Honda CR 125 R 2004r. - przegarzanie i uszkodzenie silnika
-
Autor tematuhondacr125r
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: sob, 29 maja 2010, 11:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Honda CR 125 R 2004r. - przegarzanie i uszkodzenie silnika
motor: Honda CR125 R 2004r.
Po 3 godzinach jazdy motocrossem, tylne koło zablokowało się.
Uszkodził się korbowód, tłok, łożyska, cylinder nieznacznie się porysował.
Serwis podał ze powodem awarii było przegrzanie się silnika.
Mechanik twierdzi ze na motocrossie można jeździć maksymalnie 30min.
Pytania:
1) Czy przegrzanie silnika mogło nastąpić w skutek wadliwego układu chłodzenia?
2) Czy może zbyt długotrwała jazda motorem spowodowała przegrzanie?
Po 3 godzinach jazdy motocrossem, tylne koło zablokowało się.
Uszkodził się korbowód, tłok, łożyska, cylinder nieznacznie się porysował.
Serwis podał ze powodem awarii było przegrzanie się silnika.
Mechanik twierdzi ze na motocrossie można jeździć maksymalnie 30min.
Pytania:
1) Czy przegrzanie silnika mogło nastąpić w skutek wadliwego układu chłodzenia?
2) Czy może zbyt długotrwała jazda motorem spowodowała przegrzanie?
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 125 R 2004r. - przegarzanie i uszkodzenie silnika
1. Oczywiście że mogło. Sprawdź czy płyn jest w chłodnicy, czy obieg płynu chłodniczego jest poprawny(chłodnica gorąca na górze, zimniejsza na dole, na zimnym silniku możesz też odkręcić korek i zapalić motocykl. Powinno być widać takie bulgotanie płynu.
2.3h jazdy piłując na 1 pewnie tak, ale normalna jazda amatorska nie może moim zdaniem przegrzać motocykla. Te motocykle mają naprawdę wydajne układy chłodzenia.
Zatarł ci się tłok co mogło być spowodowane różnymi przypadlościami.
Jak filtr? Czyszczony i nasączny?
Tłok może już swoje przeżył, skoro dużo jeździsz enduro (no chyba że dajesz rady 3h na torze) może długo hamowałeś silnikiem, może oleju za mało w paliwie, może za uboga mieszanka. Dużo jest możliwości.
BTW Jeżdżę na motocrossie to dość dziwnie brzmi moim zdaniem. Można jeździć w motocrossie ale na nim? To tak jak grać w kosza a grać koszem
2.3h jazdy piłując na 1 pewnie tak, ale normalna jazda amatorska nie może moim zdaniem przegrzać motocykla. Te motocykle mają naprawdę wydajne układy chłodzenia.
Zatarł ci się tłok co mogło być spowodowane różnymi przypadlościami.
Jak filtr? Czyszczony i nasączny?
Tłok może już swoje przeżył, skoro dużo jeździsz enduro (no chyba że dajesz rady 3h na torze) może długo hamowałeś silnikiem, może oleju za mało w paliwie, może za uboga mieszanka. Dużo jest możliwości.
BTW Jeżdżę na motocrossie to dość dziwnie brzmi moim zdaniem. Można jeździć w motocrossie ale na nim? To tak jak grać w kosza a grać koszem
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 23:53
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 125 R 2004r. - przegarzanie i uszkodzenie silnika
,,Mechanik twierdzi ze na motocrossie można jeździć maksymalnie 30min.''
zmien lepiej mechanika
zmien lepiej mechanika
Re: Honda CR 125 R 2004r. - przegarzanie i uszkodzenie silnika
Może sprzet ma tuleje , albo tłok był zbyt ciasno spasowany , ew. olej nie ten lub mieszanka zbyt uboga.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda CR 125 R 2004r. - przegarzanie i uszkodzenie silnika
Napisałeś też, że padł między innymi korbowód. Co za tym idzie (zakładam, że chodziło o uszkodzone łożysko dolne/górne korby) sama uszkodzona korba mogła narobić takiego bałaganu w cylindrze jak opisałeś.
A przyczyn może być na prawdę wiele. Tak jak koledzy piszą zbyt uboga mieszanka, za ciasno spasowany tłok (+tuleja), uszkodzony układ chłodzenia (za mało wydajny), zmęczenie materiału korby/tłoka, olej do mieszanki nie odpowiedni, hamowanie silnikiem...
A przyczyn może być na prawdę wiele. Tak jak koledzy piszą zbyt uboga mieszanka, za ciasno spasowany tłok (+tuleja), uszkodzony układ chłodzenia (za mało wydajny), zmęczenie materiału korby/tłoka, olej do mieszanki nie odpowiedni, hamowanie silnikiem...
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 125 R 2004r. - przegarzanie i uszkodzenie silnika
Coś ci naściemniał ten mechanik. Kiedy ostatni raz zmieniałeś tłok i korbe? Bynajmniej nie ma żadnych ograniczeń czasowych co do jazdy
-
Autor tematuhondacr125r
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: sob, 29 maja 2010, 11:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 125 R 2004r. - przegarzanie i uszkodzenie silnika
Motor odebrany od mechanika. W tej chwili jest selekcja D. Nie próbowano sprawdzić przyczyny, bo winna ma być zbyt długa jazda motorem (3h).
Ponadto mechanik uświadomił mnie ze nie należy jeździć na stałych obrotach (czyli np. po ulicy) bo to uszkadza silnik.
Moim zdaniem to brednie. Motor jest stricte przystosowany do jazdy wyczynowej i tego typu rzeczy nie powinny w żadnym stopniu szkodzić.
Motor kupiłem używany i od momentu zakupu nic w nim nie zmieniałem, mam tez niewielka wiedzę o jego historii.
Tłok jest tulejowany, mieszanka 1:50, używam dobrego oleju typu Racing, benzyna 98.
Regularnie czyszczę filtr.
Ponadto mechanik uświadomił mnie ze nie należy jeździć na stałych obrotach (czyli np. po ulicy) bo to uszkadza silnik.
Moim zdaniem to brednie. Motor jest stricte przystosowany do jazdy wyczynowej i tego typu rzeczy nie powinny w żadnym stopniu szkodzić.
Motor kupiłem używany i od momentu zakupu nic w nim nie zmieniałem, mam tez niewielka wiedzę o jego historii.
Tłok jest tulejowany, mieszanka 1:50, używam dobrego oleju typu Racing, benzyna 98.
Regularnie czyszczę filtr.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 125 R 2004r. - przegarzanie i uszkodzenie silnika
Co do jazdy na stałych obrotach po ulicy to ma rację, nie wolno pałować po drodze. Silnik musi mieć zmienne obciążenie. Jeśli jechałeś długo na pełnej manecie po ulicy to nic dziwnego że się zatarł.
Tłok nie jest tulejowany tylko cylinder zapewne.
1:50 to za mało, 1:40 to absolutne minimum moim zdaniem, zwłaszcza jak pałujesz moto.
Olej typu Racing? A co to za typ? Mixol Racing czy Motul 800? Benzyna ok, w 2T tylko 98 ponieważ olej zmniejsza liczbę oktanową paliwa.
Tłok nie jest tulejowany tylko cylinder zapewne.
1:50 to za mało, 1:40 to absolutne minimum moim zdaniem, zwłaszcza jak pałujesz moto.
Olej typu Racing? A co to za typ? Mixol Racing czy Motul 800? Benzyna ok, w 2T tylko 98 ponieważ olej zmniejsza liczbę oktanową paliwa.
Ma być? Skoro tak uważasz... ale te motocykle mają na tyle wydajne chłodzenie że naprawdę trzeba się postarać aby go zagotować. No chyba że wywaliło ci cały płyn zaworem bezpieczeństwa a ty dalej śmigałeś to wtedy tak.hondacr125r pisze:Nie próbowano sprawdzić przyczyny, bo winna ma być zbyt długa jazda motorem (3h
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda CR 125 R 2004r. - przegarzanie i uszkodzenie silnika
Ludziom się silniki zacierają przy 1:40, a ty chciałeś polatać na 1:50, bo pewnie tak było napisane na oleju.mieszanka 1:50, używam dobrego oleju typu Racing, benzyna 98.