Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
-
Autor tematunms007
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: pn, 21 cze 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 450 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Równe k. Dukli
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
Witam szanownych Panów (i zapewne też Panie ) - jako że jest to pierwszy mój post na tym forum.
A teraz do rzeczy...
Otóż od jakiegoś czasu (kilka wypadów w teren) zauważyłem iż moja WR'ka strasznie dużo pali. Zwykle jeżdżę z bratem (YZ400f) albo kumplem (WR400f) i stwierdzam iż moja maszyna wpiernicza 2x więcej benzyny niż w.w wymienione
Jak myślicie w czym może tkwić problem ?
Nie miałem tego problemu przed serwisem (olej, wymiana łańcuszka roz., regulacja i czyszczenie gaźnika). Po odebraniu fury od mechanika stwierdziłem, że lepiej pali na ciepłym/gorącym silniku (na + oczywiście), nieco żwawsza też jakby się stała, no ale to spalanie
Ps. słyszałem opinie, że za duże spalanie możne (ale nie musi) być odpowiedzialny filtra powierza - gdy jest bardzo brudy itp. ?1
Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie, wskazówki, podpowiedzi itp.
Pozdr
Maciek
A teraz do rzeczy...
Otóż od jakiegoś czasu (kilka wypadów w teren) zauważyłem iż moja WR'ka strasznie dużo pali. Zwykle jeżdżę z bratem (YZ400f) albo kumplem (WR400f) i stwierdzam iż moja maszyna wpiernicza 2x więcej benzyny niż w.w wymienione
Jak myślicie w czym może tkwić problem ?
Nie miałem tego problemu przed serwisem (olej, wymiana łańcuszka roz., regulacja i czyszczenie gaźnika). Po odebraniu fury od mechanika stwierdziłem, że lepiej pali na ciepłym/gorącym silniku (na + oczywiście), nieco żwawsza też jakby się stała, no ale to spalanie
Ps. słyszałem opinie, że za duże spalanie możne (ale nie musi) być odpowiedzialny filtra powierza - gdy jest bardzo brudy itp. ?1
Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie, wskazówki, podpowiedzi itp.
Pozdr
Maciek
http://www.kreation.pl - Strony internetowe, dtp, logotypy i wiele więcej!
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
Witaj,
Poprzez zabrudzony filtr powietrza spalanie może wzrosnąć, ale nie na "strasznie duże". Proponuję sprawdzić, czy gdy przechylisz motocykl pod kątem 45st. z wężyków gaźnika wycieka paliwo - może po prostu je gubisz, gdyż w komorze pływakowej jest za duży poziom paliwa. Może to być również Twoje błędne spostrzeżenie - przed remontem motocykl mniej spalał, teraz pracuje prawidłowo i wchłania więcej benzyny.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
Poprzez zabrudzony filtr powietrza spalanie może wzrosnąć, ale nie na "strasznie duże". Proponuję sprawdzić, czy gdy przechylisz motocykl pod kątem 45st. z wężyków gaźnika wycieka paliwo - może po prostu je gubisz, gdyż w komorze pływakowej jest za duży poziom paliwa. Może to być również Twoje błędne spostrzeżenie - przed remontem motocykl mniej spalał, teraz pracuje prawidłowo i wchłania więcej benzyny.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematunms007
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: pn, 21 cze 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 450 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Równe k. Dukli
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
no dobra, ale jak już wspominałem - mam porównanie do dwóch motocykli tej samej klasy (nie ma za dużej różnicy w mocy, a spalanie tych 4-setek jest dużo niższe)
co do tego przechylania to paliwo na pewno wycieka ale po przechyle większym niż 45stopni (przynajmniej tak mi sie wydaje) - ale zakładając że jest tak jak piszesz, to co mogę zrobić by zapobiec takiej sytuacji (tzn. aby w komorze pływakowej nie zbierało się za dużo paliwa)?
co do tego przechylania to paliwo na pewno wycieka ale po przechyle większym niż 45stopni (przynajmniej tak mi sie wydaje) - ale zakładając że jest tak jak piszesz, to co mogę zrobić by zapobiec takiej sytuacji (tzn. aby w komorze pływakowej nie zbierało się za dużo paliwa)?
http://www.kreation.pl - Strony internetowe, dtp, logotypy i wiele więcej!
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
musisz kolego sprawdzić iglice na jakim poziomie jest - może mechanik "troche" podniósł i więcej pali :] pompka przyspieszająca - może predzej nie działała, bo była zapieczona a mechanik ruszył i zaczeła działać i dawać paliwa ( moja była zapieczona kompletnie, o czym nie wiedziałem nawet jak ją rozruszałem, to motor nie chciał jechać bo go zalewało tak paliwem... ale iglice opuściłem o 3 ząbki i nie ten motor!! ). A filtr powietrza podstawa - czyścić od czasu do czasu trzeba :]
-
Autor tematunms007
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: pn, 21 cze 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 450 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Równe k. Dukli
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
ok, czyli jak opuszczam iglicę, to daje mniejszą dawkę benzyny, a jak ciągnę w górę to mniejszą?! czy na odwrót??
http://www.kreation.pl - Strony internetowe, dtp, logotypy i wiele więcej!
-
- VIP
- Posty: 757
- Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
- Motocykl: Yamaha YZ250F '18
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
Jak opuszczasz iglice to dajesz mniej, a jak iglica idzie w góre to więcej.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
Oczywiście klip na iglicy w górę = iglica w dół Jeżeli paliwo wycieka pod większym kątem niż 45st. to poziom paliwa jest odpowiedni.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematunms007
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: pn, 21 cze 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 450 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Równe k. Dukli
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
właśnie sprawdzałem i jest tak jak mówisz - paliwo wycieka dopiero po przechyleniu motoru powyżej 45 stopni (czyli nie ma co ruszać iglicy ?!)
jutro wyczyszczę filtr i (jak czas pozwoli) to wydrę gaźnik i zobaczę na którym ząbku jest u mnie ta iglica.
a tak gwoli wyjaśnienia - żeby ustawić iglicę wystarczy odkręcić górę gaźnika (http://www.imagessite.com/OEM_Images/Ya ... 26FNB5.gif - śrubka nr.4??) czy coś "głębiej" ??
jutro wyczyszczę filtr i (jak czas pozwoli) to wydrę gaźnik i zobaczę na którym ząbku jest u mnie ta iglica.
a tak gwoli wyjaśnienia - żeby ustawić iglicę wystarczy odkręcić górę gaźnika (http://www.imagessite.com/OEM_Images/Ya ... 26FNB5.gif - śrubka nr.4??) czy coś "głębiej" ??
http://www.kreation.pl - Strony internetowe, dtp, logotypy i wiele więcej!
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
Poziom paliwa w komorze pływakowej, a jego podawanie podczas pracy silnika (średni zakres obrotów - w przypadku iglicy) to zupełnie inna kwestia. Nie ma żadnych problemów podczas jazdy? Silnik prawidłowo reaguje na ruch manetki w całym zakresie obrotów?
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... ARBURETOR_
Musisz zdemontować górną pokrywę oraz "kółko" do którego doczepia się linki gazu (aby zdemontować tę tulejkę z kółkiem, należy odkręcić element nr. 42 - czujnik położenia przepustnicy i zdemontować kołnierz zabezpieczający, element 43. Wtedy bez problemu wyjmiesz przepustnicę, która jeździ na rolkach. Skontroluj stan podzespołów w gaźniku oraz zobacz na którym klipie jest umocowana iglica. Porównaj dane z serwisówką i ustaw ją fabrycznie. Bodajże 3 ząbek - środkowy.
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... ARBURETOR_
Musisz zdemontować górną pokrywę oraz "kółko" do którego doczepia się linki gazu (aby zdemontować tę tulejkę z kółkiem, należy odkręcić element nr. 42 - czujnik położenia przepustnicy i zdemontować kołnierz zabezpieczający, element 43. Wtedy bez problemu wyjmiesz przepustnicę, która jeździ na rolkach. Skontroluj stan podzespołów w gaźniku oraz zobacz na którym klipie jest umocowana iglica. Porównaj dane z serwisówką i ustaw ją fabrycznie. Bodajże 3 ząbek - środkowy.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
moje zdanie co do regulacji gaznika jest takie: starszy sprzet nie ma juz nic wspolnego z oryginalnym sprzetem i gaznik trzeba regulowac bardziej glowa i umiejetnosciami niz kierowac sie serwisowka... wedlug manuala gaznik mozna ustawiac jak sie sprzet z pudelka wyciagnie.
I think I can fly! MX it's my life <3
-
Autor tematunms007
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: pn, 21 cze 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 450 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Równe k. Dukli
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
wydaj mi się że silnik pracuje poprawnie - reaguje na każde "depnięcie gazu", nie krztusi sie ani nic z tych rzeczy - http://www.youtube.com/watch?v=jSfPEnzx2Ks (nie wiem czy to pomoże, ale na tym filmie od 18sek słychać dokładnie pracę silnika w całym zakresie obrotów)Mateusz_MX pisze:Poziom paliwa w komorze pływakowej, a jego podawanie podczas pracy silnika (średni zakres obrotów - w przypadku iglicy) to zupełnie inna kwestia. Nie ma żadnych problemów podczas jazdy? Silnik prawidłowo reaguje na ruch manetki w całym zakresie obrotów?
[...]
http://www.kreation.pl - Strony internetowe, dtp, logotypy i wiele więcej!
-
Autor tematunms007
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: pn, 21 cze 2010, 20:57
- Motocykl: KTM EXC 450 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Równe k. Dukli
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha WR426f - strasznie duzo pali - dlaczego?
Hm... dowołuje to co wczoraj napisałem :/... otóż, moto dławi się gdy chodzi na wolnych obrotach i chce mu "odkręcić" - zamieszczam film:
http://www.youtube.com/watch?v=bLqjaIW5qts
ps. a to że puszcza "dyma" (widać na filmie) świadczy o kończącym się silniku ??
http://www.youtube.com/watch?v=bLqjaIW5qts
ps. a to że puszcza "dyma" (widać na filmie) świadczy o kończącym się silniku ??
http://www.kreation.pl - Strony internetowe, dtp, logotypy i wiele więcej!