Re: Rozmiary tłoków wiseco inne niz wossner i vertex
: sob, 15 lis 2008, 14:09
jesli chodzi o roznice w selekcjach sprawa wyglada następująco
rozne firmy uzywaja roznych materiałow do produkcji tłoków oraz np tloki wossner sa kute a wiekszosc vertexow odlewana
tylko wersje PRO RACE z vertexa sa kute
rozna kontrukcja tloka wymaga roznych pasowan przy vertexie i wossnerze
jesli chodzi o wiseco rozmiary 54,50 np jest juz pod rozwiert czyli jak miales tulejowany cylinder
wiseco robi selekcje 54,00 i uznają ze powinien pasowac jako selekcja a+B do nowych i lekko zuzytych cylindrów
ogolnie po pomiarach wiseco ma dosc mocne odchylenia od rozmiaru na pudelku siegajace czasami nawet 0,02 wiec najlepiej przymierzac kilka toków jesli jest mozliwosc
vertexa i wossnera mozna dokladniej spasowac dzieki grupom selekcyjnym
np dla yamahy 450 yz tlok vertexa B odpowiada rozmiarem selekcji A wossnera
np dla powloki nicasilowej dla 125 2t wyczyn zalecam pasowanie 0.04 do 0,05 250 2t wyczyn 0,05-0,07
dla tuleji zeliwnej o setke lub 2 luzniejsze niz na nicasilu
pasowanie zalezy tez od zuzycia cylindra
nie radze pasowac zbyt ciasno bo latwo mozna zatrzec a wcale nie bedzie przyrostu mocy jak zrobisz na 0,03 125tke tylko jak dasz w palnik to zlapie tloka....
jesli chodzi o ranging tlokow
WOSSNER i Vertex ta sama najwyzsza półka z przewaga wossnera pod zeliwem
PROX posiada grupy selekcyjne jednak raczej proponuje pod zeliwo
WISECO hm...... nie sa zle ale tez nie sa dobre.... produkowane na tajwanie pomimo amerykanskiego logo itd
NAMURA tajwan rowniez... srednie tanie tłoki wprowadzili grupy selekcyjne do niektorych modeli i nadwymiary ogolnie sredniak
T.K.R.J japonia stosowana w niektorych modelach jako oryginal sredniak mozna zalozyc do dr350 albo xt
ART czyli orginalne japonskie tloki do motocykli sa raczej kiepskiej jakosci
MAHLE I ELKO robione dla KTM i Husaberga sa wiele lepsze od VERTEXA I WOSSNERA ale... 2 krotnie drozsze wiec lepiej wymienic 2 wossnery
wynalazki typu meteor itd... wiadomo
rozne firmy uzywaja roznych materiałow do produkcji tłoków oraz np tloki wossner sa kute a wiekszosc vertexow odlewana
tylko wersje PRO RACE z vertexa sa kute
rozna kontrukcja tloka wymaga roznych pasowan przy vertexie i wossnerze
jesli chodzi o wiseco rozmiary 54,50 np jest juz pod rozwiert czyli jak miales tulejowany cylinder
wiseco robi selekcje 54,00 i uznają ze powinien pasowac jako selekcja a+B do nowych i lekko zuzytych cylindrów
ogolnie po pomiarach wiseco ma dosc mocne odchylenia od rozmiaru na pudelku siegajace czasami nawet 0,02 wiec najlepiej przymierzac kilka toków jesli jest mozliwosc
vertexa i wossnera mozna dokladniej spasowac dzieki grupom selekcyjnym
np dla yamahy 450 yz tlok vertexa B odpowiada rozmiarem selekcji A wossnera
np dla powloki nicasilowej dla 125 2t wyczyn zalecam pasowanie 0.04 do 0,05 250 2t wyczyn 0,05-0,07
dla tuleji zeliwnej o setke lub 2 luzniejsze niz na nicasilu
pasowanie zalezy tez od zuzycia cylindra
nie radze pasowac zbyt ciasno bo latwo mozna zatrzec a wcale nie bedzie przyrostu mocy jak zrobisz na 0,03 125tke tylko jak dasz w palnik to zlapie tloka....
jesli chodzi o ranging tlokow
WOSSNER i Vertex ta sama najwyzsza półka z przewaga wossnera pod zeliwem
PROX posiada grupy selekcyjne jednak raczej proponuje pod zeliwo
WISECO hm...... nie sa zle ale tez nie sa dobre.... produkowane na tajwanie pomimo amerykanskiego logo itd
NAMURA tajwan rowniez... srednie tanie tłoki wprowadzili grupy selekcyjne do niektorych modeli i nadwymiary ogolnie sredniak
T.K.R.J japonia stosowana w niektorych modelach jako oryginal sredniak mozna zalozyc do dr350 albo xt
ART czyli orginalne japonskie tloki do motocykli sa raczej kiepskiej jakosci
MAHLE I ELKO robione dla KTM i Husaberga sa wiele lepsze od VERTEXA I WOSSNERA ale... 2 krotnie drozsze wiec lepiej wymienic 2 wossnery
wynalazki typu meteor itd... wiadomo