O-ring & X-ring

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: O-ring & X-ring

Post autor: konon312 » czw, 13 maja 2010, 12:20

kruszon pisze: A kupowałem go na METRY. Za 120 ogniw zapłaciłem 180zł. Polecam
Gdzie go kupiles za taka kase :evil: ?

cwirex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: ndz, 29 mar 2009, 20:53
Motocykl: Kawasaki KX250F 2015 r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białka :D
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: O-ring & X-ring

Post autor: cwirex » czw, 13 maja 2010, 23:47

kruszon pisze:Wszyscy polecają DID'a. (bo wsumie tylko produkuje X-Ringi )
Kto Ci tak powiedział ?? Według Ciebie zawodnicy tez x-ringi kupują ?? :D

Aha, ja przy zakupie nowego też miałem przy nim DID-a ale raczej z oringami nie miał nic wspólnego.
Części do moto, akcesoria ciuchy, jak co potrzebne pisać na:

GG: 8626875
SMS: 535600582
E-MAIL: cwirex1@vp.pl


kruszon
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 586
Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
Motocykl: EXC-R 530
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: O-ring & X-ring

Post autor: kruszon » pt, 14 maja 2010, 10:59

cwirex pisze:
kruszon pisze:Wszyscy polecają DID'a. (bo wsumie tylko produkuje X-Ringi )
Kto Ci tak powiedział ?? Według Ciebie zawodnicy tez x-ringi kupują ?? :D

Aha, ja przy zakupie nowego też miałem przy nim DID-a ale raczej z oringami nie miał nic wspólnego.
DID zrezygnował z produkcji łańcuchów bez oraz O- ringowych. Robi tylko X-ring, dlatego ja zmieniłem marke, bo jeszcze mnie tak nie powaliło, żeby płacić za "złoty lans" po 400zł...
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw

Vini21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: czw, 3 sty 2008, 15:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: O-ring & X-ring

Post autor: Vini21 » pt, 14 maja 2010, 12:39

Kruszon to chyba na serio ten łańcuch jest ze złota, ja kupuje DID MX520(bez oringowy)za 260 zł, do 400 jeszcze troche brakuje:P I niby DID nie produkuje bez oringowych??:D coś Ci się chyba pomyliło

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: O-ring & X-ring

Post autor: konon312 » pt, 14 maja 2010, 15:11

Moze kupiles bo gdzies mieli na stanie. Nie wiem jak jest z bez oringowymi lancuchami, ale wiem, ze did juz nie produkuje o-ringow bo jak chcialem kupic u Olka to mi powiedzili, ze maja z dida juz tylko x-ringi bo o-ringow nie robia juz, o bezoringowy sie nie pytalem, bo nie stac mnie na taki(tzn. nie chce go za chwile znowu wymianica, bo jezdze bardzo amatorsko i postawilem na trwalosc), kupile EK o-ring i bede widzial jak sie sprawuje, dosyc malo znana firma, ale polecali. Zaplacilem chyba 270zl.

kruszon
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 586
Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
Motocykl: EXC-R 530
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: O-ring & X-ring

Post autor: kruszon » pt, 14 maja 2010, 18:39

Vini21 pisze:Kruszon to chyba na serio ten łańcuch jest ze złota, ja kupuje DID MX520(bez oringowy)za 260 zł, do 400 jeszcze troche brakuje:P I niby DID nie produkuje bez oringowych??:D coś Ci się chyba pomyliło
Tak, tak. DID produkuje już tylko X-ringi ( kolega konon312 też to potwierdził ). Montowanie łańcuchów bez oringowych w 450 to jest głupi pomysł, tak jest w moim przypadku bo jeżdże tylko enduro.
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: O-ring & X-ring

Post autor: Big » pt, 14 maja 2010, 18:53

??? Co to za filozofia ?
Dlaczego montowanie o-ring , nie ma sensu ?
W jakiej 450 ? Bo sa rózne 450

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: O-ring & X-ring

Post autor: konon312 » pt, 14 maja 2010, 18:58

Chyba zle zrozumiales Big, kruszon napisal, ze montowanie bez oringowego lancucha nie ma sensu i moge sie z nim zgodzic, obojetnie w jakiej 450, a nawet mniejszych motorach, bo ich zywotnosc jest bardzo krotka i jaki jest sens ich uzywania? wiadome ze dla zawodnika jest to wazne, zeby urywac setki dziesiatych sekundy na okrazeniu i on zapewne nie liczy sie z kosztami, ale jak ktos jezdzi amatorsko to po co ma zmieniac naped dwa, czy trzy razy w sezonie? skoro 98% ludzi nie odczuje roznicy.

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: O-ring & X-ring

Post autor: Big » pt, 14 maja 2010, 19:49

Ja dobrze zrozumiałem . Tylko ,ze wiekszośc motocyklistów nadal nie rozumie elementarnej prawdy o łańcuchach.
O wytrzymałości nie decyduja jakies tam uszczelnienia. Czy rozmiar.
Ale, WYTRZYMAŁOŚC danego łańcucha NA ZERWANIE .
DiD 520 V o-ring, to niskiej jakości łańcuch (tani ) w przeciwieństwie do drogiego 520 VM x-ring.

Teraz powstał mały absurd, boo.
DiD juz nie wyróżnia tymi durnymi gumkami łańcuchów tanich( słabszych ) od drogich( super stal-super wytrzymałość)
Wszystkie sa x-r.
No i dobrze ,bo x-ringi jednak skuteczniej uszczelniają.
Co nie zmienia faktu ,ze tani DiD VX x-ringowy ( aktualnie sprzedawany ,zamiast starego o-ringowego V) ,jest cały czas duzo słabszy materiałowo ,od x-ring VM.
Czyli róznica wytrzymałości jest nadal tak samo różna.
Ale zastosowane uszczelnienia , są juz takie same. Zunifikowane.

Proste?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”