Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
-
Autor tematukrzakx
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
- Motocykl: Huska TE 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: www.endurox.pl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
Witam,
Motocykl to Husaberg 500 2002r., działał bez zarzutu. Od pewnego czasu jednak coraz trudniej było go odpalić. Az w koncu w ogole nie da sie odpalic, trudno jest w ogole poruszac tlok.
Co moze byc przyczyna ? Luzy zaworowe ? Lozyska walka, sam walek ? Zatarta glowica ? Zatarty cylinder ?
Na co zwrocic uwage ? Czy ktos spotkal sie z podobnym problemem ?
Motocykl to Husaberg 500 2002r., działał bez zarzutu. Od pewnego czasu jednak coraz trudniej było go odpalić. Az w koncu w ogole nie da sie odpalic, trudno jest w ogole poruszac tlok.
Co moze byc przyczyna ? Luzy zaworowe ? Lozyska walka, sam walek ? Zatarta glowica ? Zatarty cylinder ?
Na co zwrocic uwage ? Czy ktos spotkal sie z podobnym problemem ?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 121
- Rejestracja: pt, 30 sty 2009, 17:25
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
Jak kręcisz wałem to słychać tarcie metal-metal szelest czy co? Najprawdopodobniej zatarte jest dolne łożysko korby ale do puki nie rozkręcisz silnika to się nie dowiesz.
-
Autor tematukrzakx
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
- Motocykl: Huska TE 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: www.endurox.pl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
Dziwna sytuacja, poszedlem sprawdzic czy slychac metaliczny glos. Nacisnalem na kopnik, cos go zblokowalo, nacisnalem mocniej, cos delikatnie strzelilo i puscilo. Teraz wal kreci sie lzej, mam wrazenie ze pierscionek gdzies czepilo.
Ma ktos serwisówke do Husaberg 500 2002r. ?
Ma ktos serwisówke do Husaberg 500 2002r. ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
pierścionka nie mogło nigdzie zaczepić, bo to 4t i nie ma o co zachaczyć... prędzej obstawiam, że jakieś łożysko się rozpadło...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
Husabergi mają (nie wiem jak tam 500tka z 2002r.) mechanizm od kopki który zahacza taką "stopką" jakby,która załapując naciąga linkę która idzie do głowicy i zamyka-otwiera zawory żeby odpalić... często bywa że jak jest zużyta lub wykrzywiona ta "stopka" to właśnie tak przeskakuje jak opisałeś że cos chrupnie, strzeli. Możliwe że właśnie miałeś żle wyregulowaną tą linkę przez zużycie tego mechanizmu co powodowało braku ruchu lub za mały ruch linki i zawory sie nie otwierały i nie mogłeś odpalić.
Pamiętaj w husabergu zawory kontroluje, ustawia się co 20mh, jeśli dawno nie ustawiałeś to znasz już przyczynę czemu coraz gorzej ci palił sprzęt aż zamarł całkowicie.
Najlepiej ustaw zawory i zobacz jak sytuacja, jeśli nic nie pomogło to ściągnij dekiel od głowicy i zobacz czy wszystko tam ok.Jeśli dalej nic to ściagnij dekiel od sprzęgła, sprzęgło i luknij na mechanizm kopki:)
Powodzenia
Pamiętaj w husabergu zawory kontroluje, ustawia się co 20mh, jeśli dawno nie ustawiałeś to znasz już przyczynę czemu coraz gorzej ci palił sprzęt aż zamarł całkowicie.
Najlepiej ustaw zawory i zobacz jak sytuacja, jeśli nic nie pomogło to ściągnij dekiel od głowicy i zobacz czy wszystko tam ok.Jeśli dalej nic to ściagnij dekiel od sprzęgła, sprzęgło i luknij na mechanizm kopki:)
Powodzenia
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
Autor tematukrzakx
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
- Motocykl: Huska TE 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: www.endurox.pl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
Dzięki za odpowiedź.
Właśnie od zaworów zacząłem i mam problem, bo potrzebuje narzędzia do ustawienia tłoka w GMP, czy jest może na to jakiś inny sposób domowy ?
Może są jakieś znaki do których ustawiać ?
Właśnie od zaworów zacząłem i mam problem, bo potrzebuje narzędzia do ustawienia tłoka w GMP, czy jest może na to jakiś inny sposób domowy ?
Może są jakieś znaki do których ustawiać ?
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
Wsadzasz śrubokręt w otwór świecy i kręcisz wałem, jeśli śrubokręt będzie na samej górze to wtedy jest GMP, ale w 4t podczas pracy występuje 2 razy GMP, więc musisz trafić pomiędzy suw sprężania i suw zapłonu, patrz też na wałki, krzywki muszą być ustawione na zewnątrz. http://img8.imageshack.us/img8/5419/beznazwymv.jpg
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
Jak kolega Ramas napisał wkładasz np.śrubokręt i kręcisz wałem(wolno),obserwujesz jak śrubokręt idzie do góry to przyglądaj się uważnie nagle stanie w miejscu pomimo że będziesz kręcił wałęm dalej,następnie wróć wałem odrobinkę i wyczaj moment w którym śrubokręt się nie rusza to jest ten GMP który jak wcześniej wspomniany.
Napisałem w sumie to samo co wcześniej Ramas napisał ale myślę że łatwiej będzie ci zakapować o co chodzi
Napisałem w sumie to samo co wcześniej Ramas napisał ale myślę że łatwiej będzie ci zakapować o co chodzi
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
Autor tematukrzakx
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
- Motocykl: Huska TE 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: www.endurox.pl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
Dzieki za odpowiedź.
Aby ułatwić sobie obrót wału korobowego, sciagnelem prawy dekiel.
Jednak jak stwierdzić czy jest to między suwem sprężania a suwem zapłonu?
Regulacja w tym Bergu jest maksymalnie skopana ! Krzywki zamocowane są do klawiatury("najgórniejszy" dekiel) W momencie gdy ściągam ten dekiel, ściągam również krzywki wraz z łapami.
Po za tym dojść szczelinomierzem do zawór to też sieczka.
Aby ułatwić sobie obrót wału korobowego, sciagnelem prawy dekiel.
Jednak jak stwierdzić czy jest to między suwem sprężania a suwem zapłonu?
Regulacja w tym Bergu jest maksymalnie skopana ! Krzywki zamocowane są do klawiatury("najgórniejszy" dekiel) W momencie gdy ściągam ten dekiel, ściągam również krzywki wraz z łapami.
Po za tym dojść szczelinomierzem do zawór to też sieczka.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
Na tym obrazku popatrz sobie na wałki jak są krzywki ustawione http://img8.imageshack.us/img8/5419/beznazwymv.jpg . Niema czasem na magnecie jakiś znaków? Literka T oznacz górny martwy punkt, a literka F moment zapłonu.
-
Autor tematukrzakx
- Mistrz prostej
- Posty: 74
- Rejestracja: wt, 7 paź 2008, 18:27
- Motocykl: Huska TE 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: www.endurox.pl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
Obrazek widziałem. Ale nie ma szans zobaczenia położenia krzywek jak to jest np. w CRFach.
Na magnecie są tylko dwie kreski w odległości 1cm od siebie, tez nie wiem po co w service manualu piszą o przyżadzie, który wcześniej pokazałem.
Na magnecie są tylko dwie kreski w odległości 1cm od siebie, tez nie wiem po co w service manualu piszą o przyżadzie, który wcześniej pokazałem.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Husaberg 500 tłok cięzko się porusza.
Kreski muszą być widziane w oknie kontrolnym, który znajduje się na zdemontowanej przez Ciebie pokrywie.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"