Domowe sprawdziany tłoka 4T

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
pawciu16v
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: sob, 7 cze 2008, 12:44
Motocykl: yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: pawciu16v » ndz, 27 cze 2010, 21:30

sam mowisz ze verteex sie nie nadaje itd a za chwile ze traci wymiar i bierze olej.. to juz sam sobie odp na pytanie.. ja mowie o orginalnym tloku yamahy, i mozliwe bo widzialem ile ludzie potrafia zrobic na 1 tloku od nowosci.. Ty wiesz swoje ja wiem swoje i juz..

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: renner250 » ndz, 27 cze 2010, 21:33

ale ze traci wymiar i bierze przez to olej po 20mth to chyba samo mowi za siebie ze tlok sie nie nadaje do niczego wiec teraz nie rozumiem xD jesli o tlok chodzi to zdania nie zmienie xD
I think I can fly! MX it's my life <3

pawciu16v
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: sob, 7 cze 2008, 12:44
Motocykl: yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: pawciu16v » ndz, 27 cze 2010, 21:35

mowisz o jakims tam zamienniku a ja o oryg tloku YAMAHY.. dalsza dyskusja nie ma sensu.. mam swoje zdanie i juz..

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: renner250 » ndz, 27 cze 2010, 21:37

jestem pewien ze ten tlok stracil wymiar uszczelniacze na zaworach mialem nowe. Oleju mi ubywalo po 2 setki po powrocie do domu jak sie zatrzymalem to kapalo z odmy przykopcic tez sobie potrafil wymienilem tloka i wszystko wrocilo do normy. Olejowy nie siadl napewno tak od razu a u mnie pasowanie jest od 0.03 do 0.057 wiec bedzie mial troche ponad 0.06 i bedzie bral olej jestem tego pewny.
I think I can fly! MX it's my life <3

pawciu16v
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: sob, 7 cze 2008, 12:44
Motocykl: yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: pawciu16v » ndz, 27 cze 2010, 21:49

miales pecha co do jakosci tloka i juz.. ale nie mow mi ze sie nie da zrobic wiekszego przebiegu na 1 tloku..

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: renner250 » ndz, 27 cze 2010, 21:55

pawciu16v pisze:miales pecha co do jakosci tloka i juz.. ale nie mow mi ze sie nie da zrobic wiekszego przebiegu na 1 tloku..
kolego oczywiscie ze sie da zrobic wiekszy przebieg ale ja nie to chce udowodnic tylko to ze nie po wymiarze tloka stwierdza sie czy trzeba go wymienic czy nie.
I think I can fly! MX it's my life <3

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: Joker » pn, 28 cze 2010, 10:27

hmm remontowałem YZF 250 2005 rok, korba , łożyska wału i skrzyni, motor miał maks 60 mtg ( ale tego nikt naprawde nie wie bo nie było licznika ale po stanie ogólnym silnika itd.), tłok oryginalny yamaha wymiar 76,96 w maksymalnym miejscu luz pomiedzy cylindrem a tłokiem 0.05 mm wiec elegancki, ale taki pewien gość powiedział mi ze lepiej przy takim remoncie dać nowy tłok bo oryginały nie traci wymiaru tak szybko ale traci swoją żywotność. Jak chcesz jeździć a nie wiesz ile twój tłok ma przelatane to lepiej kupić nowy. Ja jestem zdania ze 100 góra 120 mtg i tłok do wymiany. Znam przypadek w którym WR 250 latała na oryginalnym tłoku 4 sezony przebieg około 200 mtg, oleju nie brała, tłok nie rozsypał sie ale zrobi taką owalizacje cylindra ze potem nadawał sie tylko na nową powłokę
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: renner250 » pn, 28 cze 2010, 10:34

czyli w pewnym stopniu potwierdziles to co napisalem ze nie po wymiarze tloka sie stwierdza czy nadaje sie on do wymiany poniewaz jak jest porzadny tlok to ciezko zeby stracil wymiar nawet przy 100 mth...
I think I can fly! MX it's my life <3

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: Joker » pn, 28 cze 2010, 22:21

mój był w bardzo dobrym stanie :) wizualnym oraz wymiary w normie :) ale jak juz któryś inżynier policzył ze tłok co 100 mtg to ja sie tego trzymam ;) i wymieniam.

A tak po za tematem co ile tłok w yzf 250 ? bo rózne bajki słyszałem ;)
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

pawciu16v
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: sob, 7 cze 2008, 12:44
Motocykl: yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: pawciu16v » śr, 30 cze 2010, 09:06

zalecane jest 70-80mth w yzf tlok wymieniac .. i jednak zostalo potwierdzone ze nawet po duzym przebiegu nie musi brac oleju....

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: renner250 » śr, 30 cze 2010, 10:44

pawciu16v pisze:zalecane jest 70-80mth w yzf tlok wymieniac .. i jednak zostalo potwierdzone ze nawet po duzym przebiegu nie musi brac oleju....
pawciu noooooo xDD no zostalo powiedziane ze nei bedzie bral ale tez zostalo powiedziane ze porzadny tlok nie straci wymiaru nawet po duzym przebiegu wiec dlatego oleju bral nie bedzie i wymiar bedzie mial prawidlowy a jednak tlok powinien byc wymieniony MIMO TEGO ZE MA PASOWANIE W NORMIE
I think I can fly! MX it's my life <3

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Domowe sprawdziany tłoka 4T

Post autor: WLD_Wlodi » śr, 30 cze 2010, 11:06

Nigdy nie mialem 4T, ale moja rada jest taka. Jezeli chcecie jezdzic dlugo na jednym cylindrze, bez nerwów że tłok pęknie, że wytrze cylinder, to polecam pomiar tłoka co określoną liczbe godzin. (W 4T np pomierzyć przy 50mth lub nawet przy 25mth i zobaczyć czy trzyma wymiar, w 125 przy 10mth). W 2T ściągnięcie cylindra to jest pół godziny jak nie mniej, w 4T troche więcej, ale ja tu nikogo nie namawiam, każdy sam zadecyduje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”