Rm 250 problemy

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: pytlar » pt, 21 maja 2010, 21:08

wszystkie 3 zawory rozkręcałem, wyciągałem, czyściłem, smarowałem... wszystko działa i nic nie brakuje :( aaa i nic nigdzie nie cieknie - szczelne...
:)

ForestRider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 189
Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
Motocykl: Kxf 250
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: ForestRider » pt, 21 maja 2010, 22:55

Witam. Moim zdaniem przyczyna leży po stronie gaźnika lub elektryki. Coś podobnego przerabiałem ze swoją rm 125 na luzie moto się nie chciało wkręcić podczas jazdy wkręcała się ale przerywała w górnym zakresie obrotów a na full gazie gasła takie buu jedzie buuu. Wyregulowałem gaźnik nie ten motor na koło z gazu idzie :finga: . Zmieniaj poziom paliwa w komorze pływakowej może ktoś tam grzebał i źle zrobił ale w sumie jak piszesz że przy 45* leci przelewem to powinno być ok ale spróbować warto i ustawiaj gaźnik. Najlepiej jak byś miał okazje przełożyć gaźnik od chodzącego moto i elektrykę. Jeśli to elektryka to czytałem gdzieś na forum że mogą być cewki do przewinięcia ale zacznij od podstawowych rzeczy takich jak wymiana fajki tego kabla który łączy fajkę z cewką. Dobrze by było gdybyś zmierzył oporność kabli, cewki dane powinieneś mieć w serwisówce.Pozdrawiam
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca" :D
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath

Mikser
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 151
Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: Mikser » sob, 22 maja 2010, 10:47

pytlar pisze:czytałeś od początku??? wydech sprawdzony cały, zawór sprawdzony i chodzi.
Czytałem, dlatego napisałem "jednak mimo wszystko".
pytlar pisze:leży już tam któryś raz i nie za wiele to daje :( a gdzie ja kuźwa w weekend to teraz kupie :evil:
Fakt, to chyba najlepiej robić ze ściągniętym cylindrem, bo to jest kilka sekund kiedy po wyjęciu z zamrażarki, oring wraca do dawnego rozmiaru.

Autor tematu
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: pytlar » sob, 22 maja 2010, 11:27

udało się wsadzić przynajmniej uszczelniacz :] wsadziłem zmrożonego, szybko głowice wsadziłem i szczelinomierzem dociskałem go, żeby wskoczył do rowka tam gdzie nie chciał siedzieć sam...
:)

Autor tematu
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: pytlar » sob, 22 maja 2010, 18:59

dzisiaj dalsze grzebanko - jednak najlepiej moto chodzi jak jest iglica całkiem opuszczona... więc pozostaje mi kupić dysze główną mniejszą, tylko jaką polecacie?? teraz mam 168, a iglica jest ~2,72. Jaką wsadzić, 165? 160? a może 155 :> nigdy nie zmieniałem dysz to nie wiem jaka różnica jest odczuwalna... przeważnie moto chodziło na ustawieniach fabrycznych :roll:
:)

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: Mateusz_MX » sob, 22 maja 2010, 19:13

Nie przyszło Ci może na myśl, że ktoś rozwiercił dyszę i motocykl dostaje za dużą dawkę paliwa i go zalewa. Numer dyszy może być zgodny z ustawieniami fabrycznymi, ale będzie ona rozwiercona i kaszana.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: pytlar » sob, 22 maja 2010, 19:47

też o tym myślałem... ale wątpię. Komu do cholery by się w ogóle chciało takie coś robić i po jaką cholerę?? toż to nie WSK, żeby takie coś kombinować... gościu od którego brałem, twierdził, że motor w Niemczech miał jednego właściciela, później kupił go jego kolega ale on mu go serwisował i później odkupił od niego go.
:)

Mikser
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 151
Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: Mikser » sob, 22 maja 2010, 22:03

Jeśli aktualna dysza nie jest rzeźbiona, to zmiana na mniejszą owszem trochę pomoże, ale niewiele.
Na tych niskich i średnich obrotach moc jest normalna?
Piszesz że na luzie wkręca się normalnie, a jak z górki na biegu?

Autor tematu
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: pytlar » sob, 22 maja 2010, 23:28

jak dysza nie pomoże to nie wiem co ma pomóc...
niskie i średnie jest teraz ok na najniżej ustawionej iglicy.
Nie wiem jak z górki bo właściwie nie miałem okazji sprawdzić :]
:)

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: Big » ndz, 23 maja 2010, 11:36

Ma takie cos w RMX 50 :mrgreen: .
To jest zapłon/elektryka .
Zalewa sie jak dostanie wiecej mieszaniki i tyle.
U siebie bede szukał przyczyny w pn/wt. Zobaczymy co znajde. Ale podejrzewam lekkie uszkodzenie cewki indukcyjnej na stojanie.
Tej która produkuje prad do inst zapłonowej.

Autor tematu
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: pytlar » śr, 16 cze 2010, 18:36

no i dysze wymienione na takie, jakie FMF zaleca pod swój wydech w danym roczniku i poprawa jest znaczna. Wszystko ustawione jak napisali - dysze 158 i 48, iglica 2 ząbek, powietrze na 1,5 obrotu. Motorek fajnie ciągnie z dołu, elegancko w połowie i na koniec znowu jakby mu czegoś brakowało!! :axe: nie wiem jak z tym pokrętłem na ssaniu - mechanikor co sie zajmuje motorami, głownie crossówkami powiedział, że reguluje się ten gaźnik też tym pokrętłem na ssaniu, ale jakoś wielkich popraw nie widze jak bym to nie ustawił...
motorek dalej czasem zachowuje jak by mu brakowało do pełni szczęścia z 2tys obrotów!! na luzie nawet czasem jak manetke odkręci się to idzie na wysokie obroty, jakieś zadyszki dostaje przez moment i wtedy wskakuje na obroty do końca - nie dymi przy tym jakoś przesadnie więc go nie zalewa...

świeca po jeździe - zastanawia mnie ta maź dookoła... mieszanka ok 1:30, na oleju motulu i na midlandzie to samo...

a i ostatnio motorek na nowych dyszach porządnie przepaliłem na prostych leśnych po wyjeździe z toru to z tłumika dym leciał z 15 min i strasznie śmierdziało moto :mrgreen: ale już sie chyba przepaliło tłumik :P
:)

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: Joker » śr, 16 cze 2010, 21:37

hmm to nie wiem co tam masz jak masz gaźnik ustawiony pod serwisówke FMF to zostaw go tak i szukaj dalej, ja dalej trzymie na swoim ze to zawór :) u mnie regulacja zaworu pomogła, ale nie pytaj sie mnie jak to zrobiłem ile obrotów itd. bo robiłem to metodą prób i błędów aż motor szedł na 5 biegu na koło :) u mnie zawór wydechowy na luzie sie otwierał a podczas jazdy sie zacinał, pogrzebałem przy nim i przeszło :) chodziła strasznie.
druga opcja to wina ze strony elektryki :)
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”