Zawieszenie przód CR 250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
tofil
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: ndz, 13 wrz 2009, 10:26
Motocykl: Honda CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Zawieszenie przód CR 250

Post autor: tofil » ndz, 1 sie 2010, 22:22

Witam.
Mam problem z przednim zawieszeniem. Otóż po przewózce moto na przyczepie w pozycji prawie leżącej przód zrobił się strasznie twardy i pojawiły się spore wycieki z obu lag. Przed przewożeniem wszystko było git, zawieszenie miękkie, bez wycieków przez ponad rok. Co może być przyczyną takiego zachowania? Regulacje nie pomagają. Honda CR250R 1997.

Gresus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 152
Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie przód CR 250

Post autor: Gresus » ndz, 17 paź 2010, 20:43

Panowie w mojej cr 250 2003 rok coś sie z przodem porypało mianowicie jak stoje przy moto i wcisne zawieche to ona wraca do pewnego momentu i staje musze ręcznie ja odciągać :/ Co może być przyczyną ??

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Zawieszenie przód CR 250

Post autor: amator » pn, 18 paź 2010, 11:26

tofil pisze:Witam.
Mam problem z przednim zawieszeniem. Otóż po przewózce moto na przyczepie w pozycji prawie leżącej przód zrobił się strasznie twardy i pojawiły się spore wycieki z obu lag. Przed przewożeniem wszystko było git, zawieszenie miękkie, bez wycieków przez ponad rok. Co może być przyczyną takiego zachowania? Regulacje nie pomagają. Honda CR250R 1997.
Nic strasznego się nie stało , prawie każde zawieszenie W motocyklu transportowanym bez włożenia podpórki między przednie koło a błotnik pocieknie.
Odkręć plastikowe osłony goleni. Zdejmij uszczelniacze przeciw kurzowe ,zsuń je do dołu.
Przy pomocy szczelinomierza 0,1 wsunietego pionowo nie wiecej jak 1,5cm w głąb pomiędzy gładź goleni a uszczelniacz olejowy okrąż dookoła całą goleń . Zestaw moto ze stołka i spompuj kilka razy . ponownie przeczyść uszczelniacz szczelinomierzem i znowu spompuj.
Sciekniety olej z grubsza wytrzyj ręcznikiem papierowym/szmatką. podnieś zbieracz p.kurzowy wyżej , opuśc i znowu przetrzyj syfy . Na koniec mozesz wszystko spryskać zmywaczem do hamulców albo benzyna ekstrakcyjną . Jesli wszystko suche i czyste a w szczególności wnętrze zbieracza p.kurzowego , teleskopy po spompowaniu nie maja śladów wycieków mozna wcisnąć z powrotem zbieracze p.kurzowe i przykrecic osłony .
Na wierzchu w nakretce goleni znajduje się mała śrubka M5 na śrubokręt płaski(odpowietrznik teleskopów) , należy ją odkrecić i spuścić powietrze i zakręcić ponownie .(teleskopy nalezy odpowietrzać co jeden wyscig albo co 0.5godz) Kliki zakręć do końca i odkręć na połowę to będzie chyba 8-9 klik(ustawienie standartowe).
No i oczywiście też odpowiedz na pytania :
Jakiej gestości i firmy olej masz zalany ?, kiedy go wymieniałeś ?, ile kręciłes klikami na dole albo na górze ? ,czy w ogóle robiłeś wcześniej coś z przodem?
Gresus pisze:Panowie w mojej cr 250 2003 rok coś sie z przodem porypało mianowicie jak stoje przy moto i wcisne zawieche to ona wraca do pewnego momentu i staje musze ręcznie ja odciągać :/ Co może być przyczyną ??
To zależy ile musisz ręcznie odciagać ? Na motocyklu stojacym pod własnym ciężarem na kołach
3-5cm jest normą .
Jakiej gestości i firmy olej masz zalany ?, kiedy go wymieniałeś ?, czy kręciłes coś klikami na dole albo na górze ?,czy masz wycieki ,czy w ogóle robiłeś coś z przodem?
I)
1) odkręć śruby na prawej goleni 2xM6 trzymające ośkę koła . w szczelinę wbij śrubokręt grubszy od szczeliny .
2) spompuj kilkakrotnie przednie zawieszenie na przednim hamulcu .
3) wyjmij śrubokręt zakręć śrubki spróbuj jeszcze raz -powinno być ok.
II)
Poluzuj śruby trzymające goleń w górnej półce , spompuj teleskopu kilkakrotnie ,sprawdź czy jest zmiana . Zakręć śruby zgodnie z siłą podaną w serwisówce.

Gresus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 152
Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie przód CR 250

Post autor: Gresus » pn, 18 paź 2010, 15:37

Dosłownie miesiąc temu wymieniłem uszczelniania i olej agip gestość taka jak podaje serwisówka. Już 2 raz wymieniałem uszczelnienia raz na początku sezonu teraz 2 bo zaczeło ciec. Czesto moto transportuje w busie, luzuje odpowietrzniki i wkładam deske w przód. Wcześniej nie miałem czegoś takiego, zawiecha chodziła płynnie a teraz jak by sie blokowała. Regulacje poustawiałem na połowach, wcześniej też tak mialem, ale musze znaleźć w serwisówce ustawienia.
I zrobie tak jak pisał Amator może to pomoże coś ;/

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Zawieszenie przód CR 250

Post autor: amator » pn, 18 paź 2010, 22:46

Gresus pisze:Dosłownie miesiąc temu wymieniłem uszczelniania i olej agip gestość taka jak podaje serwisówka. ;/
Ty mi nie pisz ze gęstośc taka jak serwisówce, mnie interesuje konkretnie jaki olej pełna nazwa gestośc i cena , ile oleju wlałeś na jedną goleń . Moze być link do oleju

Gresus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 152
Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zawieszenie przód CR 250

Post autor: Gresus » śr, 20 paź 2010, 18:08

amator pisze:
Gresus pisze:Dosłownie miesiąc temu wymieniłem uszczelniania i olej agip gestość taka jak podaje serwisówka. ;/
Ty mi nie pisz ze gęstośc taka jak serwisówce, mnie interesuje konkretnie jaki olej pełna nazwa gestośc i cena , ile oleju wlałeś na jedną goleń . Moze być link do oleju
Olej Agip 5W dostaje go w opakowaniu 5l ceny nie znam. Wlane 195cm w srodek tłoczka i 405cm w lage. Nie pierwszy raz stosuje ten olej więc chyba to nie jest jego wina :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”