Generalny remont
-
Autor tematuadigromb
- Mistrz prostej
- Posty: 82
- Rejestracja: pn, 21 wrz 2009, 14:27
- Motocykl: yz 250f '09
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Generalny remont
Witam przymierzam sie do kupna cr 125.
Jak wiadomo po zakupie nalezy zrobic remont jezeli nie ma sie pewnosci co do silnika.
Wiec jakie polecicie łozyska na wał, korbe i tłok ? I gdzie mozna zrobic takie zakupy ?
I czemu jeszcze przydało by sie dokładniej przyjrzec przy rozbieraniu silnika??
Jak wiadomo po zakupie nalezy zrobic remont jezeli nie ma sie pewnosci co do silnika.
Wiec jakie polecicie łozyska na wał, korbe i tłok ? I gdzie mozna zrobic takie zakupy ?
I czemu jeszcze przydało by sie dokładniej przyjrzec przy rozbieraniu silnika??
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
- Motocykl: Honda CR 125 2001
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Generalny remont
Najpierw kup tą CR'ke, a potem rozkładaj sobie silnik, bo po co teraz kupować tłok i korbę i wymieniać jak się okaże że tłok i korba w dobrym stanie a łożyska luzów nie mają ;] Kup, zrób przegląd i wtedy decyduj co wymienić
-
Autor tematuadigromb
- Mistrz prostej
- Posty: 82
- Rejestracja: pn, 21 wrz 2009, 14:27
- Motocykl: yz 250f '09
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Generalny remont
Tylko jak sprawdzic przebieg tłoka i korby ?
Podobno korba potrafi niespodziewnie pasc tym bardzie tłok, lepiej wymienic jezeli nie zna sie jego przebiegu. Przynajmniej tak mi sie zdaje.
Podobno korba potrafi niespodziewnie pasc tym bardzie tłok, lepiej wymienic jezeli nie zna sie jego przebiegu. Przynajmniej tak mi sie zdaje.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
- Motocykl: Honda CR 125 2001
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Generalny remont
Tłok bardzo łatwo ocenić w 2t. Wygląd zewnętrzny: jeżeli nie ma większych zarysowań, przebarwień na denku tłoka, ukruszeń, etc. to można wnioskować już że tłok nie ma dużego przebiegu, ale aby mieć pewność zawsze można dać tłok i cylinder do zwymiarowania, tłoki dopasowuje się z tolerancją 0.05-0.06mm, za zużyte można już przyjąć 0.10-... mm.
Co do korby to można zbadać luz góra/dół na dolnym łożysku, popatrzeć czy nie ma jakichkolwiek przebarwień. Jeżeli wszystko gra to nie ma co wymieniać. zresztą, jak korba idzie do wymiany to zwykle z powodu zużytego łożyska dolnego a wtedy słychać charakterystyczny stuk z silnika. Rzadko kiedy korba się urywa ot tak sobie.
Ale pamiętaj że na górze silnika cross się nie kończy ; jest jeszcze sprzęgło, skrzynia biegów, zawieszenie, a to też nie jest tanie i przy kupnie trzeba wziąć te rzeczy pod uwagę.
Co do korby to można zbadać luz góra/dół na dolnym łożysku, popatrzeć czy nie ma jakichkolwiek przebarwień. Jeżeli wszystko gra to nie ma co wymieniać. zresztą, jak korba idzie do wymiany to zwykle z powodu zużytego łożyska dolnego a wtedy słychać charakterystyczny stuk z silnika. Rzadko kiedy korba się urywa ot tak sobie.
Ale pamiętaj że na górze silnika cross się nie kończy ; jest jeszcze sprzęgło, skrzynia biegów, zawieszenie, a to też nie jest tanie i przy kupnie trzeba wziąć te rzeczy pod uwagę.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Generalny remont
Co to za stuk? możesz określić ? w silniku 2T wszystko brzęczy i stuka więc jakoś ciężko mi to sobie wyobrazićRafał92 pisze: zresztą, jak korba idzie do wymiany to zwykle z powodu zużytego łożyska dolnego a wtedy słychać charakterystyczny stuk z silnika. .
Faktem jest że głównie stuka i brzęczy cały osprzęt motocykla wokół silnika, np podnóżki czy osłony ramy... ale może da się usłyszeć coś?
BANDIT
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Generalny remont
na tloka to tak za bardzo sie nie patrzy czy zarysowania bo jak zarysowania to predzej bym powiedzial ze przytarty xD Bedziesz mial cr to porozbieraj zmierz tarcze sprzegla, sprezyny sprzegla. Na tloku widac zuzycie: troche nagaru przedmuchy jest do wymiany. Na korbe nie polecam zadnego lozyska tylko nowa korbe PROX-a. Wal ma luzy trzeba wymienic lozyska koyo lub prox. Poza tym lozyska zawiechy trzeba posprawdzac czy nie pordzewiale lub nie wybite... malo do przegladu nie jest jak chcesz dokladnie posprawdzac. Duzo by pisac
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Generalny remont
2t na wolnych obrotach grzechocze, że nie idzie rozmawiać obok to fakt, ale korba ma specyficzny metaliczny stukot na wolnych obrotach, który także nasila się przy schodzeniu z obrotów po przygazówce. Idzie go na pewno odróżnić od resztymetalbeast pisze:Co to za stuk? możesz określić ? w silniku 2T wszystko brzęczy i stuka więc jakoś ciężko mi to sobie wyobrazićRafał92 pisze: zresztą, jak korba idzie do wymiany to zwykle z powodu zużytego łożyska dolnego a wtedy słychać charakterystyczny stuk z silnika. .
Faktem jest że głównie stuka i brzęczy cały osprzęt motocykla wokół silnika, np podnóżki czy osłony ramy... ale może da się usłyszeć coś?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 131
- Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
- Motocykl: CRF250 '05
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Generalny remont
Dokładnie - korba klekocze w specyficzny sposób przy wchodzeniu na obroty jak i przy odpuszczaniu gazu gdy moto hamuje silnikiem.Tak więc w tym przypadku stukania nie słychać cały czas (w przeciwieństwie np do luzu na sworzniu).Mówie tu o silnikach 2t bo jestem trochę zorientowany.Nie wiem dokładnie jak jest w 4t ale myśle że podobnie.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen
-
Autor tematuadigromb
- Mistrz prostej
- Posty: 82
- Rejestracja: pn, 21 wrz 2009, 14:27
- Motocykl: yz 250f '09
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Generalny remont
Ok dzieki. A gdzie znajde minimalne wymiary tarcz, spręzyn itp.?W serwisówce?
I gdzie zakupic takowe części jezeli potrzebowały by wymiany ?
I gdzie zakupic takowe części jezeli potrzebowały by wymiany ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 267
- Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
- Motocykl: Kawsaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Generalny remont
gdyby chociaż ktoś miał nagrane to klekotanie. No ale w moim KXie nie słychać nic niepokojącego przy zmianach obrotów, chociaż on cały brzęczy więc ciężko cokolwiek powiedzieć
BANDIT
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 217
- Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
- Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Generalny remont
w 2t ? u siebie na stole ;D
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."
Emil.
Emil.