Problem Honda XL 600

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
FriDay
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: ndz, 24 cze 2007, 11:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Problem Honda XL 600

Post autor: FriDay » śr, 23 cze 2010, 12:08

Mam problem z moja Hondą XL 600 z 87r. otóż jak kręce tłokiem, tłok w górnej pozycji się blokuje, jak rozkręciłem pokrywe okazało sie że tłok blokuje się gdy zawory ssące są wciśnięte. Nie wiem czy jest to wina ustawienia luzów zaworowych czy czego;\ Nie wiem też jak powinno wyglądać ustawinie rozrządu. Może ma lub miał stycznośc z tym motocykle i wie w czym może tkwić problem lub posiada do niego serwisówke.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Yamaha YZ 125 '03

"Bez ryzyka... Nie ma zabawy;D"

Awatar użytkownika
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem Honda XL 600

Post autor: pytlar » śr, 23 cze 2010, 14:41

może poprostu tak źle jest ustawiony rozrząd, że akurat jak tłok na górze to zawory się otwierają w pełni... czyli wręcz odwrotnie - jak tłok jest na górze, to zawory powinny być całkowicie schowane i wtedy mierzysz luz zaworowy.
:)

Awatar użytkownika
ledek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: ndz, 28 paź 2007, 14:41
Motocykl: HONDA CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem Honda XL 600

Post autor: ledek » śr, 23 cze 2010, 22:14

na 99% masz wyswistany lancuszek rozrzadu i przeskoczyl ci (na tych silnikach zjadlem zeby)
rozrzad ustawia sie tak:
po lewej stronie silnika masz srobke w ktorej musisz ustawic znak "T" a znaczki na trybie walka rozrzadu musza sie zgadzac z krawedzia glowicy przy czym krzywki walka rozrzadu musza byc skierowane do gory i to cala filozofia

a i zdejmij glowice i zobacz czy zawory nie sa zgiete
te silniki sa rewelacyjne nie do zajechania maja tylko jedna wade czesto trzeba wymieniac lancuszek rozrzadu

Awatar użytkownika
Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem Honda XL 600

Post autor: Mateusz_MX » śr, 23 cze 2010, 22:29

Przyznam szczerze, że konstrukcja głowicy XL'ki jest zdecydowanie lepsza niż tej w Suzuki DR 350. Tutaj wałek rozrządu jest łożyskowany. W DR'ce panewki są aluminiowe, tworzą całość z głowicą. Brak oleju, głowica do kosza.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Awatar użytkownika
Koźlak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: pt, 7 sie 2009, 20:54
Motocykl: deeerr
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem Honda XL 600

Post autor: Koźlak » czw, 24 cze 2010, 17:09

ledek

jak krzywki będą skierowane ku górze to będą napierać na dźwigienki,krzywki ku dołowi
;]

Awatar użytkownika
Autor tematu
FriDay
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: ndz, 24 cze 2007, 11:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem Honda XL 600

Post autor: FriDay » pt, 25 cze 2010, 15:32

Dzięki wielkie:P ledek mógłbyś wyjaśnić mi krok po kroku jak sie ustawia zawory bo nie bardzo rozumiem tego opisu powyżej :| Chodzi mi też o to w jakiej pozycji tłoka zarowy powinny byc wciśniete a w jakiej nie żebym mógł uzgodnić potem wynik z tym co robie :?
Yamaha YZ 125 '03

"Bez ryzyka... Nie ma zabawy;D"

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem Honda XL 600

Post autor: renner250 » pt, 25 cze 2010, 17:29

pytlar pisze:może poprostu tak źle jest ustawiony rozrząd, że akurat jak tłok na górze to zawory się otwierają w pełni... czyli wręcz odwrotnie - jak tłok jest na górze, to zawory powinny być całkowicie schowane i wtedy mierzysz luz zaworowy.
zauwaz prosze ze wal obraca sie 2 razy szybciej od rozrzadu i raz jest tak ze zawory sa pozamyka a drugim razem jest przykrycie zaworow i jak jest cos nie tak z lancuszkiem czy cos zle ustawione to po prostu tlok walnie w zaworki. I wcle to nie musi byc az tyle moze nawet zabak wystarczyc :D
kolego FriDay wez serwisowke tam jest wszystko ladnie narysowane i nie bedziesz musial sie meczyc chociaz pewnie probowales go odpalac to wedlug mnei stan zaworow pozostaje pod znakiem zapytania xD
I think I can fly! MX it's my life <3

Awatar użytkownika
Autor tematu
FriDay
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: ndz, 24 cze 2007, 11:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem Honda XL 600

Post autor: FriDay » pt, 25 cze 2010, 18:05

no właśnie z serwisówką mam problem bo nie mogę znaleść takiej gdzie to by było opisane:P dlatego potrzebuje radz specjalisty;P a zawory sprawdziłem są w porządku.
Yamaha YZ 125 '03

"Bez ryzyka... Nie ma zabawy;D"

Awatar użytkownika
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem Honda XL 600

Post autor: konon312 » pt, 25 cze 2010, 18:24

Ja bym polecil Ci przywiesc jakiegos kumpla co to ogarnia i niech to zrobi, bo duzo roboty niema, albo zawiez to do serwisu i za ustawienie rozrzadu duzo kasy nie wezma, bo jak to zle zlozysz i zapalisz to mozesz sie w powazne koszta zaciagnac.

Awatar użytkownika
ledek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: ndz, 28 paź 2007, 14:41
Motocykl: HONDA CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem Honda XL 600

Post autor: ledek » ndz, 27 cze 2010, 20:18

przy ustawianu musi byc na znaku "T" i zawor zamkniety i wtedy ustawiasz zawory
radze przylozyc sie do ustawiana zaworow bo w tym sprzecie to podstawa zeby ladnie odpalal niepamietam dokladnie jakie powinny byc luzy ale luknij w serwisowce jak masz jakies pytania pisz ledekjunak@wp.pl

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem Honda XL 600

Post autor: renner250 » ndz, 27 cze 2010, 21:02

ledek pisze:przy ustawianu musi byc na znaku "T" i zawor zamkniety i wtedy ustawiasz zawory
radze przylozyc sie do ustawiana zaworow bo w tym sprzecie to podstawa zeby ladnie odpalal niepamietam dokladnie jakie powinny byc luzy ale luknij w serwisowce jak masz jakies pytania pisz ledekjunak@wp.pl
w kazdym sprzecie cross/enduro prawidlowe luzy i ustawienie walkow to podstawa... Tutaj nie ma nic trudnego z ustawieniem tego walka bo jest tylko jeden + prosta budowa...
I think I can fly! MX it's my life <3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”