Kawasaki kx125 - ubytek w cylindrze

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
bartec
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pt, 21 maja 2010, 12:21
Motocykl: yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: J-bie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Kawasaki kx125 - ubytek w cylindrze

Post autor: bartec » śr, 23 cze 2010, 06:16

Witam. Rozebrałem ostatnio silnik w swoim, niedawno nabytym kx-ie. Po zdjęciu cylindra zauważyłem ubytek wewnątrz, widoczny na foto. Doradźcie koledzy co mam zrobić w takiej sytuacji? Zbierać kase na nicasyl/tuleje? Tłok jest selekcji D.
A tu foto

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx125 - ubytek w cylindrze

Post autor: WLD_Wlodi » czw, 24 cze 2010, 13:58

Zbierać kase na nicasyl lub tuleje(czego nie polecam) :wink:

Awatar użytkownika
bandogge1980
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 138
Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
Motocykl: Husqvarna TE610IE
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx125 - ubytek w cylindrze

Post autor: bandogge1980 » czw, 24 cze 2010, 22:34

Uytek ubytkiem ale tej powłoki juz dawno nie ma w okolicy okna wydechowego ;]
Cylinder nadawał sie do wymiany powłoki pewno przed wymianą ostatniego tłoka. Tulei nie montuj bo tylko zniszczysz sprzet a szkoda..
Tel: 792 808 123

Autor tematu
bartec
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pt, 21 maja 2010, 12:21
Motocykl: yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: J-bie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx125 - ubytek w cylindrze

Post autor: bartec » ndz, 27 cze 2010, 16:42

Brak powłoki przy oknie wydechowym widzałem ale skupiłem sie głównie na tym ubytku. Co do wyboru pomiedzy tuleją a nicasylem - zdecydowanie to drugie choć mam pare pytań :]
1. Czy podczas regeneracji powłoki nadlewają/regeneruja również ubytki na samym cylindrze w aulminium ( w moim przypadku przy oknie wydechowym) czy po prostu różnego rodzają rysy, wżery, obtarcia itp nadlewają powłoką?
2. Po takim zabiegu znów jest sel A?
3. I ostatnie - jaka jest jakość takiego nikasylu? Porównywalna z fabryczną?

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx125 - ubytek w cylindrze

Post autor: Mateusz_MX » wt, 29 cze 2010, 08:40

bartec pisze:Brak powłoki przy oknie wydechowym widzałem ale skupiłem sie głównie na tym ubytku. Co do wyboru pomiedzy tuleją a nicasylem - zdecydowanie to drugie choć mam pare pytań :]
1. Czy podczas regeneracji powłoki nadlewają/regeneruja również ubytki na samym cylindrze w aulminium ( w moim przypadku przy oknie wydechowym) czy po prostu różnego rodzają rysy, wżery, obtarcia itp nadlewają powłoką?
2. Po takim zabiegu znów jest sel A?
3. I ostatnie - jaka jest jakość takiego nikasylu? Porównywalna z fabryczną?
1. Oczywiście zakład regeneruje takie uszkodzenia - spawają/napawają cylinder. Niestety to dodatkowa opłata.
2. Możesz sobie zażyczyć dowolną średnicę cylindra (minimalne rozwiercenie i powiększenie pojemności), ale z reguły powłokę nakłada się o wymiarze nominalnym cylindra danego motocykla - czyli selekcja A.
3. Zależnie od zakładu: Hiszpania, Włochy, Holandia, Anglia - powłoka bardzo dobrej jakości; Niemcy - dobrej; Czechy - marna jakość.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”