakupu to może mi zdjąć cyca i pokazać że gładź jest na błysk itp, ale z tym że w silnikach 2T jestem mało obeznany i konkretnie w cylindrach, to jak by mi rozebrał to na co mam lookać i jak sprawdzić, czy wszystko jest oks by mnie ziomek nie zrobił w ch***
Pozdro i czekam na wskazówki i rady )
Chyba bd jechał po dt-tke którą sobie upatrzyłem. Ma ona zrobiony szlif cyca i wsadzony nowy tłok. Po szlifie i wymianie tłoka ma przejechane jakieś 2tys km, a ogólnie całkowity przebieg motoru to 20tys km. Gadałem z gościem i mówi że jak będę pewny zakupu to może mi zdjąć cyca i pokazać że gładź jest na błysk itp, ale z tym że w silnikach 2T jestem mało obeznany i konkretnie w cylindrach, to jak by mi rozebrał to na co mam lookać i jak sprawdzić, czy wszystko jest oks by mnie ziomek nie zrobił w ch***
Pozdro i czekam na wskazówki i rady )
http://polskajazda.pl/Motocykle/KTM/400-EXC/137075
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
http://www.bikepics.com/members/4tSTUNT/02400exc/
GG: 8976803
Skuter 50/80 4T --> Yamaha DT 125cc --> KTM EXC 400cc 2002r
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: ocena zuzycia silnika itp
Jeśli cylinder jest "na błysk" to nie jest dobrze, powinna być widoczna taka igiełka.
DT 80 mają problemy z koszem sprzęgłowym, zobacz czy niema luzów kosz zewnętrzny i czy niema przypadkiem wybitych ząbków. Kosz wewnętrzny może mieć wyłamane te wystające elementy i przykręcone śrubami od spodu- sprawdź to.
Dalej to zębatka łącząca mechanizm startera z koszem sprzęgłowy - prawie zawsze wyjebana
Zobacz głowice od spodu czy nie jest wypalona.
Co do samego motocykla sprawdź kiwacz też prawie zawsze wyłechtany jest strasznie.
Jeśli była DT jeżdżona po lesie szprychy sprawdź, zawieszenie czy nie leje i ofcuz takie rzeczy jak elektryka (zdejmij lampę i zobacz czy wszystko wygląda estetycznie czy sztukowane).
Zobacz co jest w chłodnicy, nie spotkałem jeszcze DT z zalanym płynem zawsze było to kranówa.
Siedzenie czy się zamyka - to też lubi nawalać w DT.
Kopka też często jest sztukowana przez wiejskich macherów. Swoją drogą od MX-a kopka pasuje po drobnej korekcie i jest dużo wytrzymalsza a równie dobra.
DT 80 mają problemy z koszem sprzęgłowym, zobacz czy niema luzów kosz zewnętrzny i czy niema przypadkiem wybitych ząbków. Kosz wewnętrzny może mieć wyłamane te wystające elementy i przykręcone śrubami od spodu- sprawdź to.
Dalej to zębatka łącząca mechanizm startera z koszem sprzęgłowy - prawie zawsze wyjebana
Zobacz głowice od spodu czy nie jest wypalona.
Co do samego motocykla sprawdź kiwacz też prawie zawsze wyłechtany jest strasznie.
Jeśli była DT jeżdżona po lesie szprychy sprawdź, zawieszenie czy nie leje i ofcuz takie rzeczy jak elektryka (zdejmij lampę i zobacz czy wszystko wygląda estetycznie czy sztukowane).
Zobacz co jest w chłodnicy, nie spotkałem jeszcze DT z zalanym płynem zawsze było to kranówa.
Siedzenie czy się zamyka - to też lubi nawalać w DT.
Kopka też często jest sztukowana przez wiejskich macherów. Swoją drogą od MX-a kopka pasuje po drobnej korekcie i jest dużo wytrzymalsza a równie dobra.