YZ125 05' - zgasła w czasie jazdy i nie pali - POMOCY ?!?!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZ125 05' - zgasła w czasie jazdy i nie pali - POMOCY ?!?!

Post autor: RafQ » wt, 10 sie 2010, 00:03

Było już to wałkowane po 100 razy na forum.Tuleja w secie to nieporozumienie.Tym bardziej szkoda że ktoś (nie wiem czy Ty czy poprzedni właściciel) "zniszczył" ten cylinder wkładając tuleje w tak młodym motocyklu.
Teraz z racji tych oszczędności skutki są takie a nie inne - zatarty tłok i kombinowanie co dalej robić.

Sam miałem tuleje w 250 2t.W ćwiartkach to jeszcze ujdzie i jak jest dobrze zrobiona to będzie wszystko śmigać ale nie spotkałem się jeszcze z opinią że tuleja w setce to dobre rozwiązanie.

Odnośnie docierania to robić to tak jak koledzy pisali wcześniej ale nigdy na wolnych obrotach.

Gdzie była robiona ta tuleja i jak spasowany był tłok?
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZ125 05' - zgasła w czasie jazdy i nie pali - POMOCY ?!?!

Post autor: Mateusz_MX » wt, 10 sie 2010, 09:39

To napisz jeszcze coś o ilości oleju w benzynie. Podczas takiego docierania 30:1 to konieczność.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
kopytt91
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: pt, 10 kwie 2009, 16:26
Motocykl: Yz 125 / 2005r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ125 05' - zgasła w czasie jazdy i nie pali - POMOCY ?!?!

Post autor: kopytt91 » wt, 10 sie 2010, 13:42

Tuleje wstawiałem koło Leszna.
Cylinder zwymiarowali mi na 54mm a tłok kupiłem 53,95
Oleju nalałem 140ml/5l.
Tuleja niema wżerów ani rys , ma tylko lekki nalot materiału z tłoka , dla tego pomyślałem o honowaniu.
Postaram się załączyć zdjęcia

Autor tematu
kopytt91
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: pt, 10 kwie 2009, 16:26
Motocykl: Yz 125 / 2005r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Trzebnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ125 05' - zgasła w czasie jazdy i nie pali - POMOCY ?!?!

Post autor: kopytt91 » wt, 10 sie 2010, 14:00

Tutaj deje jeszcze link do albumu ze zdjęciami tego tłoka i cylindra

http://picasaweb.google.pl/kopytt91/TOkCylinder#

:)

kl06g12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
Motocykl: Cr125'05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ125 05' - zgasła w czasie jazdy i nie pali - POMOCY ?!?!

Post autor: kl06g12 » śr, 11 sie 2010, 02:52

Sprawdź dobrze czy tuleja nie pękła w którymś miejscu jeżeli wszystko jest OK to kupuj nowego tłoka i zrób szlif. Tłok seryjnie spasowany jest na 0.06 także chyba nie ma sensu poprawiać japońskich inżynierów. Olej jak już Mateusz napisał 1:30 to jest jakieś 166ml oleju na 5l benzyny koniecznie syntetyczny np. Castrol Power 1 Racing 2t, Putoline mx5, Motul 800 i inne. Co do docierania to odpal motorek rozgrzej go lekko (nie może to być 20 min bo chłodnica na postoju że tak to ujmę nie działa) daj mu całkowicie ostygnąć powtórz tą czynność 3 razy a potem jakieś 2-3 baki jazdy na różnych obrotach bez szaleństw (To nie jest mój wymysł tak radził Pan Woryna z Motor-Techu) przypomnę także że nawet po dotarciu wszystkiego nie można katować motorka poprzez jazdę na ulicy lub pokonywanie długich prostych na ostatnim biegu i zaciętym gazie. Jak już wspomniał RafQ tuleja w 125 to jest nieporozumienie ponieważ taką setkę trzeba trzymać na wysokich obrotach co za tym idzie łapie ona bardzo wysoką temperaturę a jak już wiadomo tuleja słabo oddaje ciepło dlatego radziłbym Ci uzbierać kasę i na nowy sezon zakupić ze stanów używkę w dobrym stanie lub nowy bądź kupić na allegro cylinder z wytartym nicasilem i go zregenerować np poprzez sklep motox nie polecam allegro ponieważ jest sporo (nie mówię że wszyscy) naciągaczy gdzie zaoszczędzisz 100 zł ale wyśle to tam gdzie go wyjdzie najtaniej i jakość tej usługi będzie pozostawiać wiele do życzenia.

Pozdrawiam

marcin_g2
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pt, 16 kwie 2010, 14:51
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ125 05' - zgasła w czasie jazdy i nie pali - POMOCY ?!?!

Post autor: marcin_g2 » śr, 11 sie 2010, 13:07

sprawdz też głębokość rysy na tuleji bo może się okazać ze zamiast tłoka B bedziesz musiał wziąć C czyli 54,95... Ja tak miałem - docierałem go spokojnie, dałem kumplowi sie przejechac, to wyjechal na droge i do konca na 5 biegu go pociagnal... efekty takie jak u Ciebie... i na przyszłość tak jak przedmówca: nawet po dotarciu nie pałować na ostatnim biegu!!!

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZ125 05' - zgasła w czasie jazdy i nie pali - POMOCY ?!?!

Post autor: WLD_Wlodi » czw, 12 sie 2010, 23:15

Czytam już któryś temat o tuleji dzisiaj. Wstawisz tuleje , wrzucisz tłok, zatrzesz i koszty takie same jak byś robił nicasyl.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”