WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
pikwas
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: wt, 4 maja 2010, 23:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Post autor: pikwas » śr, 26 maja 2010, 23:29

:x Witam, kupiłem sobie pierwszego crossa w 2T, myslalem ze wystarczy kupic, a tu remontow nieskonczonosc, ale do sedna. Kupiłem WR250Z 94r, choc miała to być YZ250 97rok:) Pojechałem i coś nie pasuje na ramie rocznik 93 z numeru ramy wychodzi że to WR250Z 94rok. Trudno kupilem mam, jezdzila, ale sprzęgło ciągneło więc zdjąłem dekiel- kosz miał ząbki kupilem uzywany z 2001r. (wygladal identycznie) za 84$ na ebay - mam nadzieje ze bedzie pasował :D oczywiscie lagi ciekly iec tuleje i usczelniacze z olejem do roboty, ok czas zajrzec do gara a tam:) TULEJA,tlok ma przyciemnienia oraz ryski w okolicy kanalow wylotowych na cylindrze rowniez male ryski w tych miejscach ok niech będzie mówie przynajmniej taniej troche bedzie a skoro jezdzil to bedzie jezdzil. Ale teraz powiedzcie mi co począć z tym fantem zeby to jezdzilo w sezonie albo dluzej:

nr aktualnego tloka to: 9815K 6.77M06800, grubosc scianki tulei okolo: 1,8mm

Pytania do was:

-czy moge szlif robic u szlifierza ktory robi szlify do samochodow?
-od czego zaczac, od szlifu czy od kupna tloka?
-Czy przy okazji zmieniac lozysko na korbie przy tloku?
-Jak rozpoznac czo korba jest do wymiany, ewe wal do regeneracji?
-Jak tlok kupic wiem ze wossner i vertex do tulei ale sa cholernie drogie, czu Namura bedzie ok?
-Jaki luz miedzy tlokiem a tuleja powinienem zastosowac?
-Jak rozpoznac czy z tuleji zrobilo sie jajo?
-Jak w koncu ksztalt powinien miec cylinder w srodku?
-Jakie docieranie po szlifie?
-Czy zawsze przy wymianie tloka bede musial robic szlif?
-Czy jesli jest jakjo z tulei to czy da sie cos z tym zrobic czy musze zmieniac tuleje?
-Czy jesli przy kanale ssacy widac ze tuleja zaslania troche kanal to kazac ja ladnie zeszlifowac szlifierzom?

Do tego musze zapytac czy wy tez tak macie ze jadac po twardej nawierzchni czy to ziemia, czy szuter przy wiekszych predkosciach moto wam wezykuje? Odczuwam to najmocniej podczas dawania gazu, zawias wydaje sie byc sztywny z tylu nie chodzi na boki podczas szarpania reka, nczy to moze byc wina kostki?

Juz sam nie wiem co o tym wszystkim myslec, chyba trzeba bylo kupic 4t lekkie enduro, ale kur... zeby kupic lekkie enduro w 4t trzeba wydac kupe kasy. Z drugiej strony przy tym dziadzie wiecej dlubie niez nm jezdze, a sezon tuz tuz. Majac 4T z homologacja posmigalbym wszedzie i po lesie i asfalcie mam co prawda tenere ale tym to tylko w trase.

J

Pawelek9133
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pt, 19 cze 2009, 13:52
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Super Enduro
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Post autor: Pawelek9133 » czw, 27 maja 2010, 13:17

Witaj, co to twoich pytań to w kilku przypadkach jestem w stanie pomóc :)

-czy moge szlif robic u szlifierza ktory robi szlify do samochodow?
powinien zrobić,ale chyba lepiej jechać do jakiegoś serwisu gdzie robia motocykle najlepiej cross ,szlif ok 60zł
-od czego zaczac, od szlifu czy od kupna tloka?
trzeba zmierzyć cylinder (przy okazji wyjdzie czy trzyma wymiary na całej powierzchni) ,później kupić tłok odpowiednio większy i zrobić szlif pod ten tłok
-Czy przy okazji zmieniac lozysko na korbie przy tloku?
najlepiej zmienić jeśli kupisz takie łożysko
-Jak rozpoznac czo korba jest do wymiany, ewe wal do regeneracji?
luzy góra-dół, ewentualnie jakieś dziwne kolory na korbie
-Jak tlok kupic wiem ze wossner i vertex do tulei ale sa cholernie drogie, czu Namura bedzie ok?
namura też powinna być ok jako firma ale nie wiem czy robią tłoki pod tuleje, ale chyba nie ma między tymi tłokami dużych różnic w cenie więc np ja kupiłem wossnera
-Jaki luz miedzy tlokiem a tuleja powinienem zastosowac?
0,06mm
-Jak rozpoznac czy z tuleji zrobilo sie jajo?
pomierzyć
-Jak w koncu ksztalt powinien miec cylinder w srodku?
okrągły
-Jakie docieranie po szlifie?
crossów specjalnie sie nie dociera choć opinei są podzielone. Najlepiej 1-2mth jeździć dośc delikanie bez pałowania (ale nie można też sprzęta zamulać)
-Czy zawsze przy wymianie tloka bede musial robic szlif?
nie zawsze, trzeba mierzyć i sprawdzić czy jest sekekcja tłoka ,która będzie nam pasowała na 0,06mm
-Czy jesli jest jakjo z tulei to czy da sie cos z tym zrobic czy musze zmieniac tuleje?
to zależy od stopnia zużycia cylindra i od tego ile juz miał szlifów,ale jeśli masz troche szczęscia szlif powinien załatwić sprawe
-Czy jesli przy kanale ssacy widac ze tuleja zaslania troche kanal to kazac ja ladnie zeszlifowac szlifierzom?
nie jestem pewny ,ale raczej trzeba do kazać zeszlifować na równo z kanałem

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Post autor: gadzina » czw, 27 maja 2010, 13:46

Co do tłoka to żadna Namura!!! Tandetnie wykonane według mnie. Miałem w ręku taki nowy tłok z pudełka i miał wżery na płaszczu.

Autor tematu
pikwas
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: wt, 4 maja 2010, 23:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Post autor: pikwas » czw, 27 maja 2010, 15:04

A co powiecie o WISECO albo PRO X ??

morris
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 16:26
Motocykl: Honda CRF 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Post autor: morris » czw, 27 maja 2010, 17:05

Wiseco,wossner i vertex to dobre firmy i ich tłoki dobrze się spisują.
Choć co do vertexa zdarzały się przypadki (znajomi) że tłoki pękały po 5mth.
Był : KTM EXC 125 '03/4

Jest : Honda CRF 250r '06

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Post autor: sebek1516 » czw, 27 maja 2010, 19:43

Wyższa półka ;)
Ale wossner albo vertex powinien starczyć.

Wężykować nie powinien. Sprawdź czy masz proste koło i czy dystansów ktoś nie zdeformował. Sprawdź łożyska w główce ramy a przy okazji poluzuj lagi oraz półki i ustaw na równo od nowa. Powinno pomóc ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Post autor: andy2208 » czw, 27 maja 2010, 20:30

-Czy zawsze przy wymianie tloka bede musial robic szlif?
Teoretycznie na tulei należy robić szlif przy każdej zmianie tłoka. Czy pociągnie jeszcze jeden taki sam tłok bez szlifu nie wiem...

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Post autor: WLD_Wlodi » czw, 27 maja 2010, 21:28

-Czy zawsze przy wymianie tloka bede musial robic szlif?
Jak chcesz płacić 2 razy to nie musisz. Ja na twoim miejscu bym robił :wink:

kwasny
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: czw, 22 maja 2008, 14:50
Motocykl: yzf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Post autor: kwasny » pt, 28 maja 2010, 20:39

A ja chciałbym jeszcze poprawić kolegę pawelka :D a mianowicie chodzi o wymianę łożyska na korbie (przy tłoku),ponieważ moim zdaniem łożysko to powinno wymieniać się razem z korbą -nigdy osobno,ponieważ luz na tym łożysku jest wyznacznikiem zużycia korby ,kiedy korba jest zużyta na tym łożysku powstaje luz i wiemy ,że żywot korby dobiegł końca ,a jeśli łożysko to wymienimy osobno to łożysko długo nie będzie miało ,luzu ,ale korba może być już tak zużyta ,że poprostu pęknie i narobi bałaganu w silniku .Więc moim skromnym zdaniem lepiej zostawić to łożysko w spokoju i wymieniać całą korbe dopiero wtedy gdy będzie na niej luz góra-dół, a najlepiej co 2-3 tłoki .

Autor tematu
pikwas
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: wt, 4 maja 2010, 23:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Post autor: pikwas » pt, 28 maja 2010, 22:05

A co do żywotności tłoka, zakładając że będę jeździł średnio raz w tygodniu po żwirowni i po lesie około 5-10 godzin oczywiście z przerwami na odpoczynek ile taki tłok pożyje przy takiej eksploatacji i jak rozpoznać kiedy sie on kwalifikuje do wymiany?

morris
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 16:26
Motocykl: Honda CRF 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Post autor: morris » ndz, 30 maja 2010, 20:59

Zamontuj licznik MTH i będziesz wiedział kiedy zmienić, albo sprawdzaj kompresje :D
Był : KTM EXC 125 '03/4

Jest : Honda CRF 250r '06

kobra_1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: sob, 23 lip 2011, 13:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: WR250Z kuypiłem i się wpie.....łem

Post autor: kobra_1 » ndz, 4 wrz 2011, 17:40

gadzina pisze:Co do tłoka to żadna Namura!!! Tandetnie wykonane według mnie. Miałem w ręku taki nowy tłok z pudełka i miał wżery na płaszczu.
co za bzdury Kolega wypisuje??? w Stanach na tych tłokach jeżdzą zawodnicy - sam montuje te tłoki od 4 lat w warsztacie i nie ma znimi żadnych problemów ani wżerów
może kolega sponsorowany przez Wossner'a?
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”