Domowe sprawdziany tłoka 4T

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: spartan » ndz, 27 cze 2010, 18:12

Jestem w trakcie składania silnika po generalce i mam dylemat bo tłok mam stary i się zastanawiam czy się nadaje jeszcze...dużo na nim nie śmigałem, moto nie brało oleju,szczelinomierz 0,05 nie wchodzi pomiędzy cylinder a pierścienie,a pirścienie wrzucone luzem do cylindra nie przelatują przez niego,jeszcze te zbierające jakoś się trzymają.

Tłok ma drobne rysy z przodu i z tyłu na ściankach cylindra też z przodu i z tyłu widac drobne rysy w miajscach gdzie pracował tłok, czuć je dotykając palcem.

Moje pytanie do was koledzy brzmi czy ktoś ma jakieś domowe sposoby na sprawdzenie "użyteczności" tłoka do dalszej eksploatacji??

Ja np. zrobiłem tak że włożyłem tłok do cylindra, napsikałem WD40 na górę tłoka i nim poruszałem obserwując czy dołem coś nie wyciaka.

Drugin sposobem było wlanie oleju który spuściłem z silnika i nalałem go też na tłok i pozostawiłem na jakiś czas zobaczymy czy i ile będzie przepuszczał.

Mógłby ktoś sie przyczepić że ze złej strony nalałem olej bo 4T "mają" olej pod tłokiem,to wiadomo ale w takim eksperymencie to nie ma to znaczenia:)
HUSABERG 4 STROKE FORCE

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: renner250 » ndz, 27 cze 2010, 19:48

o takich sposobach to ja jeszcze nie slyszalem xD szczelinomierz tez jest dobry xD zanies lepiej tlok do porzadnego wartsztatu mx i na pierwszy rzut oka powiedza czy trzeba go wymienic... to widac po tloku nic sie nie mierzy. Z tymi rysami tez raczej cos nie tak nie powinno ich byc a juz napewno nie powinny byc wyczuwalne palcem. Daj jakies zdj najlepiej
I think I can fly! MX it's my life <3

pawciu16v
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: sob, 7 cze 2008, 12:44
Motocykl: yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: pawciu16v » ndz, 27 cze 2010, 20:31

wlasnie tlok sie mierzy.... 0.05 to taka dopuszczalna norma.. ale o oleju tez nie slyszalem.. zobacz na scinaki tloka czy sa przebarwienia (nie powinno byc) wiecej nic nie sprawdzisz bo tlok tak samo po 20 jak i po 80 mth wyglada...

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: renner250 » ndz, 27 cze 2010, 20:50

pawciu16v pisze:wlasnie tlok sie mierzy.... 0.05 to taka dopuszczalna norma.. ale o oleju tez nie slyszalem.. zobacz na scinaki tloka czy sa przebarwienia (nie powinno byc) wiecej nic nie sprawdzisz bo tlok tak samo po 20 jak i po 80 mth wyglada...
no prosze badzmy powazni xD przebarwienia? :O jeszcze dowiem sie nie dlugo nie ma zadnej roznicy pomiedzy peknietym tlokiem a nowym. Jak widac spora ilosc nagaru widac ze tlok juz przepracowal swoje i przedmuchy to kwalifikuje tloka do kosza. Poza tym 0.05 to pasowanie tloka ktore jest podane w serwisowce lub na pudelku od tloka. To pasowanie moze byc jeszcze w normie a tloka trzeba wymienic jak widac na nim to co wyzej wymienilem.
I think I can fly! MX it's my life <3

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 27 cze 2010, 21:00

pawciu16v pisze: tlok tak samo po 20 jak i po 80 mth wyglada...
To akurat się zgadza.
renner250 pisze:Jak widac spora ilosc nagaru widac ze tlok juz przepracowal swoje i przedmuchy to kwalifikuje tloka do kosza.
Nagar?

Prawdopodobnie niedostrojony gaźnik.

Przedmuchy?

Prawdopodobnie tłuczesz na jednym tłoku 200mth.

renner, widziałeś kiedykolwiek tłok zdjęty z motocykla po przebiegu 80mth? Oczywiście chodzi mi tutaj o nowy motocykl.
Ostatnio zmieniony ndz, 27 cze 2010, 21:11 przez Mateusz_MX, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: renner250 » ndz, 27 cze 2010, 21:04

po 20mth nie ma przedmuchow napewno a po 80 4t nie zle olej chlipie
I think I can fly! MX it's my life <3

pawciu16v
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: sob, 7 cze 2008, 12:44
Motocykl: yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: pawciu16v » ndz, 27 cze 2010, 21:08

renner250 pisze:po 20mth nie ma przedmuchow napewno a po 80 4t nie zle olej chlipie
bzdura... znam motory co mialy przejechane na tloku 130mth (yz250f) i nie braly oleju.. i skoro jest w serwisoce pasowanie 0.05 to po cos ono jest a nie po to zeby se bylo

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: renner250 » ndz, 27 cze 2010, 21:10

owszem :D tak samo jak w serwisowce sa luzy zaworowe podane i zawsze musza byc w normie i wcale nie musi sie konczyc regulacja zeby zawory kwalifikowaly sie do wymiany :D wiesz co mi sie tu nie zgadza jeszcze? uwazasz ze tlok traci wymiar i jak nie miesci sie w normie to trzeba go wymienic tyle ze jak tlok nie miesci sie w normie to zacznie brac olej od razu a uwazasz ze znasz yzf ktore przelataly na jednym tloku 120mth i nie braly oleju a wymiar tloka stracily... bzdura
I think I can fly! MX it's my life <3

pawciu16v
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: sob, 7 cze 2008, 12:44
Motocykl: yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: pawciu16v » ndz, 27 cze 2010, 21:18

owszem nie braly oleju.. tlok traci wymiar ale sa jeszcze pierscienie ktore to maja za zadanie uszcelniac.. duzo moto ktore biora olej to maja zuzyte usczelniacze na zaworach albo porysowany cylinder a nie koniecznie odrazu tlok.. owszem moze tak byc jak mowisz ale nie zawsze
Ostatnio zmieniony ndz, 27 cze 2010, 21:20 przez pawciu16v, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: renner250 » ndz, 27 cze 2010, 21:19

dziwne bo vertexy sa tlokami ktore do niczego sie nie nadaja i sam mialem tloka max 20mth ktory najprawdopodoniej stracil wymiar i chlipal mi olej... czemu mi pierscienie tego nie uszczelnily? :shock:
I think I can fly! MX it's my life <3

pawciu16v
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: sob, 7 cze 2008, 12:44
Motocykl: yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: pawciu16v » ndz, 27 cze 2010, 21:23

bo albo ktos Ci tak dobral rozmiar albo masz cylinder na smietnik sie nadajacy.. ale co do vertexa siezgodze..

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: renner250 » ndz, 27 cze 2010, 21:27

cylinder jest na wykonczeniu ale mam teraz spasowanego wossnera na 4 seti i jest tak jak powinno byc. Zadnych rys nic w tym rodzaju na cylindrze. Mam kolege ktory do kxf nowszego modelu zalozyl vertexa i mial to samo... troche ponad 10mth tlok stracil wymiar i bral olej wiec nie mow mi ze tlok moze miec 120mth do tego stracil wymiar i nie bedzie oleju bo to nie mozliwe. aha i oczywiscie cylinder od kxf-a byl idealny.
I think I can fly! MX it's my life <3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”