Problem z przepalaniem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Kafka
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 218
Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z przepalaniem

Post autor: Kafka » śr, 22 lis 2006, 23:23

Często na zawodach widać jak zawodnicy przed startem przepalają swoje maszyny. Też tak robie tylko u mnie jest nieco inny problem. Otóż robie mieszanke 1:40 i wystarczy że przez 10 sekund motor bedzie chodził na wolnych obrotach i już sie ładnie nie wkręci, musze pare razy przegazować, przepalić i tak w kółko. Według mnie to nie jest normalne, nie pobiera raczej lewego oleju ze skrzyni biegów ponieważ ten problem mam już za sobą i niedawno było to robione. Pozdrawiam

bubba
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 200
Rejestracja: sob, 29 lip 2006, 12:54
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa-Anin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: bubba » czw, 23 lis 2006, 00:54

no ja ostatnio to troche krecilem sztuke to jej robilem nawet 1:35 i nic takiego u mnie nie wystepowalo...
BLUE RIDER

blaster
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: czw, 16 lis 2006, 21:14
Motocykl: KTM only
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: blaster » czw, 23 lis 2006, 14:11

A jaki olej lejesz do benzyny bo jak nie ful syntetyk to tak bedzie
PADŁ CI SPRZĘT WAL ŚMIAŁO DAMY RADĘ

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » czw, 23 lis 2006, 14:42

Ja W SX robie imeszanke 1:30 naew czasem do 25 i sie nie zatyka. A powiem jedną żecz tobie. Miałem w hondzie tak CRm- dozownik za dużo dawał.
Weź świece, połóż ją tak żeby elektroda na kuchence gazowaj była - na palniku i wypalaj około 10 minut, prawie do czerwoności. Tego sie robic wg,. zaleceń producenta nei powinno ale pomaga !!
Na 100 % będzie działać. Nową swiece wsadzisz i sie zamuli a na wypalonej będzie latał .
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

Autor tematu
Kafka
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 218
Rejestracja: śr, 19 paź 2005, 21:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kafka » czw, 23 lis 2006, 16:09

Ok spróbuje z tą świecą na palniku, jest faktycznie cała czarna mimo że 2 tyg temu kupiłem nówke NGK. Leje Motul 800 i nie mam zamiaru zmieniać.

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: RafQ » czw, 23 lis 2006, 16:21

Te objawy co opisałeś wskazują mi na zbyt bogatą mieszankę (za dużo paliwa,za mało powietrza).
Sprawdź filtr powietrza czy nie jest gdzieś przytkany,spróbuj wyregulować mieszankę śrubą wolnych obrotów (jeżeli takowa jest).
Można też pokombinować z ustawieniem iglicy.

tomaszek100
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 161
Rejestracja: śr, 16 sie 2006, 16:01
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: tomaszek100 » czw, 23 lis 2006, 17:02

Ja miałem tak samo w Hondzie Cr 125 ale kupiłem nową świece umylem filtr i wszytko chodzi... Wcześniej również miałem taki sam problem ale wyczyścilem gaźnik i wszytko chodziło :) Chyba że jest coś z iskrą nie tak popróbuj z przerwą tam przy magneto być może sie coś przestawiło ale to raczej coś ze spraw gaźnikowych ...

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » czw, 23 lis 2006, 17:11

Tak Kamil. Ty juz raz przestawił :-)
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 23 lis 2006, 18:09

A problem pojawił sie teraz, jak przyszły chłodniejsze dni, czy był wcześniej?
Może to kwestia ciepłoty świecy-jeśli wszystkie regulacje gaźnika i zapłonu są ok., to spróbowałbym dac świecę (np. w NGK) zamiast 9-dać mu 8. A nawet 7.
Zimą przy mniej więcej minus 10,wkręcałem do swojej sztuki zamiast katalogowej 8, cieplejszą 6.

witekCRM
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 529
Rejestracja: sob, 14 paź 2006, 12:15
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: witekCRM » czw, 23 lis 2006, 18:57

Ja jak miałem taki problem z honda to też świece cieplejsze wstawiałem i nic. 2 dni jazdy ( w najlepszym wypadku ) i od nowa...
Wypaliłm świece i do tej pory działa .
"Ready to Race"
KTM 250 sx-f


#95

Wiktor34
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: ndz, 26 lis 2006, 19:43
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świętochłowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Wiktor34 » ndz, 26 lis 2006, 20:45

Witam ! Możesz mieć kilka przyczyn takiego zachowania silnika:
1. Zbyt bogata mieszanka paliwowa, musisz dyszę główną zmniejszyć na mniejszą w silnikach 125cc dysze główne są przeważnie od 145 do 160 – wiertło 1,45 – 1,6 Honda CRM nie ma silnika wyczynowego i olej Motul 800 może nie być przepalany lecz to nie problem zastosuj mieszankę 1/50 a jak nie pomoże to 1/55
2. Zanieczyszczony filtr powietrza co dławi dopływ powietrza do silnika i tym samym silnik zaciąga więcej paliwa i ma nieprawidłową proporcję mieszanki.
3. Świeca – jeśli masz prawidłową świecę zapłonową to możesz dać o stopień cieplejszą. NGK masz 8 daj 7 niestety w tym momencie nie mam możliwości sprawdzenia jaka jest prawidłowa świeca- ciepłota. Jeszcze jedna uwaga ! ogólna zasada do sprzętów Japońskich świece Japońskie do Niemieckich świece Niemieckie, chodzi o to że każda firma ma odchyłki w zakresie ciepłoty
Oj chyba się gdzieś zasugerowałem CRM ! szkoda że nie napisałeś co to za moto ! Piszcie na czym jeździcie ! będzie łatwiej coś doradzić. To takie podstawowe przyczyny przylewania silnika i nie mówimy tu o zimnym silniku !
Olej motul 800 można stosować w propozcji nawet do 1/60 zależy w czym ale można.
Do wszystkich motorów Crossowych nowych są zawsze przynajmniej 3 dysze główne lecz serwis ich nigdy nie daje ! Mamy jesień a nawet prawie zimę – powietrze jest teraz chłodniejsze i ciśnienie mniejsze w takich warunkach należy przestroić motorki - gaźniki na mniejsze dysze. Narazie pozdrawiam Cześć

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » pn, 27 lis 2006, 18:01

hmmm... Na mniejszą dyszę jak jest zimniej? Ja myslalem że trzeba odwrotnie. No cóż, widocznie sie myliłem.


Codziennie się czegoś dowiaduję. :lol: O to wlaśnie chodzi :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”