Olej yz250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Olej yz250

Post autor: WLD_Wlodi » sob, 24 kwie 2010, 23:14

Nie liczy się TYLKO gęstość oleju. Kiedyś zalałem jakiś dobry olej samochodowy 10W40 i sprzęgło nie pracowało tak jak powinno. Zalałem sprawdzony olej motocyklowy 10W40 i było ok.

Awatar użytkownika
superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Olej yz250

Post autor: superpimp » sob, 24 kwie 2010, 23:20

W 2t , olej smaruje skrzynie i sprzęgło wiec moim skromnym zdaniem wystarczy olej o dobrym symbolu np 10w40 syntetyk a czy to będzie motul za 50 czy orlen za 15 nie ma zbyt dużego znaczenia co innego w 4t. Wg. mnie w 2t lepiej zmienić częściej tańszy olej niż rzadziej droższy.
Oczywiście piszę o oleju do skrzyni nie do paliwa.

Awatar użytkownika
Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Olej yz250

Post autor: Joker » ndz, 25 kwie 2010, 17:57

no ja też leje selenie 10w40 za 38 zł. i sprzegło chodzi normalnie :) ale gdy jest zimny to nie wysprzegla dobrze musze go zmienić na dedykowany i sprawdze czy bd róznica :) jak co to napisze co i jak
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Awatar użytkownika
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Olej yz250

Post autor: WLD_Wlodi » ndz, 25 kwie 2010, 20:56

ale gdy jest zimny to nie wysprzegla dobrze musze go zmienić na dedykowany i sprawdze czy bd róznica :)
Własnie ja tak miałem na zwykłym oleju 10W40 ze stacji.

Awatar użytkownika
bartek 16
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: ndz, 18 sty 2009, 21:47
Motocykl: yzf 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Olej yz250

Post autor: bartek 16 » ndz, 25 kwie 2010, 22:06

Kup jaki kolwiek olej 10w40 tylko żeby miał certyfikat Jaso Ma jak się pomyliłem to mnie poprawcie :? z tego co pamiętam ten certyfikat jest do mokrych sprzęgł. Dzięki temu tarcze sie nie sklejają ani sprzęgło się nie ślizga. Ja taki lałem i było ok. :)

Awatar użytkownika
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Olej yz250

Post autor: konon312 » pn, 26 kwie 2010, 11:13

Tak oczywiscie, nie ma zadnej roznicy pomiedzy olejem ze stacji za 15zl, a np shell'em, albo castrolem, oczywiscie, to tak jak z napojami, pepsi kosztuje 3zl za litr, a cola z biedronki 80gr, jak ktos nie widzi roznicy to po co przeplacac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”