Sprawdzenie luzu w rmz250 na goraco...

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Xeo
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 335
Rejestracja: śr, 23 lut 2005, 21:41
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Sprawdzenie luzu w rmz250 na goraco...

Post autor: Xeo » pt, 23 kwie 2010, 23:06

Zapytam jak laik :mrgreen:
Jak w temacie, nie mogę nigdzie znaleźć jak sprawdza się luz zaworowy w rmz-ce, czy da się to zrobić na gorąco, przy kupnie motoru, czy potrzeba jakiejś specjalnej umiejętności i czy wymaga to wiele czasu?
Brak Domeny alternatywny adres http://mx.sq.pl

turtles0
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 15:57
Motocykl: CRF 450 R '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzenie luzu w rmz250 na goraco...

Post autor: turtles0 » sob, 24 kwie 2010, 00:21

We wszystkich luzy sprawdza sie tak samo i tylko na zimnym silniku.
czesc1: http://www.youtube.com/watch?v=zPG0UytM8cE
czesc2: http://www.youtube.com/watch?v=qPM9Ub8Q6Ro
Tu jest sprawdzenie luzu i dodatkowo ustawianie. A ze wszystkie single 4T maja praktycznie takie same glowice i pod pokrywa zaworow, wiec prosze Ciebie masz tu cos po Polsku:
http://www.enduro-adventure.com/poradni ... z-400.html
Mam nadzieje, że nie ucielo nigdzie linku. Pzdr.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzenie luzu w rmz250 na goraco...

Post autor: renner250 » sob, 24 kwie 2010, 04:15

tak jak powiedzial kolega wyzej luz tylko na zimnym silniku i umiejetnosci wymaga sprawdzenie tego luzu i ustawienie go...
I think I can fly! MX it's my life <3

Autor tematu
Xeo
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 335
Rejestracja: śr, 23 lut 2005, 21:41
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprawdzenie luzu w rmz250 na goraco...

Post autor: Xeo » sob, 24 kwie 2010, 19:05

turtles0 pisze:We wszystkich luzy sprawdza sie tak samo i tylko na zimnym silniku.
czesc1: http://www.youtube.com/watch?v=zPG0UytM8cE
czesc2: http://www.youtube.com/watch?v=qPM9Ub8Q6Ro
Tu jest sprawdzenie luzu i dodatkowo ustawianie. A ze wszystkie single 4T maja praktycznie takie same glowice i pod pokrywa zaworow, wiec prosze Ciebie masz tu cos po Polsku:
http://www.enduro-adventure.com/poradni ... z-400.html
Mam nadzieje, że nie ucielo nigdzie linku. Pzdr.
Link nie uciekł, o to właśnie mi chodziło... THX
renner250 pisze:tak jak powiedzial kolega wyzej luz tylko na zimnym silniku i umiejetnosci wymaga sprawdzenie tego luzu i ustawienie go...
"na gorąco" miałem na myśli, szybką waszą reakcję na mój post :wink:

THX...
Brak Domeny alternatywny adres http://mx.sq.pl

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzenie luzu w rmz250 na goraco...

Post autor: konon312 » sob, 24 kwie 2010, 20:40

Xeo pisze: "na gorąco" miałem na myśli, szybką waszą reakcję na mój post :wink:

THX...
:lol: niezle, chyba nikt by na to nie wpadl.

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzenie luzu w rmz250 na goraco...

Post autor: gadzina » ndz, 25 kwie 2010, 20:10

Wszystko fajnie tylko po co chcesz sprawdzać luz zaworowy przy kupnie? Myślisz że jak będzie nieprawidłowy to ktoś opuści cene czy jak? Przecież to normalna rzecz która się zużywa i w motocyklu crossowym nawet 1 mtg po kupnie ma prawo siąść.

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzenie luzu w rmz250 na goraco...

Post autor: Rams » pn, 26 kwie 2010, 10:29

Sprawdzenie luzu Ci nic nie da, lepiej jakbyś sprawdził grubość płytek zaworowych, wtedy mniej więcej jesteś w stanie określić kiedy czeka Ciebie wymiana zaworów.

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprawdzenie luzu w rmz250 na goraco...

Post autor: Big » pn, 26 kwie 2010, 11:33

Rams pisze:Sprawdzenie luzu Ci nic nie da, lepiej jakbyś sprawdził grubość płytek zaworowych, wtedy mniej więcej jesteś w stanie określić kiedy czeka Ciebie wymiana zaworów.
Grubośc płytek , to świadczy o przymusie wymiany zaworów. Bo sie regulacja skończyła.
Konieczność /termin wymiany zaworów precyzuje serwisówka.
??? nie wiem po ilu mth w RMZ ?? ok 100 raczej ?

Zawory to sie wymienia ,zeby sie nie urwały( na trzonku) .A nie tylko po to ,zeby dało sie wyregulowac luzy.
Tyle mojego "filozowania" :wink:

Kolega kupujacy ,niech lepiej popyta co było robione. I czy sa na to jakies dowody.
Stan ogólny konia . Pomiar kompresji. Ogledziny swiecy. Tez dadza pewne rozeznanie w stanie technicznym.

turtles0
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: czw, 14 sty 2010, 15:57
Motocykl: CRF 450 R '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sprawdzenie luzu w rmz250 na goraco...

Post autor: turtles0 » pn, 26 kwie 2010, 14:32

Z tymi zaworami ze co 100mth to grubo przesadzone :P. Mysle ze gdzies tak co 250-300 sie wymienia, bo co 100 to tlok idzie na smietnik.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sprawdzenie luzu w rmz250 na goraco...

Post autor: zielorz » pn, 26 kwie 2010, 18:30

To udanej i bezawaryjnej jazdy ci życzę ;) W 250F tłok ma już wyraźne ślady zużycia po +/- 30 mth. Rozrząd w seryjnym silniku po 50 nadaje się do śmieci (łańcuch jest zatarty).

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”