DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW!
Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=20&t=9755


Od dzisiaj możecie dziękować za każdy post. Dostępna jest łapka w górę w każdym napisanym poście.

Zepsuty wał...

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
racebike
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 16:43
Motocykl: GasGas,Yamaha
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ustroń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Zepsuty wał...

Post autor: racebike » pn, 4 gru 2006, 17:09

Witam
Posiadam Gas-Gas ec50 Rokiee rocznik 2001. Mam z nim same problemy juz w pierwszy dzień poszła uszczelka pod głowica, i oczywiscie pełno płynu w komorze spalania. Po kupnie i wymianie uszczelki pojeździłem dwa dni po czym kawalek tłoka odleciał , co narobiło dużo szkód. Wkurzony oddałem go do serwisu gdzie skasowali mnie 1tys. Odalli mi go po miesiącu to był listopad , więc u mnie zima to po jeździe! Na wiosne pierwszy kop i Pali ! Jest! Do tego Miesiąca wszystko grało , z tym że szybko się garzał . Aż tu nagle coś zaczeło walić w silniku .. Mysłe tłok ! Po zdjęciu lewej obudowy, śrubka trzymająca magneto na wale odleciała wraz z kawałkiem wału .... Dalej ściagnięty został
cylinder okazało się że tłok chodził jak chciał i walił w głowice .... I tu mam problem ,bo nie wiem co zrobić- wał do rennonoeacji ale, co z tą śrubką i kawakiem wału ? Prosze o pomoc

Pozdrawiam Przemek

Za moto dalem 4.5 tys. zł . Cały czas się zastanawiam nad kupnem nowego walu i pozniejszej sprzedaży tej maszynki... za dużo mnie już kasy zjadla jak na 50.Co do sprzedaży na cześći to bedzie trudno je sprzedac, wiec raczej nie. A wielki dzieki za odpowiedzi !!!
Ostatnio zmieniony czw, 7 gru 2006, 14:45 przez racebike, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pn, 4 gru 2006, 18:11

Lepiej daj do jakiegoś serwisu to będą wiedzieli co zrobić. Ciekawy jestem co z magneto zrobią(tzn. jak spowrotem je zamocują).
P.S. Widać tutaj jakie są starsze Gas-Gasy. Nowsze są już trochę poprawione podobno...

Awatar użytkownika
Pomyk
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 631
Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pomyk » pn, 4 gru 2006, 18:16

Ale mimo to Gas Gas to nie wypał,niestety :(

Awatar użytkownika
fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » pn, 4 gru 2006, 19:46

A ja na twoim miejscu juz bym kasy w to nie inwestował.....

Sprzedaj w całosci....
Albo rozbierz na czesci i posprzedawaj...... w ten sposob odzyskasz czesc kasy i moze cos za to kupisz na czym sobie pojezdzisz.....

Pozdrawiam
FGH98

Awatar użytkownika
witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » pn, 4 gru 2006, 19:54

Tak, tak. Łatwo powiedzieć. Kupił chłopak motor, zainwestował juz w niego i teraz ma na cześci sprzedać ???
Ja bym nie mógł tak zrobić :?
Moim zdaniem spróbuj jak najmniejszym kosztem naprawic co padło, podpicować i w ludzi.
Na cześci to nie przyniesie duzo korzysci, bo to gas gas a nie dt 80 których jest u nas multym.
Poza tym sprzedarz na części jest czynnościa długotrwałą i zanim odzyska pieniadze to już będzie stary :lol:
A powiec za ile kupiłes to moto ??
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

Awatar użytkownika
fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » pn, 4 gru 2006, 20:13

Moim zdaniem spróbuj jak najmniejszym kosztem naprawic co padło, podpicować i w ludzi.
A ja nie popieram.Wiele osob skarzy sie na to ze kupili moto od nieuczciwego sprzedawcy itp.....

Ale zgadzam sie z toba ze sprzedaz na czesci to dłogotrwały okres.Ale biorac pod uwage ze GasGas jest sprzetem awaryjnym ma szanse sprzedac wieksza czesc czesci za przyzwoita cene.W odruznieniu od DT bo jak sam powiedziałes tego jest masa,co za tym idzi,ceny tez konkurencyjne.

No ale to tylko moja sugestia,W kazdym razie nie popieram podpicowania aby tylko sie pozbyc.......

Pozdrawiam
FGH98

Awatar użytkownika
witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » pn, 4 gru 2006, 20:22

A kto mówi o oszustwie ??? Delikatne poprawienie wyglądu to nie zbrodnia.
Ja każde swoje moto przed sprzedarzą elegancko myłem, rozbierałem i doprowadzałem do porządku. Polerka, ładne naklejki i trzeba kogoś uszczęśliwić. Nikt nie mówi o ukrywaniu jakichkolwiek wad, tylko właśnie o doprowadzeniu moto do dobregos tanu zarówno technicznego jak i wizualnego.
A przyznasz mi racje, że wkładanie w ten motor teraz niewiedomo jakich pieniędzy tez nie ma sensu. Nalezy go zrobic i sprzedać. Tak uważam :wink:
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

Awatar użytkownika
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pn, 4 gru 2006, 20:37

fgh98 pisze:A ja nie popieram.Wiele osob skarzy sie na to ze kupili moto od nieuczciwego sprzedawcy itp.....
FGH98
Chyba koledze chodziło o to żeby wyremontować i sprzedać. Więc nie jest to nieuczciwa sprzedaż, tylko motor AWARYJNY ale wyremontowany. Niestety awaryjność nie zależy (tzn. zależy w pewnym stopniu :P ) od nas tylko od fabryki i metod produkcji.

Awatar użytkownika
witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » pn, 4 gru 2006, 20:43

O to to :-) Dokładnie chodziło mi o to żeby go dobprowdzić do stanu używalności :)
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

Awatar użytkownika
fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » pn, 4 gru 2006, 20:50

Dokładnie dokładnie,zgadzam sie z wami....

Tylko teraz pytanie....

Ile wynosi jakas granica finanoswa gdzie opłaca sie to robic??
W zasadzie autor nie napisac ktory to rok....ile dał za niego itp...

W kadym razie apropo tego wału....to jesli na czopie nie jest skrzywiony to da sie go zespawac,ale zywotnosc jego licha bedzie.
Bo jesli fabryka daje wał i on peka....to serio materiał nie bardzo jest......

Ja kiedys miałem podobna usterke w MZ ETZ.Dobry spawacz mi to zaspawał ale i tak wał sie nie nadawał z faktu skrzywienia teogo czopu.

Pozdrawiam
FGH98

Awatar użytkownika
BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » pn, 4 gru 2006, 23:38

No nie, spawanie takiej części jaką jest wał to już jest DRUCIARSTWO! Jeśłi urwał się oryginał to tylko można się domyślać, co się zstanie z takim patentem. Poza tym to nie jest odosobniony przypadek u Gas Gasa, bo zdarza się, że w 125 KTMach (zarówno SX jak i EXC) też urywa się kawałek wału, na którym osadzony jest wirnik.
Jeśli możesz, to daj fotki, jak wygląda uszkodzenie wału, Co do tłoka to tak, jakby było uszkodzone dolne łożysko korbowodu. To nie jest wielki problem, trzeba korbe zmienić. Natomiast co do wału - można spróbować poszukać na ebayu, albo zdać się na polskiego importera. A najlepszym wyjsciem będzie pojechać z wałem do dużej solidnej firmy handlującej częściami do skuterów (coś jak MIeloch czy MotorLand czy Motoroma), i pokazać, co ci jest potrzebne. Bo jest prawdopodobne, że Gasgas użył jakiegoś popularnego silnika, i można dostać kompletny wał za stosunkowo nieduże pieniądze. Może nawet jakiś a'la tuningowy.
Tyle mogę poradzić nie widząc sprzętu na oczy.
P. S. Widzę, że do sprzętu można kupić zestaw na 70 ccm, więc tym bardziej obstaję, że to jakiś popularny włoski silnik.Zapłon Ducati, gaźnik DellOrto 14 mm. Być może to to samo co w Derbi.

Awatar użytkownika
Autor tematu
racebike
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 16:43
Motocykl: GasGas,Yamaha
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ustroń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: racebike » pt, 8 gru 2006, 10:54

Za moto dalem 4.5 tys. zł . Cały czas się zastanawiam nad kupnem nowego walu i pozniejszej sprzedaży tej maszynki... za dużo mnie już kasy zjadla jak na 50.Co do sprzedaży na cześći to bedzie trudno je sprzedac, wiec raczej nie. A wielki dzieki za odpowiedzi !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”