Regulacja zaworu wydechowego sx 125
-
Autor tematubzyk_na_secie
- Mistrz prostej
- Posty: 95
- Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
- Motocykl: KTM SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ziemia Lubuska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworu wydechowego sx 125
Przed zmianą ustawienia mierzyłem suwmiarką i było 0,8cm mierząc od wewnętrznej strony znaków.
Jeśli chodzi o luzy to może i są(moto ma już 10 lat), nie rozkręcałem tego(bo się boję, że nie złożę tak jak ma być).Co do tych obrotów to nie pamiętam właśnie czy to były 4 obroty czy 5,wtedy płytka opadła tak, że znak 1 był na równo ze znakiem 2. Później zrobiłem 3,5 obrotu i teraz znak 1 jest mniej więcej po środku znaków 2 i 3(śruba nie chciała się dalej wkręcać[nie wiem dlaczego] więc popuściłem troszkę, skontrowałem i zakręciłem nakrętkę).
Ruch śrubą regulacyjną oczywiście powodował ruch el.A.
Jeśli chodzi o luzy to może i są(moto ma już 10 lat), nie rozkręcałem tego(bo się boję, że nie złożę tak jak ma być).Co do tych obrotów to nie pamiętam właśnie czy to były 4 obroty czy 5,wtedy płytka opadła tak, że znak 1 był na równo ze znakiem 2. Później zrobiłem 3,5 obrotu i teraz znak 1 jest mniej więcej po środku znaków 2 i 3(śruba nie chciała się dalej wkręcać[nie wiem dlaczego] więc popuściłem troszkę, skontrowałem i zakręciłem nakrętkę).
Ruch śrubą regulacyjną oczywiście powodował ruch el.A.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworu wydechowego sx 125
Witam. Kiedyś usłyszałem że im wcześniej otwiera się zawór wydechowy tym więcej paliwa spala motor.
To jest prawda czy mit?
To jest prawda czy mit?
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworu wydechowego sx 125
Odkrecasz manete > wieksza praca > więcej mocy > no to sie otwiera ;D
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworu wydechowego sx 125
Silnik w crossówce spali tyle ile mu wlejesz. Wcześniejsze otwarcie zaworu wydechowego to jakby szybciej pełna moc a co za tym idzie szybsze zapotrzebowanie na paliwo i do tego miejsca się z Tobą zgodzę ale ...Ce eRa pisze:Witam. Kiedyś usłyszałem że im wcześniej otwiera się zawór wydechowy tym więcej paliwa spala motor.
To jest prawda czy mit?
1.Szybsze otwarcie zaworu powoduje utratę tak upragnionego "dołu" silnik pracuje w pełnym zakresie obrotów , kanał wydechowy jest szybciej w pełni otwarty i spaliny szybciej opuszczają cylinder nie cisnąc do końca na denko tłoka w suwie pracy.
2.Nie można pogodzić 2 rzeczy: jazdy crossem i oszczędności na paliwie, trzeba być świadomym że w dobrej stajni 125 stoi około 40 koników i żeby ochoczo ciągnęły furę to trzeba im dobrze posypać obroku do żłoba a różnica między jazda oszczędną a na pełnym gazie wynosi może 1-1,5 litra na zbiornik a przeliczając na złotówki ok 10 zł . Czy to aż taka oszczędność? . kozak potrafi wyjeździć jeden pełen zbiornik na jedna jazdę i niech jeździ 3 razy w tygodniu tj. 30zl tygodniowo .Warto?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworu wydechowego sx 125
Hehe a ja wyjeżdżam 2-3 baki w niedzielny wypad,a kozak ze mnie żaden.amator pisze:kozak potrafi wyjeździć jeden pełen zbiornik na jedna jazdę i niech jeździ 3 razy w tygodniu tj. 30zl tygodniowo .Warto?
Dzięki za odpowiedź.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: wt, 31 mar 2009, 22:46
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworu wydechowego sx 125
Ty kozak- Tobie sie wydaje że Ty 2-3 baki wyjeżdżasz, Ty po prostu dolewasz do zbiornika po 1litrze 2-3 razy .Ce eRa pisze:
Hehe a ja wyjeżdżam 2-3 baki w niedzielny wypad,a kozak ze mnie żaden.
Dzięki za odpowiedź.
Jeśliś nie kozak jak piszesz to na jednym zbiorniku setuchną śmiało pojeździsz 2 godziny X 3 tankowania to razem 6 godzin w siodle. Masz dobre mniemanie o sobie albo uważasz nas za dur.... , idio....Z taką żelazna kondycją to niedługo będziesz lepszy od czołowych Polskich zawodników motocrossu.
Proszę nie nabijaj się z nas a sobie postów . :finga:
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworu wydechowego sx 125
No właśnie ty sobie postów nabijasz takim bezsensownym pisaniem.jak pisze że w dzień spali mi 2-3 baki a nie jestem kozakiem który połyka każdy teren to tyle mi rzeczywiście pali.Zakładałem już temat odnośnie dużego spalania, ale nie mogę się z nim uporać do dziś, jak z ciebie taki fachowiec to może ty mi powiesz jak je zmniejszyć.A jak dalej chcesz sie kłócić to pisz na pw a nie zaśmiecasz forum.Dorośnij człowieku.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 41
- Rejestracja: wt, 25 maja 2010, 09:03
- Motocykl: KTM 125 SX 2005
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dębowiec k.Cieszyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworu wydechowego sx 125
Panowie dlaczego kłócicie się o spalanie przecież to jest normalne że 2T spali strasznie dużo paliwa i nawet nie szukałbym przyczyny bo i po co jak dobrze jeździ i wytrzyma zbiornik na cały bieg w wyścigu to jest chyba wszystko ok???
Kapitan Optyk
Pszów koło Wodzisławia Śląskiego
ul.Traugutta 52
Zapraszam Forumowiczów po okularki i na badanie ostrości wzroku na sprzęcie 21 wieku z Japonii.
Dla forumowiczów mega zniżki w ofercie mamy również google MX.
Pozdrawiam!!!
Pszów koło Wodzisławia Śląskiego
ul.Traugutta 52
Zapraszam Forumowiczów po okularki i na badanie ostrości wzroku na sprzęcie 21 wieku z Japonii.
Dla forumowiczów mega zniżki w ofercie mamy również google MX.
Pozdrawiam!!!
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 41
- Rejestracja: czw, 15 cze 2006, 16:51
- Motocykl: kawasaki
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworu wydechowego sx 125
kolega wymieniał mi tłok w ktm sx 144 2007r. nie wiem jak co to narobił ale podczas wymiany rozkręcał cały ten zawór w cylindrze i śrubę w pokrywie bocznej na 19stkę klucz. motor po złożeniu nie chodzi jak powinien! co się dzieję:
P. krywult z aunera powiedział że ta śruba na 19klucz powinna być wykręcona z obudowy około 7milimetró, jeśli ją tak ustawię motocykl bardzo cięzko pali na kopkę lub na pycha, nie trzyma wolnych obrotów i jest strasznie słaby na dolnej partii obrotów, tłok od strony wydechu ma już widoczne rysy?!?!!! jeśli ją bardziej wykręce do ok 1,5 cm. pali już na kopkę ale czuć że nie chodzi jak powinien! zawór w cylindrze nie był rozbierany tylko myty benzyną, ściągnąłem boczną pokrywę aby zobaczyć czy coś tam jest nie tak, i faktycznie od jakiegoś jego bez sensownego kręcenia śrubą na 19klucz wypadły ze swojego miejsca te kuleczki z mechanizmu który działa siłą odśrodkową, naprawiłem to jednak nadal nie działa motor. co można jeszcze sprawdzić? co to są za zębatki na zdjęciu ze schematem częsci , na początku tematu? co te znaki znaczą? może to tego wina?
aaa właśnie i przy próbie zapalania motor " strzela z tłumika benzyną"
P. krywult z aunera powiedział że ta śruba na 19klucz powinna być wykręcona z obudowy około 7milimetró, jeśli ją tak ustawię motocykl bardzo cięzko pali na kopkę lub na pycha, nie trzyma wolnych obrotów i jest strasznie słaby na dolnej partii obrotów, tłok od strony wydechu ma już widoczne rysy?!?!!! jeśli ją bardziej wykręce do ok 1,5 cm. pali już na kopkę ale czuć że nie chodzi jak powinien! zawór w cylindrze nie był rozbierany tylko myty benzyną, ściągnąłem boczną pokrywę aby zobaczyć czy coś tam jest nie tak, i faktycznie od jakiegoś jego bez sensownego kręcenia śrubą na 19klucz wypadły ze swojego miejsca te kuleczki z mechanizmu który działa siłą odśrodkową, naprawiłem to jednak nadal nie działa motor. co można jeszcze sprawdzić? co to są za zębatki na zdjęciu ze schematem częsci , na początku tematu? co te znaki znaczą? może to tego wina?
aaa właśnie i przy próbie zapalania motor " strzela z tłumika benzyną"
"Najsłabiej udomowionym zwierzęciem jest mężczyzna..."
GAS GAS EC 125 2005r. , Kawasaki kxf ''ćwiartka''
GAS GAS EC 125 2005r. , Kawasaki kxf ''ćwiartka''
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworu wydechowego sx 125
Jesteś pewny że zawór w ogóle pracuje? może ramie mechanizmu odśrodkowego nie trafiło w gniazdo zaworu? Zdejmij dekielek z wężykiem z lewej strony cylindra odpal moto i dodaj gazu, jak powinny zachowywać się znaki masz opisane wyżej.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: czw, 24 wrz 2009, 15:07
- Motocykl: KTM sx 125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworu wydechowego sx 125
witam. mam problem, ponieważ ta środkowa śruba , której nie można wykręcać , znajdująca sie pod nakrętką w środku śruby regulującej jest u mnie dosyć luźna i jest to mozliwe zeby ona sie jakos wykręciła, i jak możną ją wkręcić , bo gdy nią kręce to kręci się korba z tłokiem .
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: pn, 11 kwie 2011, 12:14
- Motocykl: exc200/xl600r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nałęczów, lubelskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Regulacja zaworu wydechowego sx 125
Hej, witam wszystkich. Mam problem z zaworem w exc 200 99'.Moto mam dosc krótko, ok 2 miechy. Otóż w ogóle nie rusza ten element ze znakiem po dodaniu gazu.Dokręcenie sruby regulacyjnej na klucz 19 daje tyle ze mogę przy maxymalnym jej dokręceniu srubokrętem opuscic w dół ten element(jednak nie na tyle by znak doszedł do otworu), dodam ze po odpuszczeniu ten element nie odbija sam na swoje miejsce, trzeba go podniesc. Dodatkowo mam chyba zepsuty gwint lub jakąs za krótką srubę do blokowania tej duzej sruby regulacyjnej na 19 bo nie mogę zablokwać pokętła w jednm połozeniu. Moto normalnie smiga, byc moze nie ma takiej "góry" jak miec powinno ale ja nie wiem jak ono ma jechać bo mam je za krótko.
I teraz pytanie: czym to jest spowodowane? Nagarem, zuzyciem elementów? Zdjac cylinder czy kombinowc z tym dekielkiem przy wydechu zeby zajrzec do zaworu?
I teraz pytanie: czym to jest spowodowane? Nagarem, zuzyciem elementów? Zdjac cylinder czy kombinowc z tym dekielkiem przy wydechu zeby zajrzec do zaworu?