HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
-
Autor tematubarteco
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pn, 28 gru 2009, 13:06
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
Witam WSZYSTKICH zgromadzonych.
Mam problem ze swoją maszyną... pisałem jakiś czas temu odnośnie zniknięcia iskry w mojej Cr, problem został naprawiony za pomocą wymiany tłoka, który był już wysłużony a co za tym idzie wdała się kiepska kompresja co nie dawało możliwości odpalenia motocykla. Tłok wymieniłem na nowy, kompresja wręcz znakomita, wszystkie uszczelniacze nowe jak i łożyska. Problem polega na tym, że od momentu wymiany tłoka wymieniłem już 3-cią świece. Od momentu zakupu motocykla wymieniłem tylko dwie na przestrzeni dwóch lat.
W chwili obecnej motocykl po rozgrzaniu i około 30-40 minutowej jeździe, umiera świece.
Szczerze powiem, że nie wiem czym to jest spowodowane... kiedy motocykl nie chciał palić (przed wymianą tłoka) rozbierałem gaźnik, myśląc że może paliwo nie dochodzi, i cały został złożony poprawnie. Kolejną sprawą było rozebranie zaworu wydechowego, który oczyściłem z nagaru i ponownie złożone. Generalnie rzecz ujmując nie mam świadomości co może być przyczyną takiej sytuacji.
Były też regulacje powietrza w gaźniku, ale nie sądze aby to była akurat tego przyczyna. Ciekawi mnie też sprawa zaworu wydechowego, konkretyzując przy rozbieraniu nie zwróciłem uwagi w jakiej pozycji on się znajduje(chodzi mi o środek cylindra) teraz jest on tak jak by na w pół otwarty, czyli nie dotyka ścianki cylindra. Czy to może wpływać na problem świec?
Finalizując, chciałbym prosić o jakieś sugestie i wypowiedzi abym postarał się usunąć ten problem.
Z góry dziękuje
Pozdro for ALL
Mam problem ze swoją maszyną... pisałem jakiś czas temu odnośnie zniknięcia iskry w mojej Cr, problem został naprawiony za pomocą wymiany tłoka, który był już wysłużony a co za tym idzie wdała się kiepska kompresja co nie dawało możliwości odpalenia motocykla. Tłok wymieniłem na nowy, kompresja wręcz znakomita, wszystkie uszczelniacze nowe jak i łożyska. Problem polega na tym, że od momentu wymiany tłoka wymieniłem już 3-cią świece. Od momentu zakupu motocykla wymieniłem tylko dwie na przestrzeni dwóch lat.
W chwili obecnej motocykl po rozgrzaniu i około 30-40 minutowej jeździe, umiera świece.
Szczerze powiem, że nie wiem czym to jest spowodowane... kiedy motocykl nie chciał palić (przed wymianą tłoka) rozbierałem gaźnik, myśląc że może paliwo nie dochodzi, i cały został złożony poprawnie. Kolejną sprawą było rozebranie zaworu wydechowego, który oczyściłem z nagaru i ponownie złożone. Generalnie rzecz ujmując nie mam świadomości co może być przyczyną takiej sytuacji.
Były też regulacje powietrza w gaźniku, ale nie sądze aby to była akurat tego przyczyna. Ciekawi mnie też sprawa zaworu wydechowego, konkretyzując przy rozbieraniu nie zwróciłem uwagi w jakiej pozycji on się znajduje(chodzi mi o środek cylindra) teraz jest on tak jak by na w pół otwarty, czyli nie dotyka ścianki cylindra. Czy to może wpływać na problem świec?
Finalizując, chciałbym prosić o jakieś sugestie i wypowiedzi abym postarał się usunąć ten problem.
Z góry dziękuje
Pozdro for ALL
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 30
- Rejestracja: ndz, 13 lip 2008, 17:00
- Motocykl: HONDA CRF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
Jaki kolor ma świeca po wykręceniu jak już motor zgaśnie?
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
z tego co mi sie wydaje blyskawiczny sugeruje nieprawidlowo wyregulowany gaznik o czym tez myslalem a krecenie mieszanka to nie do konca regulacja gaznika. Co do zaworu to manual powinien przedstawiac nawet na obrazkach jak powinno sie poprawnie poskladac. Mozna tez srpawdzic czy zawor pracuje w pelnym zakresie ale watpie zeby przez zawor palic swiece.błyskawiczny pisze:Jaki kolor ma świeca po wykręceniu jak już motor zgaśnie?
I think I can fly! MX it's my life <3
-
Autor tematubarteco
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pn, 28 gru 2009, 13:06
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
rozumiem że kręcenie śrubą związaną z powietrzem przekłada sie na mieszankę dozowaną do gaźnika, tak właśnie mnie coś ciekawiło że maszynka dość intensywnie dymi, może to właśnie przyczyna padających świec.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
no tak dzieki tej srubeczce masz mniej lub wiecej paliwa ale to nie jest kumar ze mozesz sobie krecic po piec razy ta srubeczka tylko delikatnie pol obrotku w jedna pol obrotku w druga i patrzec jak silnik pracuje co pomaga tylko w bardzo malym stopniu. Jesli pali swiece przez gaznik to masz za uboga miesznke i trzeba wymienic dysze glowna a srubeczke od mieszanki ustawia sie bardziej pod ta dysze...
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
Tą śrubką regulujesz tylko ilość powietrza(zobacz sobie w serwisówce gdzie idzie ta śruba), ilość paliwa regulujesz dyszą. Z resztą się zgadzam.renner250 pisze:no tak dzieki tej srubeczce masz mniej lub wiecej paliwa ale to nie jest kumar ze mozesz sobie krecic po piec razy ta srubeczka tylko delikatnie pol obrotku w jedna pol obrotku w druga i patrzec jak silnik pracuje co pomaga tylko w bardzo malym stopniu. Jesli pali swiece przez gaznik to masz za uboga miesznke i trzeba wymienic dysze glowna a srubeczke od mieszanki ustawia sie bardziej pod ta dysze...
-
Autor tematubarteco
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pn, 28 gru 2009, 13:06
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
hmm zastanawiam się nad tą dyszą główną, wcześniej nie było z nią problemu, wydaje mi się że to tylko kwestia wyregulowania gaźnika.
Mam manuala ale powiem szczerze, że nie za wiele z niego kumam, wyrażone jest tam bardziej w różnych wartosciach liczbowych jak ustawić gaźnik.
Stosuje się do zaleceń mieszanki i nigdy nie leje mniej oleju niż jest przewidziane.
W ten weekend napewno popracuje nad regulacją gaźnika.
Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie śruba od wolnych obrotów nie ma chyba wpływu na to co się w chwili obecnej dzieje?
Nawet biorąc pod uwagę wymianę dyszy, skąd mam wiedzieć w jaki sposób dostroić pod nią gaźnik? Wybaczcie moje pytania ale gdybym miał tego świadomość, na pewno bym o to nie pytał
Mam manuala ale powiem szczerze, że nie za wiele z niego kumam, wyrażone jest tam bardziej w różnych wartosciach liczbowych jak ustawić gaźnik.
Stosuje się do zaleceń mieszanki i nigdy nie leje mniej oleju niż jest przewidziane.
W ten weekend napewno popracuje nad regulacją gaźnika.
Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie śruba od wolnych obrotów nie ma chyba wpływu na to co się w chwili obecnej dzieje?
Nawet biorąc pod uwagę wymianę dyszy, skąd mam wiedzieć w jaki sposób dostroić pod nią gaźnik? Wybaczcie moje pytania ale gdybym miał tego świadomość, na pewno bym o to nie pytał
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
Tłok wymieniłem na nowy
to nie jest juz nowy motor i trzeba wyregulowac gaznik a regulacja polega wlasnie na wymianie tej dyszy.zastanawiam się nad tą dyszą główną, wcześniej nie było z nią problemu
Stosuje się do zaleceń mieszanki i nigdy nie leje mniej oleju niż jest przewidziane.
olej nie ma nic do tego... bedzie za malo to najwyzej pozacierasz lozyska lub tloka.
Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie śruba od wolnych obrotów nie ma chyba wpływu na to co się w chwili obecnej dzieje?
nie ma zadnego wplywu.
trzeba sluchac silnikaNawet biorąc pod uwagę wymianę dyszy, skąd mam wiedzieć w jaki sposób dostroić pod nią gaźnik?
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
Tłok, uszczelniacze i łozyska a uszczelki pod głowice jak zrobiłeś na silikon ? czy jak bo nic nie pisaleś .barteco pisze: Tłok wymieniłem na nowy, wszystkie uszczelniacze nowe jak i łożyska. Pozdro for ALL
jakiego koloru jest ten dym niebieski czy biały? zaraz po odpaleniu czy podczas całej jazdy? czy nie ma ubytków płynu chłodzacego? czy nie ma ubytków oleju w skrzyni biegow?barteco pisze: tak właśnie mnie coś ciekawiło że maszynka dość intensywnie dymi, może to właśnie przyczyna padających świec.
jaki jest stan filtra powietrza-gąbka nowa czy stara, jakiego oleju uzywasz do filtra?, jaka świeca?firma ,symbol
Postaraj sie odpowiedziec po kolei na te pytania
-
Autor tematubarteco
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pn, 28 gru 2009, 13:06
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
1. wszystkie uszczelniacze w górnej części silnika zostały wymienione, czyli pod cylindrem i głowicą, na pompie wodnej również oraz przy zaworze wydechowym.
2. dym przy rozgrzewaniu jest koloru białego, smrodzi dość intensywnie jak to przy rozgrzewaniu, po rozgrzaniu również na biało ale już mniej.
3. Płyn chłodnicowy nie znika, ciężko jest mi stwierdzić odnośnie oleju. Będę musiał to konkretniej sprawdzić.
4. Filtr nowy, olej do filtra marki motorex. Świeca NGK BR9EG
Zapytam jeszcze odnośnie tej dyszy, czy powinna ona być wymieniona na większą czy mniejszą przy zmianie tłoka?
2. dym przy rozgrzewaniu jest koloru białego, smrodzi dość intensywnie jak to przy rozgrzewaniu, po rozgrzaniu również na biało ale już mniej.
3. Płyn chłodnicowy nie znika, ciężko jest mi stwierdzić odnośnie oleju. Będę musiał to konkretniej sprawdzić.
4. Filtr nowy, olej do filtra marki motorex. Świeca NGK BR9EG
Zapytam jeszcze odnośnie tej dyszy, czy powinna ona być wymieniona na większą czy mniejszą przy zmianie tłoka?
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
jesli to napewno przez gaznik to trzeba zalozyc troszeczke wieksza dysze.
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: HONDA CR 125 - 06, PADAJĄ ŚWIECE, O CO CHODZI?
1. wszystkie uszczelniacze w górnej części silnika zostały wymienione, czyli pod cylindrem i głowicą, na pompie wodnej również oraz przy zaworze wydechowym.
ok. ale czy połozyłeś uszczelke p.głowicą strona TOP do góry?
2. dym przy rozgrzewaniu jest koloru białego, smrodzi dość intensywnie jak to przy rozgrzewaniu, po rozgrzaniu również na biało ale już mniej.
Dym moze miec 2 kolory niebieski i biały .
Niebieski > za dużo oleju w mieszance albo podciaga olej ze skrzyni biegów (uszczelniacze na wale , luźne lozyska wału)
Biały > woda lub płyn chłodzący w cylindrze (uszkodzona uszczelka p.głowicą, pęknięty cylinder, krzywa powierzchnia głowicy, wżery, uszk.uszczelka pod cylindrem, uszkodzony oring http://www.ronniesmailorder.com/fiche_i ... 5-%2707%29
Jeszcze raz sprawdz wodę i olej3. Płyn chłodnicowy nie znika, ciężko jest mi stwierdzić odnośnie oleju. Będę musiał to konkretniej sprawdzić.
bez uwag chociaż filter trzeba często czyscic przy jeździe w kurzu4. Filtr nowy, olej do filtra marki motorex. Świeca NGK BR9EG
Gdyby tak miało być to zmieniając po kolei 4 tłoki to i dysze miałbys 4 rozmiary wiekszaZapytam jeszcze odnośnie tej dyszy, czy powinna ona być wymieniona na większą czy mniejszą przy zmianie tłoka?