KX125 1998 Zbyt bogata mieszanka, zalewa świecę
-
Autor tematusojek1
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: śr, 5 sie 2009, 20:09
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KX125 1998 Zbyt bogata mieszanka, zalewa świecę
Witam,
Objawy u pacjenta:
1. czarna, mokra świeca, co jakiś czas mi ją zalewa (3-4baki)
2. Strużka czarnego oleju z wydechu idzie + rzyga z połączenia dyfuzor-silnik
3. W średnim zakresie obrotów przerywa jak nie jest obciążony silnik.
4. Zawór wydechowy otwiera się bo czuć to przy przyspieszaniu (jak inaczej można to sprawdzić?)
5. mieszanka 1:32, olej motul syntetyk
6. Membrana cała
Domniemam, że jest zbyt bogato.
Na dzień dzisiejszy gaźnik ustawiony według fabryki.
Pytanie moje jest takie:
Od czego zacząć regulację gaźnika aby zubożyć mieszankę? W jakiej kolejności i o ile zmieniać poszczególne ustawienia?
Objawy u pacjenta:
1. czarna, mokra świeca, co jakiś czas mi ją zalewa (3-4baki)
2. Strużka czarnego oleju z wydechu idzie + rzyga z połączenia dyfuzor-silnik
3. W średnim zakresie obrotów przerywa jak nie jest obciążony silnik.
4. Zawór wydechowy otwiera się bo czuć to przy przyspieszaniu (jak inaczej można to sprawdzić?)
5. mieszanka 1:32, olej motul syntetyk
6. Membrana cała
Domniemam, że jest zbyt bogato.
Na dzień dzisiejszy gaźnik ustawiony według fabryki.
Pytanie moje jest takie:
Od czego zacząć regulację gaźnika aby zubożyć mieszankę? W jakiej kolejności i o ile zmieniać poszczególne ustawienia?
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KX125 1998 Zbyt bogata mieszanka, zalewa świecę
Dysza główna odpowiednia do wysokości i temp? Iglica na swoim miejscu? Dysza powietrza należy wkręcić i wkyręcać tyle ile pisze w seriwsówce. Upewnij się że to wszystko jest tak jak trzeba.
Aby zuborzyć iglica musi opuszczać się niżej, zmniejsza dysza główna, wykręć więcej dyszę powietrza.
U siebie mam teraz podobny problem przy odkręcaniu z niskich obrotów, motocykl się dławi, zamówiłem już odpowiednie dysze w hondzie i czekam aż je dostanę. Dam znać czy wszystko będzie działało ok.
Aby zuborzyć iglica musi opuszczać się niżej, zmniejsza dysza główna, wykręć więcej dyszę powietrza.
U siebie mam teraz podobny problem przy odkręcaniu z niskich obrotów, motocykl się dławi, zamówiłem już odpowiednie dysze w hondzie i czekam aż je dostanę. Dam znać czy wszystko będzie działało ok.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KX125 1998 Zbyt bogata mieszanka, zalewa świecę
Witaj,
Może wina leży po stronie simmeringu na wale od strony kosza sprzęgłowego? Czy silnik dymi intensywnie po rozgrzaniu? Napisz proszę informacje na temat tłoka - jaki ma przebieg? W jakim stanie jest cylinder? Czy tłok został poprawnie spasowany podczas ostatniego remontu? W jakim stanie jest filtr powietrza oraz czy układ ssący jest szczelny?
Może wina leży po stronie simmeringu na wale od strony kosza sprzęgłowego? Czy silnik dymi intensywnie po rozgrzaniu? Napisz proszę informacje na temat tłoka - jaki ma przebieg? W jakim stanie jest cylinder? Czy tłok został poprawnie spasowany podczas ostatniego remontu? W jakim stanie jest filtr powietrza oraz czy układ ssący jest szczelny?
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematusojek1
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: śr, 5 sie 2009, 20:09
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KX125 1998 Zbyt bogata mieszanka, zalewa świecę
grayfox:
A gdzie znajdę informację na temat niestandardowych dysz i ustaień w zależności od wysokości i temperatur? Jakiś link lub fachowiec?
Wg. Fabryki iglica na 3 wcięciu, 1 1/2 obrotu wykręcona śruba od mieszanki (airscrew)
Mateusz_MX:
Gdyby simmering był walnięty to pewnie ubywałoby oleju, natomiast ten jest cały czas na tym samym poziomie.
Jeżeli chodzi o dymienie to raczej w normie, kolor prawidłowy.
Sprężanie mierzyłem 2 baki temu 12-12,5 bar.
Poza tym zbyt bogatą mieszankę mam już odkąd wymieniłem tłok (w połowie tamtego sezonu), dopiero teraz postanowiłem się za to zabrać.
Nie pamiętam jak był pasowany cylinder ale było to robione według instrukcji tzn tyle ile zalecane. Dodam jeszcze, że jest tuleja.
Filtr powietrza czyszczony regularnie i pryskany obficie olejem w sprayu.
Próbowałem znaleźć jakiekolwiek nieszczelności, rozebrana przy okazji cała komora za filtrem i membrana i nie zauważyłem dziur i pęknięć.
Pisząc, że na średnich przerywa miałem na myśli dosłownie: nie mulenie tylko przerywanie tak jakby iskra wypadała (może to skutek mokrej świecy)
A gdzie znajdę informację na temat niestandardowych dysz i ustaień w zależności od wysokości i temperatur? Jakiś link lub fachowiec?
Wg. Fabryki iglica na 3 wcięciu, 1 1/2 obrotu wykręcona śruba od mieszanki (airscrew)
Mateusz_MX:
Gdyby simmering był walnięty to pewnie ubywałoby oleju, natomiast ten jest cały czas na tym samym poziomie.
Jeżeli chodzi o dymienie to raczej w normie, kolor prawidłowy.
Sprężanie mierzyłem 2 baki temu 12-12,5 bar.
Poza tym zbyt bogatą mieszankę mam już odkąd wymieniłem tłok (w połowie tamtego sezonu), dopiero teraz postanowiłem się za to zabrać.
Nie pamiętam jak był pasowany cylinder ale było to robione według instrukcji tzn tyle ile zalecane. Dodam jeszcze, że jest tuleja.
Filtr powietrza czyszczony regularnie i pryskany obficie olejem w sprayu.
Próbowałem znaleźć jakiekolwiek nieszczelności, rozebrana przy okazji cała komora za filtrem i membrana i nie zauważyłem dziur i pęknięć.
Pisząc, że na średnich przerywa miałem na myśli dosłownie: nie mulenie tylko przerywanie tak jakby iskra wypadała (może to skutek mokrej świecy)
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KX125 1998 Zbyt bogata mieszanka, zalewa świecę
W serwisówce od twojego sprzętu. Jest temat o nich, poszukaj a pewno znajdziesz.
-
Autor tematusojek1
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: śr, 5 sie 2009, 20:09
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KX125 1998 Zbyt bogata mieszanka, zalewa świecę
Problem w tym, że mam serwisówkę do kx 125 M1-M2, czyli 2003,2004, a tam już inny gaźnik.grayfox pisze:W serwisówce od twojego sprzętu. Jest temat o nich, poszukaj a pewno znajdziesz.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KX125 1998 Zbyt bogata mieszanka, zalewa świecę
Zmieniłem dyszę główną z 390 na 370 i jest o niebo lepiej. Fura już się nie dławi i elegancko z dołu rusza. Jak dalej będą takie upały to 360 jeszcze dam.
Pytanie: Gdzie dostanę dyszę wolnych obrotów "50" do Mikuni TMX ? (Honda CR 125 01). Poza serwisem oczywiście bo tam ceny mają naprawdę straszne.
Pytanie: Gdzie dostanę dyszę wolnych obrotów "50" do Mikuni TMX ? (Honda CR 125 01). Poza serwisem oczywiście bo tam ceny mają naprawdę straszne.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 59
- Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 18:06
- Motocykl: Honda cr 125 2002
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KX125 1998 Zbyt bogata mieszanka, zalewa świecę
Już dostałem odpowiedź PW od Sojka
odrazu wstawie bo może komuś to się też przyda :
odrazu wstawie bo może komuś to się też przyda :
Witam,
Przeczyściłelm gaźnik, ustawiłem trochę uboższą mieszankę (wykręciłem AirScrew o 1 obrót) i zacząłem lać nieco mniej oleju do benzyny (Wcześniej lałem 1:33 a teraz leje 1:40)
Dodatkowo sprawdź reed valve czyli te listki karbonowe moje były naderwane.
Skutek jest taki, że święca jest sucha i nie jest już zalewana ale dalej nie ma rudego koloru, jest czarna.
Pozdrawiam