Rm 250 problemy

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: seteman » wt, 18 maja 2010, 08:24

może jakbyś napisał z którego roku ta RM to bym ci powiedział ile kosztuje przepustnica... a tak to nie chce mi się dopasowywać rocznika po zdjęciach.

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: superpimp » wt, 18 maja 2010, 09:14

Skaczące obroty to na bank lewe powietrze (miałem w ktm). Może być brane pod uszczelniacza wału od strony magneta.
Bo wtedy właśnie odpala dobrze i jak się rozkręci to ciągnie.
A jak go tak muli to był bym za olejem ze skrzyni lub płynem chłodniczym.
Ja bym wymienił uszczelniacze wału dużo roboty niema drogie nie są a przynajmniej pewne.
Pokombinuj jeszcze ze świeca/fajką , i zobacz czy pod magneto nie wlazła woda lub jakiś syf u mnie od tego ostatnio kolegi yztka jeździła do tyłu dosłownie nie w przenośni.

Pozdrawiam i życzę udanej naprawy. :D
Szkoda trochę że takie historie w moto z 4um.. właściciel raczej dobrze wie o tym wszystkim.

Autor tematu
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: pytlar » wt, 18 maja 2010, 10:13

superpimp - lewego powietrza nie bierze - jak pisałem faluje po odkręceniu tego pokrętła na ssaniu, oleju ze skrzyni nie ciągnie, płynu nie bierze.
Do uszczelniacza dobiorę się w tygodniu, o ile ściągacz któryś mój będzie pasował... ale nie wydaje mi się, żeby to był on bo jak się ustawi odpowiednio to za ładnie chodzi na wolnych obrotach :P
wczoraj przejrzałem kompletnie całą instalacje elektryczną, wszystkie styki poczyszczone, kable przejrzane, magneto suche, nie podoba mi się tylko trochę fajka bo jakoś luźno wchodzi na świece i ją lekko opala. Ale dzisiaj będzie nowa świeca to będzie dalsze kombinowanie ;)
właściciel mówił, że sprzedaje bo na 125 lepsze czasy na torze robi i ogólnie 125 mu lepiej jakoś pasuje... teraz widzę dopiero dlaczego tak jest... ale jeszcze trochę i dojdę co tej suzi jest :twisted: za każdym razem jak nie idzie to pocieszam się myślą, że jednak WRka na szczęście się sprzedała i to nie robie znowu jej :twisted: :rolleyes:
:)

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: Joker » wt, 18 maja 2010, 10:34

u mnie nie też nie szło odkrecic tej niby śrubki przy przepustnicy, wiec dałem spokój. Mnie sie wydawało ze ona tworzy całość z przepustnicą.

nooo nappewno z 2t bd miał tańsze i prostsze remonty niz w 4t :) ale powiem szczerze jak zrobić RM i bd mieć te 50 pare koni to uśmieszek bd miał od ucha do ucha :D
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Autor tematu
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: pytlar » wt, 18 maja 2010, 11:59

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... RETOR_2001

nie tworzy całości... to jest nr. 6 na rysunku... nie wiem czemu go tak zapiekło, dokręciłem tak tylko aby. aby złapało i chciałem drugi raz odkręcić to już się rozłupało...:/
:)

Autor tematu
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: pytlar » pt, 21 maja 2010, 17:35

no mi już ręce opadają na niego...
rozebrałem zapłon - trochę pordzewiały i syfu było - wyczyściłem, wyszorowałem, świeci się jak psu... dodatkowo świeca nówka, gaźnik ustawiony niemal fabrycznie... a ta menda dalej nie chce jechać :evil: :axe: :( :( :( :( normalnie mam dość już...



tłok w dobrym stanie, kompresja odpowiednia, uszczelniacze i łożyska na wale całe bez luzów, oleju ze skrzyni nie bierze bo by kompcił na biało a kopci na lekko niebiesko ale to raczej z uwagi na mieszankę 1:30.

Motor stał parę dni nie używany, ubrałem się dzisiaj, zaciągnąłem ssanie i motor zapalił za pierwszym strzałem bez nawet przekopywania kopniakiem czy jakiegoś ustawiania tłoka!! po prostu na dotyk załapał...

i dalej ta menda na luzie wkręca się na dotyk gazu a podczas jazdy "uuuuudududududdduuuuuu" i nic nie jedzie :( a i ogólnie motor jak się odpali to dłuuuugo jedzie zanim się rozgrzeje... przez kawał drogi wogóle tyrkocze i nie chce się wkręcić, jak to robią 2t jak są zimne... ale nie aż tak długo!! :evil: :( :( :( :( ;( ;( ;(

i weź tu kup motor od "doświadczonego motocyklisty", który dopiero po przejechaniu kupy kilometrów na miejscu mówi, że do małej regulacji motor... mogłem jechać do jakiegoś leśnego jeźdźcy po motork///
:)

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: superpimp » pt, 21 maja 2010, 18:22

Na prawde nie kminie że forumowicz ci taka pizde sprzedał...
ja sądze że on dobrze wie że poryty motor i dlatego pchnął.
Możliwe iż uszkodzony jest zapłon na luzie ok a pod obciążeniem na biegu iskra słabnie i może się tak dziać.
Nie wiem czy masz możliwość ale ja bym założył gaźnik z takiego rm który dobrze pyci i sprawdził.
Bo takie budbuubuuu to jest dużo od regulacji gaźnika też. Iglice może podnieś żeby więcej dostawał paliwa , ew. większa dysza. Mi się wydaje że on za mało benzyny dostaje albo zapłon.

Autor tematu
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: pytlar » pt, 21 maja 2010, 18:51

iglice już podniosłem, bo była całkiem opuszczona... i wydaje mi sie, że to teraz zalewa tym paliwem, bo kopci i tylny błotnik jest okopcony i klejący przy tłumiku... no i cały czas kopci, jak latam na prostych przez las to jakoś jedzie ale na torze masakra, nie da sie jechać bo z dołu jakoś jedzie a później przepalić nie może coś...

i jak pisałem - gaźnik niemal fabrycznie jest ustawiony... dysze fabryka, iglica na środkowym ząbku, powietrze na 1,5 obrotu, pływak dobrze ustawiony raczej, bo motorek tak przy kładzeniu to tak w połowie czyli ok 45* zaczyna puszczać paliwo na ziemię...

zapłon cholera wie... iskra jak byk, bielutka....

i teraz nie mogę złożyć głowicy, bo oring wewnętrzny nie chce wejść :cry: wyskoczył i jest dużo za duży :evil:
:)

Mikser
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 151
Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: Mikser » pt, 21 maja 2010, 19:22

Sam piszesz że słychać "zdławione buuuuuuuuuuuuuu", więc jednak mimo wszystko wygląda to na problemy od strony wydechu. Zawór, dyfuzor, tłumik.
pytlar pisze:i teraz nie mogę złożyć głowicy, bo oring wewnętrzny nie chce wejść :cry: wyskoczył i jest dużo za duży :evil:
Do zamrażarki go, i po wyjęciu szybka akcja.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: WLD_Wlodi » pt, 21 maja 2010, 19:24

i teraz nie mogę złożyć głowicy, bo oring wewnętrzny nie chce wejść :cry: wyskoczył i jest dużo za duży :evil:
Wyjeździł się i tyle. Normalne :wink:

Autor tematu
pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: pytlar » pt, 21 maja 2010, 19:32

Mikser pisze:Sam piszesz że słychać "zdławione buuuuuuuuuuuuuu", więc jednak mimo wszystko wygląda to na problemy od strony wydechu. Zawór, dyfuzor, tłumik.
czytałeś od początku??? wydech sprawdzony cały, zawór sprawdzony i chodzi.


Mikser pisze: Do zamrażarki go, i po wyjęciu szybka akcja.
leży już tam któryś raz i nie za wiele to daje :( a gdzie ja kuźwa w weekend to teraz kupie :evil:
:)

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rm 250 problemy

Post autor: Joker » pt, 21 maja 2010, 20:38

hmm a rozkrecałeś pokrywy boczne od zaworu ( po lewej i prawej ) ? i mnie jedna śrubka sie odkreciła i uciekało dużo mocy. posprawdzaj to aaa i powinno to być wszystko szczelne, sprawdź uszczelniacze.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”