Zawór regulujący dostęp i usuwanie spalin w cylindrze
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Czyszczenie zaworu wydechowego to zadna filozofia - wyjmujesz i czyscisz z nagaru i lepiacego sie syfu. niestety w niektorych motocyklach (ja mialem stycznosc z YZ 94' i KDX/KX125 91') do wyjecia mechanizmu zaworu niezbedne jest sciagniecie glowicy. I dbajcie o zawor bo jak sie zatrze i go w srodku sponiewiera to koszta naprawy nie sa niskie
pzdr
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Mam teraz ciekawy temat-regulacja zaworu wydechowego w 2T.
W husce mam otwieranie realizowane przez regulator odśrodkowy-otwiera się w okolicach 6800, albo 6300, nie pamiętam dokładnie.
No i sedno tematu-otwarcie zaworu mozna regulować w 2 pozycjach; maksymalne otwarcie i maksymalne zamknięcie. Domyślam się że ustawiając ruch zaworu na maksymalny zakres, będę miał charakterystykę z dobrym dołem, i jeszcze lepszą górą obrotów. Teraz chodzi mi o niuansiki:
-jeśli jest trasa na której liczy się dla mnie wyłącznie dobry dól obrotów, a skok mocy po otwarciu power valve będzie bardziej przeszkadzał niż pomagał-wtedy myślę ustawić zawór na maksymalne zamknięcie, i maksymalnie ograniczyć jego górne otwarcie. Krótki zakres ruchu zaworu, i ograniczenie mozliwości pełnego przelotu spalin.
-jesli tras jest szybkościowa, i silnik pracuje obrotami-to regulacja z maksymalnie otwartym zaworem, i wyregulowanie zamknięcia na mozliwie najwiekszy przelot. Krotki zakres ruchu zaworu, szybkie jego otwarcie i możliwie największy przepływ spalin.
-regulacje z pośrednimi ustawieniami .
Nie wiem czy dobrze kombinuję-ciekawi mnie zdanie doświadczonych koktajlowców 2T.
Ciekawi mnie też czy po przeregulowaniu zaworu, gaźnik też lubi byc przeregulowany?
Pzdr.
P.S: męczyłem już dziś tym zagadnieniem przez telefon weterana-dzięki za informacje Wiesiek. Temat wydaje mi się na tyle ciekawy że wrzuciłem go na MotoX.
W husce mam otwieranie realizowane przez regulator odśrodkowy-otwiera się w okolicach 6800, albo 6300, nie pamiętam dokładnie.
No i sedno tematu-otwarcie zaworu mozna regulować w 2 pozycjach; maksymalne otwarcie i maksymalne zamknięcie. Domyślam się że ustawiając ruch zaworu na maksymalny zakres, będę miał charakterystykę z dobrym dołem, i jeszcze lepszą górą obrotów. Teraz chodzi mi o niuansiki:
-jeśli jest trasa na której liczy się dla mnie wyłącznie dobry dól obrotów, a skok mocy po otwarciu power valve będzie bardziej przeszkadzał niż pomagał-wtedy myślę ustawić zawór na maksymalne zamknięcie, i maksymalnie ograniczyć jego górne otwarcie. Krótki zakres ruchu zaworu, i ograniczenie mozliwości pełnego przelotu spalin.
-jesli tras jest szybkościowa, i silnik pracuje obrotami-to regulacja z maksymalnie otwartym zaworem, i wyregulowanie zamknięcia na mozliwie najwiekszy przelot. Krotki zakres ruchu zaworu, szybkie jego otwarcie i możliwie największy przepływ spalin.
-regulacje z pośrednimi ustawieniami .
Nie wiem czy dobrze kombinuję-ciekawi mnie zdanie doświadczonych koktajlowców 2T.
Ciekawi mnie też czy po przeregulowaniu zaworu, gaźnik też lubi byc przeregulowany?
Pzdr.
P.S: męczyłem już dziś tym zagadnieniem przez telefon weterana-dzięki za informacje Wiesiek. Temat wydaje mi się na tyle ciekawy że wrzuciłem go na MotoX.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1437
- Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
- Motocykl: może kiedyś
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
=D> Brawo gajowy, spisałeś sie. Bardzo fajny art. Wszyscy wiedzą że zawór wydechowy trzeba wyregulować ale wielu tego nie potrafi. Także dzięki, jak złoże motor do kupy to wezme sie za regulacje. Pozdrawiam
P.S może by to wrzucić do działu Garaż na stronie głównej MotoX.pl? Ludzie chybą docenią wartośc merytoryczną tego tekstu.
P.S może by to wrzucić do działu Garaż na stronie głównej MotoX.pl? Ludzie chybą docenią wartośc merytoryczną tego tekstu.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Kaze-ale ja sobie teoretyzuję, i pytam się ludzi którzy konkretnie robili PEŁNE strojenie sztuki zapłon/gaźnik/membrana/wydech do konkretnych warunków. Ja dopiero zaczynam zabawę z 2T, i jestem w te klocki zielony.
Absolutnie nie pozwalam na publikację tego w garazu, chyba że napisze tu osoba która ma ralne doświadczenie z takimi strojeniami maszyny.
Ja tylko pytam, i glosno się zastanawiam, więc absolutnie nie pozwalam tego traktowac jak rady! Ja sam potrzebuję rad....
No chyba że przez sezon będę eksperymentował, i dojdę do jakiś ustaleń. Pzdr.
Absolutnie nie pozwalam na publikację tego w garazu, chyba że napisze tu osoba która ma ralne doświadczenie z takimi strojeniami maszyny.
Ja tylko pytam, i glosno się zastanawiam, więc absolutnie nie pozwalam tego traktowac jak rady! Ja sam potrzebuję rad....
No chyba że przez sezon będę eksperymentował, i dojdę do jakiś ustaleń. Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.