Cieknące lagi EXC 450
-
Autor tematutriko
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 41
- Rejestracja: pt, 19 wrz 2008, 22:44
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: podhale
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Cieknące lagi EXC 450
Witam.Mam taki mały ale bardzo wkurzający problem.W tym sezonie robiłem już cztery razy z lagami,cały czas leje mi lewa(ta od tarczy),testowałem józ różne uszczelniacze i za każdym razem jest to samo,trzy lub cztery wyjazdy i się leje,ale tak dosłownie,nie że się pocą czy coś w tym stylu,wali się tak że aż kapie z niej.Ostatnio poszłlem w koszta i kupiłem cały zestaw z Pivota za 300zł.Dwa wyjazdy w lekki teren,spoko,trzeci w bardzo trudny kamienisty i znów to samo Guy with axe Szlak mnie już trafia z tym.Dodam że zawias mam tak wyregulowany że nie dobija,staje jakieś pięć,sześć centymetrów przed końcem,laga niema rys ani żadnych skaz na gładzi Rolling Eyes Może ktoś ma jakiś patent na to,albo wie co może być przyczyną takiego zjawiska?
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi EXC 450
Rozumiem, że to ten zestaw w którym są wszelakie o-ringi, uszczelniacze, teflonowe tulejki?triko pisze:Ostatnio poszłlem w koszta i kupiłem cały zestaw z Pivota za 300zł.
Podstawowe pytanie. Czy zawieszenie jest odpowietrzane co jazdę?
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi EXC 450
to nazywasz wyregulowanym zawiasem? napewno odpowiednia ilosc oleju jest w lagach? wedlug mnie to nawaliles oleju ile wlezie i to jest powod. Tego co zrobiles nawet sie nie da wyregulowac bo jak wykrecisz na maxa dobicie i tak bedzie zle. Zawias ma byc tak wyregulowany ze moze nawet ze 2 razy dobic przy calej jezdzie a nie dosc ze ktm to kolek to zrobiles z niego sam nie wiem coDodam że zawias mam tak wyregulowany że nie dobija,staje jakieś pięć,sześć centymetrów przed końcem
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz, 30 lis 2008, 22:54
- Motocykl: GG Honda
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi EXC 450
Sprawdź czy laga dalej jest okrągła (na całej długości), czy nie ma jakiegoś zarysowania itp, oraz jej średnice (porównaj z drugą). Może masz przytkany jakiś zawór w środku, przez co nie działa ona prawidłowo i powstaje ciśnienie wypychające olej. Na koniec daj wymienić uszczelniacze innej osobie, może przy wymianie gdzieś popełniasz błąd.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi EXC 450
Na Twoim miejscu oddał bym lagę do serwisu. W profesjonalnym zakładzie dość szybko zlokalizują ewentualną usterkę. Uwierz, szkoda pieniążków na regenerację we własnym zakresie. Gdy po otrzymaniu lagi z powrotem, problem nadal będzie występował, nie będzie raczej problemu z reklamacją. Możesz jeszcze zdradzić jaki jest rok produkcji KTM'a? Czy to "świeży" egzemplarz? Możliwe, że po prostu laga już zakończyła swój żywot poprzez wytarcie wewnętrznej powierzchni (miejsce suwu tulei teflonowej - jest "bicie" na boki i uszczelniacze nie są w stanie tego uszczelnić), ale to tylko w przypadku starszych motocykli. Życzę powodzenia.
Niestety sam tego kolega nie zdiagnozuje. Lagę musi obejrzeć specjalista.spinaczev pisze:Może masz przytkany jakiś zawór w środku, przez co nie działa ona prawidłowo i powstaje ciśnienie wypychające olej.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi EXC 450
Sam widzisz że nie zawsze co bardzo drogie musi być dobretriko pisze: .Ostatnio poszłlem w koszta i kupiłem cały zestaw z Pivota za 300zł.Dwa wyjazdy w lekki teren,spoko,trzeci w bardzo trudny kamienisty i znów to samo jakiś patent na to,albo co być przyczyną takiego zjawiska?
spinaczev pisze:Sprawdź czy laga dalej jest okrągła (na całej długości), czy nie ma jakiegoś zarysowania itp, oraz jej średnice (porównaj z drugą). .
Zarysowania to jedno ale obejrzyj dokładnie czy nie ma deliktnego wgniecenia na goleni na wysokości rantu felgi (czasami kamień kręci się razem z kołem. Powstaje wgniecenie bez rys)
Tu jak najbardziej Mateusz ma rację chociaz nie trzeba koniecznie starych modeli . Wystarczy że śruby trzymające lagę w półkach sa za mocno skręcone (serwisówka,klucz dynamometryczny, odpowiednia siła .) i wytrze się bardzo szybko .Mateusz_MX pisze: Możesz jeszcze zdradzić jaki jest rok produkcji KTM'a? Czy to "świeży" egzemplarz? Możliwe, że po prostu laga już zakończyła swój żywot poprzez wytarcie wewnętrznej powierzchni (miejsce suwu tulei teflonowej - jest "bicie" na boki i uszczelniacze nie są w stanie tego uszczelnić), ale to tylko w przypadku starszych motocykli.
Zestaw moto z podstawki , flamastrem zaznacz na goleni miejsce w ktorym jest uszczelniacz p.kurzowy. postaw znowu moto na podstawce ,zaznaczone miejsce powinno znajdować sie ok 5-7cm poniżej . wykrec całkowicie przednia koło. wepchnij lagę w lagę do zaznaczonego miejsca i spróbuj nią pokiwac przód tył ,przód tył . co czujesz ?luz na końcu lagi ok 1-2cm? czy wiekszy ?jesli tak to to jest przyczyna .
1 przy montazu uszczelniaczy olejowych zawsze nakładaj je przez folię.
2 Nie uzywaj oleju 2,5.
3 zawsze jesli zauwazasz że laga zaczyna się pocić opuśc na dół uszczelniacz p.kurzowy i szczelinomierzem przeczysc olejowy , spompuj kilka razy teleskopy jeszcze raz przeczyśc, spompuj, zmyj wszystko zmywaczem albo benzyna ekstrakcyjna wcisnij ponownie p.kurzowy i powinno być dobrze .
4 Nigdy nie transportuj motocykla na przyczepie albo busem bez zablokowanego przedniego koła (teleskopów).
-
Autor tematutriko
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 41
- Rejestracja: pt, 19 wrz 2008, 22:44
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: podhale
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi EXC 450
Rok motocykla to 2007,pierwszy raz lagi robiłem w serwisie,ale nie uśmiecha mi się płacić 400 zł pare razy w roku,z ta gwarancją też różnie bywa,zgubisz paragon i jestes w dupie,teraz robił mi znajomy z nimi,też raczej nie jest mu to obce bo troche ich w życiu zrobił,wcześniej w innych motocyklach zawsze robił mi on i niebyło problemu.Oleju nie jest nalane na pałe,tylko zgodnie z serwisówką,niema luzu,ani przetarć.Myślałem jeszcze żeby przełożyć całe bebechy z jednej do drugiej,jeżeli jest to wina jakiegoś zaworka to powinna zacząć lać ta druga,sprawdze czy czasem niema jakiegoś w gniecenia jak pisze amator,może tu jest problem
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi EXC 450
Lewa laga to problem większosci użytkowników moto z zawieszeniem WP.Lewa zużywa się szybciej(w miejscu gdzie pracuje jakaś część teflonowa-nie wiem dlaczego tak jest), ale tak powiedziano mi w kilku serwisach KTM(m.in. Bydgoszcz,Poznań, Auner).Myślałem że kit wciskają, ale koledzy na katach z tym zawieszeniem też mają ten sam problem.Z resztą ja też.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi EXC 450
Pewnie od zacisku hamulcowego. Miałem tak w amortyzatorze RS Boxxer WC, lewa laga miała wytarty teflon i puszczała olej, wymiany uszczelek nic nie dawały, pomogła wymiana ślizgów i lewej lagi.