Spalanie 250 2T

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Morest
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: sob, 13 lut 2010, 21:40
Motocykl: KTM EXC 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Władysławów k.Konina (Wielkopolska)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Spalanie 250 2T

Post autor: Morest » śr, 28 kwie 2010, 22:11

Motocykl mojego kuzyna przepala strasznie duzo paliwa,zatankowalismy 10litrów, full bak, po 1,5 nie bylo juz paliwa, same opary.. jak mozna zredukowac spalanie, kosztem np mocy, bo i tak nie wykorzystuje potencjalu tego motocykla,jakimi zabiegami mozna zregdukowac spalanie chociaz troche?
26.06.2010r. V/VI runda Mistrzostw Strefy Poł/Zach TRIAL 2010
Władysławów k. Turku (Wielkopolska)
ORGANIZATOR:
TUR-MOT
ul. Powstańców Warszawy 13
62-700 Turek
tel. 0695/147137

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Spalanie 250 2T

Post autor: Lanrets » czw, 29 kwie 2010, 07:51

Obniżyć pływaki, zmienić dyszę główną. Po obniżeniu pływaków przestanie pluć olejem z rury i będzie znaczniej mniej palić, niech zobaczy jaką ma dyszę główna jak ma za dużą to niech wsadzi fabryczną. Chociaż 2T tak palą, moja setka weźmie 8l na około 2h.

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Spalanie 250 2T

Post autor: pytlar » czw, 29 kwie 2010, 11:02

10l na 1,5 czego?? kilometra?? godziny?? jak 1,5 godziny po lesie to raczej normalne, na torze 1,5 godziny nie wytrzyma sie jako amator na 250 2t :twisted: :P
:)

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Spalanie 250 2T

Post autor: tonku » czw, 29 kwie 2010, 12:12

z grzebaniem przy gaźniku byłbym bardzo ostrożny.zbytnie zubożenie mieszanki spowoduje wzrost temperatury spalin,a co może być tego konsekwencją,to chyba każdy się domyśla.

ktmsx
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 13 sie 2009, 15:14
Motocykl: sx250 02'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RbK
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Spalanie 250 2T

Post autor: ktmsx » czw, 29 kwie 2010, 13:16

ja mam sx 250 i jak zaleje caly bak (8 litrow) to spokojnie jezdze kolo 2 godzin po lesie zaznaczajac przy tym daje mu ostro w palnik a moto wcale nie jest slabe. nie grzebalem nic w gazniku odkad go kupilem i caly czas ma takie samo spalanie wiec mi sie wydaje ze ciut za duzo mu pali :P

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Spalanie 250 2T

Post autor: grayfox » czw, 29 kwie 2010, 14:17

1. Wykręć świece. Jaki kolor?
2. Manual w dłoń. Sprawdź na jakiej wysokości mieszkasz, wyjrzyj przez okno zobacz na termometr ile stopni wskazuje. Zobacz jakie dysze są zalecane.
3.Sprawdź jakie masz, w razie braku zgodności zmień.
4.W jakim stanie jest silnik?
5.Może masz za duży poziom paliwa w komorze i się przelewa. Przy 45 stopniach pochyłu jeszcze nie powinno nic lecieć.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Spalanie 250 2T

Post autor: WLD_Wlodi » czw, 29 kwie 2010, 14:45

Lanrets pisze:Obniżyć pływaki, zmienić dyszę główną. Po obniżeniu pływaków przestanie pluć olejem z rury i będzie znaczniej mniej palić, niech zobaczy jaką ma dyszę główna jak ma za dużą to niech wsadzi fabryczną. Chociaż 2T tak palą, moja setka weźmie 8l na około 2h.
1. Co da ci obniżenie pływaków?
2. Zmiany dyszy nie skomentuje. Ma być oryginalnego rozmiaru, ew pod daną temp.
3. Spalanie jak najbardziej normalne jak na ćwiare.

arax
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: śr, 17 mar 2010, 15:46
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Spalanie 250 2T

Post autor: arax » czw, 29 kwie 2010, 15:29

To jest normalne spalanie 2T ;D
sam jestem posiadaczem i na 10l z jakieś 2h pojadę max.
Zmień gaźnik na mniejszy. jeżeli coś zle pisze proszę mnie poprawić :)

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Spalanie 250 2T

Post autor: Lanrets » czw, 29 kwie 2010, 15:55

W moim przypadku Wlodi było tak że pływak był bardzo wysoko i motor nie przepalał całego paliwa tylko wypluwał go przez tłumik przez co spalanie było bardzo wysokie.

ArekMx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 73
Rejestracja: śr, 5 sie 2009, 11:16
Motocykl: Kx 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Burzyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Spalanie 250 2T

Post autor: ArekMx » czw, 29 kwie 2010, 20:25

Moja seta na 2 godziny ostrej jazdy po torze pali 3,5-4 litrów

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Spalanie 250 2T

Post autor: WLD_Wlodi » czw, 29 kwie 2010, 22:05

Lanrets pisze:W moim przypadku Wlodi było tak że pływak był bardzo wysoko i motor nie przepalał całego paliwa tylko wypluwał go przez tłumik przez co spalanie było bardzo wysokie.
Ja też miałem pływak wysoko i wszystko leciało przelewem ,także może masz(miałeś) przelew zatkany.

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Spalanie 250 2T

Post autor: Joker » czw, 29 kwie 2010, 22:18

haha nie wiem ale czułem to w moczu ze dzisiaj pojawi sie taki temat :D bo fajna pogoda i ludzie hulają na sprzętach ;p ja dzisiaj kupiłem ok 40 l paliwa pb95 zatankowałem suzi 250 2t do pełna i przy normalniej jeździe tzn nie pałowania na prostych do odcięcia co w 2t 250 nie jest trudne bo ta maszyna sie o to prosi na 1 godz jazdy spaliła uwaga 3 l paliwa ale dodam ze nie pałowałem maszyny :) tylko pare chop zaliczyłem, podjazdy itd. ale wszystko ustawione wg zaleceń i dysze tez oryginalne.

ja do jazdy po lasach polecam jakiś enduro 4t spalanie napewno bd co najmniej o połowe mniejsze , crosówki sa stworzone na tor, a jak na torze wyjeździsz 10 l paliwa przy 250 to chyba ręce masz z tytanu.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”