Zawór regulujący dostęp i usuwanie spalin w cylindrze

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: enduroguy » czw, 14 gru 2006, 22:05

Czyszczenie zaworu wydechowego to zadna filozofia ;) - wyjmujesz i czyscisz z nagaru i lepiacego sie syfu. niestety w niektorych motocyklach (ja mialem stycznosc z YZ 94' i KDX/KX125 91') do wyjecia mechanizmu zaworu niezbedne jest sciagniecie glowicy. I dbajcie o zawor bo jak sie zatrze i go w srodku sponiewiera to koszta naprawy nie sa niskie ;)
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

Autor tematu
no_sleep
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 28
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 22:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: no_sleep » czw, 14 gru 2006, 22:27

Czyli nie jest to skomplikowana operacja...Chyba jutro sprubóję!!!!!!
8) :D

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 19 mar 2007, 23:17

Mam teraz ciekawy temat-regulacja zaworu wydechowego w 2T.
W husce mam otwieranie realizowane przez regulator odśrodkowy-otwiera się w okolicach 6800, albo 6300, nie pamiętam dokładnie.
No i sedno tematu-otwarcie zaworu mozna regulować w 2 pozycjach; maksymalne otwarcie i maksymalne zamknięcie. Domyślam się że ustawiając ruch zaworu na maksymalny zakres, będę miał charakterystykę z dobrym dołem, i jeszcze lepszą górą obrotów. Teraz chodzi mi o niuansiki:
-jeśli jest trasa na której liczy się dla mnie wyłącznie dobry dól obrotów, a skok mocy po otwarciu power valve będzie bardziej przeszkadzał niż pomagał-wtedy myślę ustawić zawór na maksymalne zamknięcie, i maksymalnie ograniczyć jego górne otwarcie. Krótki zakres ruchu zaworu, i ograniczenie mozliwości pełnego przelotu spalin.
-jesli tras jest szybkościowa, i silnik pracuje obrotami-to regulacja z maksymalnie otwartym zaworem, i wyregulowanie zamknięcia na mozliwie najwiekszy przelot. Krotki zakres ruchu zaworu, szybkie jego otwarcie i możliwie największy przepływ spalin.
-regulacje z pośrednimi ustawieniami :arrow: :?: .
Nie wiem czy dobrze kombinuję-ciekawi mnie zdanie doświadczonych koktajlowców 2T.
Ciekawi mnie też czy po przeregulowaniu zaworu, gaźnik też lubi byc przeregulowany?
Pzdr.
P.S: męczyłem już dziś tym zagadnieniem przez telefon weterana-dzięki za informacje Wiesiek. Temat wydaje mi się na tyle ciekawy że wrzuciłem go na MotoX.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pn, 19 mar 2007, 23:38

=D> Brawo gajowy, spisałeś sie. Bardzo fajny art. Wszyscy wiedzą że zawór wydechowy trzeba wyregulować ale wielu tego nie potrafi. Także dzięki, jak złoże motor do kupy to wezme sie za regulacje. Pozdrawiam
P.S może by to wrzucić do działu Garaż na stronie głównej MotoX.pl? Ludzie chybą docenią wartośc merytoryczną tego tekstu.

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » pn, 19 mar 2007, 23:44

Kaze-ale ja sobie teoretyzuję, i pytam się ludzi którzy konkretnie robili PEŁNE strojenie sztuki zapłon/gaźnik/membrana/wydech do konkretnych warunków. Ja dopiero zaczynam zabawę z 2T, i jestem w te klocki zielony.
Absolutnie nie pozwalam na publikację tego w garazu, chyba że napisze tu osoba która ma ralne doświadczenie z takimi strojeniami maszyny.
Ja tylko pytam, i glosno się zastanawiam, więc absolutnie nie pozwalam tego traktowac jak rady! Ja sam potrzebuję rad....
No chyba że przez sezon będę eksperymentował, i dojdę do jakiś ustaleń. Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.

mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Motocykl: Yamaha YZ250F '18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mały » śr, 21 mar 2007, 13:29

Znalazłem taki oto artykuł: POWER VALVE
Co prawda dużo z niego nie rozumiem, ale są ładne obrazki :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”