SX 125 membrana v-force

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

SX 125 membrana v-force

Post autor: bzyk_na_secie » wt, 13 kwie 2010, 21:40

Witam.
Posiadam SX'a 125 z 2001 roku.Chciałbym się poradzić czy wstawienie do niego membrany V-force(z modelu 2003) byłoby możliwe i miałoby to sens(wpływ na elastyczność silnika).Czy zakup takiej membrany za 200zł to dobry zakup?Czy jest tam jakiś podział do którego rocznika która generacja membrany czy nie ma?Jeśli jest różnica między V-force zwykłą a drugą czy trzecią generacją to proszę napiszcie.
Z góry dzięki za jakąkolwiek odpowiedź.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX 125 membrana v-force

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 13 kwie 2010, 22:04

Nie pamietam jak to było,ale silniki od 2000 do 2006r były CHYBA takie same, z tym że od 2004 wprowadzono V-force.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: SX 125 membrana v-force

Post autor: amator » wt, 13 kwie 2010, 22:24

bzyk_na_secie pisze:Witam.
Posiadam SX'a 125 z 2001 roku.Chciałbym się poradzić czy wstawienie do niego membrany V-force(z modelu 2003) byłoby możliwe i miałoby to sens(wpływ na elastyczność silnika).Czy zakup takiej membrany za 200zł to dobry zakup?Czy jest tam jakiś podział do którego rocznika która generacja membrany czy nie ma?Jeśli jest różnica między V-force zwykłą a drugą czy trzecią generacją to proszę napiszcie.
Z góry dzięki za jakąkolwiek odpowiedź.
amator pisze:
bzyk_na_secie pisze:Witam.
Mam podobny problem bo dziś odebrałem SX'a z robienia i mechanik zapiera się że zrobił mi tulejke bo się bardziej opłaca(250zł) i wstawił tłok selekcji A .Ja się patrzę na opakowanie od nowego tłoka i widze 54,19 selekcja D.Oświeććie mnie czy taki rozmiar ma być po świeżo zrobionej tuleji?Z tego co mi wiadomo to selekcja A ma rozmiar 53,94.
KTM 125 model sx-exc w latach 94-97 oraz 98-2000 miały średnice tłoków nominalnych
54,19 dopiero od roku 2001 do dziś 53,94.
Jeżeli to bylo opakowanie od vertexa to napis "D" oznacza diametr/srednica
Bzyku ,Twój KTM chyba jednak nie jest z roku 2001 tylko o rok starszy . sprawdz po numerze ramy
Bzyku, wydaje mi się ze próbujesz tylko nabijać posty bo ni jak nie rozumiem twoich wypowiedzi .
Po pierwsze nie wprowadzaj nas w błąd że masz furę z 2001 roku bo już ci wskazałem że jest z 2000,ma inną średnicę cylindra niz 2001
Pisales w innym temacie że ktm pali ci ogromne ilości paliwa viewtopic.php?f=3&t=15859&start=15 regulowałeś gaźnik, zmieniałeś dysze wszystko po to żeby mniej palił , zresztą pisałeś ze twoja jazda jest i będzie po polach lasach jakby enduro ,
Cytat: KTM stworzył model SX na tor a inżynierowie dostosowali wszystkie parametry tak jakby miały wszystkie jeździć na torze, a mnie nie stać na dobre i mocne enduro(bo nie chce jeździć na torze tylko po polach, bagnach i lasach) więc kupiłem sx'a i jeżdże nim po polach i nie jeżdże nim jak na torze, .Uważam że jak mniej się mu wstawia i nie ma sie zamiaru zdobywać złotego trofeum w MX to można założyć mniejsze dysze. Koniec cytatu
W motocyklu masz juz wydech Doma , który poprawia górny zakres obrotów. Ze wszystkich znanych mi motocykli zaden nie ma takiego dobrego dołu seryjnego jak własnie KTM, wiec pytam po kiego groma chcesz tam ładowac membrane, chcesz zaszpanować takimi pytaniami czy nie masz na co wydawać pieniędzy :?: :?: :?: :lol:
I jeszcze jedno o czym pisałem ci wcześniej "Austryjacki" to mielismy kiedys zabór
a ty to możesz mieć "Austriacką sete"

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX 125 membrana v-force

Post autor: bzyk_na_secie » śr, 14 kwie 2010, 15:49

Oczywiście, przepraszam mój błąd z tym rocznikiem, ale jak sezon żyłem z myślą że jest to 2001 rok a niedawno się dowiedziałem że 2000 to potrafię się zapomnieć w takiej sytuacji i napisać 2001.
amator pisze:Bzyku, wydaje mi się ze próbujesz tylko nabijać posty bo ni jak nie rozumiem twoich wypowiedzi .
Nie próbuję nabijać sobie postów(bo to do niczego nie prowadzi-co za różnica czy będę miał 50 czy 500-ktoś będzie myślał że jak mam ich więcej to jestem fachowiec?no raczej nie) tylko chcę się dowiedzieć od Was znawców tematu czy taka membrana pasowałaby do mojego motocykla i włożenie jej ma jakiś sens i czy np: nie jest tak że jak wstawie membranę do niego to że coś mi się będzie pierdzielić, bo nie jest przewidziana do tego modelu(rocznika). A warto kupić chyba za 200zł używke jak nowa kosztuje ok 450zł. Bo wydaje mi się że membrana nie zużywa się tak szybko jak reszta silnika i zakup jej byłby dobrym rozwiązaniem na polepszenie dołu. Ale to jest tylko moje rozumowanie więc chcę się dowiedzieć jaka jest Wasza opinia na ten temat.

ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX 125 membrana v-force

Post autor: ja23 » śr, 14 kwie 2010, 15:59

Witam moim zdaniem jeżeli chcesz poprawić tą membraną jakiś zakres obrotów to na pewno zda to jakiś egzamin i poprawi co nieco,ale który zakres obrotów to niech już się znawcy wypowiedzą...ostatnio przerabialiśmy temat spalania i narzekałeś na ilość spalania w twoim moto,po tym zabiegu moto na pewno weżnie troszkę więcej paliwa \:D/ pozdro

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX 125 membrana v-force

Post autor: bzyk_na_secie » śr, 14 kwie 2010, 19:34

No moi koledzy mają takie membrany i im mniej spala paliwka-niż mój bez v-force'a.

sopelnysa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 10:02
Motocykl: zielona kawa :))
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nysa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX 125 membrana v-force

Post autor: sopelnysa » śr, 14 kwie 2010, 21:05

ale glupota........ ze niby mniej pala?? Wiesz po co sie zaklada membrane tuningowa?? Po pierwsze aby minimalnie poprawic charakterystyke oddawania mocy silnika (lecz tu wiekszy wplyw ma zmiana ukladu wydechowego) ale przede wszystkim taka membrana poprawia reakcje silnika na otwarcie przepustnicy, jest ona jeszcze szybsza. Jeśli mowisz ze latasz po polach, to odpusc moze sobie temat membrany i pieniadze przeznacz na na bardziej podstawowe rzeczy potrzebne do utrzymania moto.
#97

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX 125 membrana v-force

Post autor: bzyk_na_secie » śr, 14 kwie 2010, 21:31

To teraz jestem w przysłowiowej "dupie".Jak mam wydech doma to nie ma szans żeby dużo polepszyć dół prez membranę?Czyli teoretycznie musiałbym założyć oryginalny układ wydechowy i montowanie membrany miałoby wtedy uzasadnienie?Zgadza się czy znów źle myślę.

Chyba, że... mógłbym wymienić łańcuch z o-ringowego WRP na bezoringowy bo ten co mam może stawia za duże opory i na niskich obrotach go przymula.Może to coś da?

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: SX 125 membrana v-force

Post autor: amator » śr, 14 kwie 2010, 22:30

bzyk_na_secie pisze:To teraz jestem w przysłowiowej "dupie".Jak mam wydech doma to nie ma szans żeby dużo polepszyć dół prez membranę?Czyli teoretycznie musiałbym założyć oryginalny układ wydechowy i montowanie membrany miałoby wtedy uzasadnienie?Zgadza się czy znów źle myślę.

Chyba, że... mógłbym wymienić łańcuch z o-ringowego WRP na bezoringowy bo ten co mam może stawia za duże opory i na niskich obrotach go przymula.Może to coś da?
Bzyku , bo juz powoli tracę cierpliwość do ciebie :oops: , czytaj dokładnie posty do ciebie jak trzeba to nawet 2-3 razy . pisałem wyraźnie - nie ma lepszego motoru w klasie 125 z dołem jak ktm .
Tam nie trzeba żadnych membran ,dla ciebie wystarczy standart, ty sie najpierw naucz jeździć! , uzywać sprzęgła i strzelać z niego jak ci muli .
Łańcuch to tutaj masz racje , oring w secie to porażka .
zmień przełożenie 13/50,nawet 51 ,
jaką masz tylną oponę - szerokośc ?, kiedy zaglądałeś do hamulców, i prosze cie daruj sobie tę membrane bo i tak z niej nie skorzystasz . :rolleyes:

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX 125 membrana v-force

Post autor: Joker » śr, 14 kwie 2010, 22:48

poprostu chce mieć nowszy model Sx i do tego poprawi fabryke +5 ps mocy :D to w zartach oczywiście ;p
a spalanie ci nie spadnie poprzez wstawienie membramki :) polecam rady starszych i wypowiadających sie wyżej
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX 125 membrana v-force

Post autor: bzyk_na_secie » śr, 14 kwie 2010, 23:05

Jak sie tak wypowiadacie to raczej macie racje.Membrany już nie kupie.Ale teraz tak:
Zębatki mam 13:48 a proponujecie mi 13:51 więc czy wstawienie 12z na przód będzie miało taki sam efekt jak wstawienie 51z na tył?Czy 12z z przodu za mało/dużo da?
Sprawa klocków ma się tak że 6-7 mth temu były wymienione na nowe-nie szajs.Zacisk czyszczony, dobrze się cofa, a klocki równomiernie się ścierają.
Oponka 110 ale ma z 3-4mm kostki więc nie stawia zbytnich oporów(przymierzam się do zakupu 100, ale nie wiem jeszcze jakiej firmy)
Ale pozostaje jeszcze łańcuch. (Jaka firma, model i za jaką cenę można wyrwać coś solidnego?-w sensie co polecacie, bo wiem że jest już temat o łańcuchach)

sopelnysa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 10:02
Motocykl: zielona kawa :))
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nysa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX 125 membrana v-force

Post autor: sopelnysa » czw, 15 kwie 2010, 00:01

wez sobie do sety DID ERT2, dobry, sprawdzony, bezoringowy lanuch. Mialem w 250 4t i bylem zadowolony. Niskie opory, dluga zywotnosc jak na bezoringowy no i fajnie wyglada :D Tylko smarowac i jeszcze raz smarowac!!
#97

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”