Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
juniorSP
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 17:39
Motocykl: CR 250, GSXR SRAD
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: juniorSP » pt, 26 cze 2009, 23:57

amator pisze:
juniorSP pisze:Mam problem. Oddałem cylinder od CR 250 89r. do tulejowania pod tłok Vertexa D 66,36 (miałem nicasil 66,42mm). Niestety na szlifierni pomylili tłoki i cylindry i wstawili mi tuleję pod tłok kogoś innego-chyba. Przysłali mi cylinder a tłok nie mój z tego co sprawdziłem na necie po oznaczeniach na tłoku to Wossner 8001D060 - 66,94 mm (W665) do CR 250 97-01r. Sworzeń i pierścienie mam od mojego Vertexa ( sworzeń niby pasuje, ale pierścienie...)- nie chce ryzykować.
Co byście zrobili? Czy ten tłok Vertexa D 66,36 będzie pasował pod tuleję, którą zrobili do tego Wossnera? Może ktoś doradzi co zrobić? Czy jeśli zostawię sobie to tak jak mam Będzie OK czy coś stracę( jeśli w ogóle będzie pasować?
Zaraz, zaraz bo wcale mi to nie gra. :?:
Od samego początku bujasz sie z tymi tłokami jakoś nie mając szczęscia albo nie czytasz rad.
Najpierw pomylili ci tłoki i zamiast do hondy przysłali do suzuki a teraz znowu oddali wossnera .
:idea: Problem sie zrobił troche z Twojej winy poniewaz juz wcześniej ci sugerowałem ze ten nowy tłok który kupiłes był na rozmiar 66,36 a nominal jest 66,34 i dlatego radziłem ci przed dorobieniem tuleji żebyś tlok wymienił na nominalny i pod niego robił tuleje , bo to korzystniej.
zrobiłes nowa tuleje jednak pod ten tłok tj.2 nadwymiar. Ok. twoja decyzja.
:arrow: Do tulejowania wysłałes cylinder +tłok bez pierscieni (nie wiem czemu bez pierscieni?) i otrzymales z powrotem Cylinder tulejowany na średnicę 67.00 oraz tłok do niego o średnicy 66,94 ( dobrze rozumiem?) bez pierscieni.
:!: po pierwsze- Twoje pierscienie nie będa pasowały do tej średnicy
:!: po drugie szlifierz bez Twojej zgody zmienił ci średnice cylindra
juniorSP pisze:Co byście zrobili? Czy ten tłok Vertexa D 66,36 będzie pasował pod tuleję, którą zrobili do tego Wossnera? Może ktoś doradzi co zrobić? Czy jeśli zostawię sobie to tak jak mam Będzie OK czy coś stracę( jeśli w ogóle będzie pasować?
:oops: To teraz napisz czy ty w końcu masz ten tłok vertexa czy masz tłok woosnera? bo jedeyna rzecza która ci pasuje to sworzeń
Jesli masz tłok vertexa (66,36) i i cylinder o srednicy 67.00 to odpowiadam nie pasuje.
Jesli masz srednicę cylindra 67.00 i do tego tłok woosnera 66.94 to tłok pasuje ale brakuje ci pierscieni do tego tłoka bo swoich od vertexa na założysz ponieważ maja o 0,6 mm mniejszą srednicę .Możesz kupić same piescienie na ten wymiar , ale czy dostaniesz?????? Probuj.
Drugie rozwiazanie to dzwonic ,, pisac albo jechac do szlifierni (jesli to nie na drugim koncu polski) i naswietlic sprawe o co chodzi i poprosic zeby sprawdzili czy nie maja u siebie tych pierscieni od tego tłoka woosner a ty odesles im swoje , albo znowu ktos dostał może twojego vertexa i ma swoje pierscienie wossnera. Oj popad ty w kałabanie! powodzenia,pozdarwiam
P.S. No to podziel sie z nami tym adresem tego rzemieślnika :axe: od szlifów :D
W Nd będą składał moto. Amator miałem Vertexa 66,36 mieli mi zrobic pod tłok tuleje. Zamienili tłoki i zrobili mi tuleje pod tłok Wossnera 66,94. Przesłali mi to ( tłok od CR 250 97-01r) ja mam 89r. miałem pierscienie od swojego Vertexa 33,36.

Staneło na tym ( bo miałem już dość czekania) że wymienią mi tłok. Wysłałem im tłok Wossnera i moje pierścienie i sworzeń od Vertexa. Przysłali mi Wossnera do mojego rocznika pod moją tuleję z kompletem pierścieni, sworzniem i zabezpieczeniami.

Teraz mam tuleję 67,00 i tłok 66,94. Nie mam już ochoty na nic poz jazdą. Ta przygoda dała mi wiele do myślenia pod względem gdzie komu i za ile.

Serwis wszyscy pewnie znają, mieści sie w Będzinie. :evil:

RoGoS
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pn, 2 cze 2008, 14:13
Motocykl: Będzie coś pomarańczowego ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulęcin/Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: RoGoS » sob, 27 cze 2009, 11:52

A gdzie mogę dać cylinder do zwymiarowania ? Nie ogarniam czy u mnie w pobliżu ktoś tym się zajmuje dlatego prosiłbym o hmm... Co za człowiek to robi, przecież on pewnie nie zajmuje się tylko tym.. Czy źle rozumuje ?
Było...
Suzuki RM 250 94'
KTM SX 125 04'
Będzie..
...

FreaK
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 25 maja 2008, 14:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: FreaK » ndz, 28 cze 2009, 22:02

Popytaj w warsztatach w których regenerują wały robią szlify itp tylko jeśli koleś wyciągnie suwmiarkę to mu podziękuj - ja poszedłem do warsztatu co naprawiają quady gościu zmierzył suwmiarką i mówi ze 1mm mu się nie zgadza z serwisowką :lol:

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: amator » pn, 29 cze 2009, 12:35

juniorSP pisze:

W Nd będą składał moto. Amator miałem Vertexa 66,36 mieli mi zrobic pod tłok tuleje. Zamienili tłoki i zrobili mi tuleje pod tłok Wossnera 66,94. Przesłali mi to ( tłok od CR 250 97-01r) ja mam 89r. miałem pierscienie od swojego Vertexa 33,36.

Staneło na tym ( bo miałem już dość czekania) że wymienią mi tłok. Wysłałem im tłok Wossnera i moje pierścienie i sworzeń od Vertexa. Przysłali mi Wossnera do mojego rocznika pod moją tuleję z kompletem pierścieni, sworzniem i zabezpieczeniami.

Teraz mam tuleję 67,00 i tłok 66,94. Nie mam już ochoty na nic poz jazdą. Ta przygoda dała mi wiele do myślenia pod względem gdzie komu i za ile.

Serwis wszyscy pewnie znają, mieści sie w Będzinie. :evil:
Ciesze sie że uporałes sie w końcu ze swoimi kłopotami i masz wszystko czego potrzebowałeś , teraz do roboty poskładaj wszystko z powrotem, nie zapomnij o nowej uszczelce pod głowicę bo znowu będziesz sie bujał . A wnioski z tej całej historii wyciągnałeś jak najbardziej słuszne.
Na przyszłość będziesz ostrożniejszy . pozdrawiam Amator :wink:

pytlar
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 317
Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Prabuty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: pytlar » wt, 30 cze 2009, 07:20

jak sie przeczyta ten temat to można zgłupieć do końca :P każdy swoje pisze :P

ja ostatnio silniczek w koncu rozebrałem i wczoraj byłem na pomiarach cylindra.
Odziwo jak na 3 lata ciężkiej pracy cylinder w całości ma rozmiar 66,40mm. Wieczorkiem otwieram instrukcje i widze, ze to jest rozmiar nominalny :shock: to ten nicasyl nic sie nie sciera?? 8)
co prawda wyjezdzony był właśnie 4 tłok sel A, ale co najważniejsze motor od początku jeździł na Motulu, ostatnie pare zbiorników na Shellu, i tłoki były zmieniane co ~15mh.
i teraz pytanie - czy zakładać 5 tłok sel. A (czy nie przesada?? :twisted: ), czy już zakładać wyższe selekcje??
z tego co wyszukałem o rozmiarach tłoków (Vertex Replica) to wychodzi:
A - 66,33
B - 66,34
C - 66,35
D - 66,36
:)

Mint
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 193
Rejestracja: pt, 22 maja 2009, 23:06
Motocykl: Szybki
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: Mint » czw, 2 lip 2009, 23:18

Witam Mam problem a mianowicie skończył mi się tłok więc czas na nowy rozebrałem z tatą wszystko ok ale na cylindrze była rysa dla poprzedniego właściciela pękł pierścień (wiem od mechanika ) mam nikasil Motor To Honda Cr 80 rok 1996 z plastików ale niby miała być 1999... Rozmiar 52 ale normalny rozmiar z tego co widziałem 46-47 więc za bardzo nie wiem jak to zrobione ..Jaka firma jest najlepsza która produkuje tłoki?.Ja w swojej hondzie miałem tłok on yamahy(oryginalny nie wiem jakim sposobem .)
Ostatnio zmieniony ndz, 5 lip 2009, 19:44 przez Mint, łącznie zmieniany 1 raz.
HONDA CR 125

http://bikepics.com/members/Mint/




Sprzedam Okleinę na AirBoxa do Hondy Cr 125 Tanio! PW

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: amator » pt, 3 lip 2009, 13:09

pytlar pisze:jak sie przeczyta ten temat to można zgłupieć do końca :P każdy swoje pisze :P

ja ostatnio silniczek w koncu rozebrałem i wczoraj byłem na pomiarach cylindra.
Odziwo jak na 3 lata ciężkiej pracy cylinder w całości ma rozmiar 66,40mm. Wieczorkiem otwieram instrukcje i widze, ze to jest rozmiar nominalny :shock: to ten nicasyl nic sie nie sciera?? 8)
co prawda wyjezdzony był właśnie 4 tłok sel A, ale co najważniejsze motor od początku jeździł na Motulu, ostatnie pare zbiorników na Shellu, i tłoki były zmieniane co ~15mh.
i teraz pytanie - czy zakładać 5 tłok sel. A (czy nie przesada?? :twisted: ), czy już zakładać wyższe selekcje??
z tego co wyszukałem o rozmiarach tłoków (Vertex Replica) to wychodzi:
A - 66,33
B - 66,34
C - 66,35
D - 66,36
Po pierwsze jesli to nie tajemnica to napisz jaki to konkretnie motór. Marka, rok , może jakieś fotki tego cylindra w środku, tłoków, wydechu, całego motórka ,
te 66,4 to #-o cos tam cię zużyło ale ok.nie wnikam, mierniczy był błeszczaty na jedno oko :arrow: Że nikasil sie nie ściera?- :idea: to jest własnie zaleta nikasilu że jest drogi ale długożywotny. ( a porownaj sobie ten sam okres na tuleii żeliwnej) No i ta wymiana tłoków co 15 godzin w dwieściepiędziesiątce???????to, to juz całkowita przesada bo nawet profi lata 25 godzin .
:!: Na utrzymanie cylindra w tak dobrej kondycji myslę że jednak motul nie wpłynął tylko systematyczne czyszczenie filtra powietrza i zachowane higieniczne warunki przy jego montażu, odpowiedni stosunek oleju do benzyny, rozgrzanie motura przed jazdą.
owszem olej motul pierwsza klasa ale inni jeżdżą na innych olejach i też mają takie wyniki. wazne żeby olej był w pełnym syntetyku i odpowiedniej klasy a czy to castrol, mobil,shell czy choćby wcześniej wymieniony motul ,to wszystkie są dobre.
No i teraz zasadnicze pytanie o tłok.
Na jednej selekcji i przy zerowym zużyciu jak u ciebie ścianek cylindra można spokojnie polatac 3-4 tłoki. piątego raczej juz bym nie zakładał, tylko o jedna selekcję wyżej.
, następny w kolejności będzie 66,34 i za takim tłokiem bym sie rozgladał . nie zapomnij o łożysku igiełkowym pod sworzeń tłoka.pozdarwiam i czekam na odp i foty.amator :drinkers:

kukos
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: sob, 26 lip 2008, 21:49
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: kukos » wt, 14 lip 2009, 16:42

Mam pytanie.
Zdjąłem cylinder ,nicasil nic nie wytarty,rozmiar nominalny 54,00.
Planuję kupić tłok Vertex Replica.
U Olka polecili kupić rozmiar 53.92.
Jednak tu czytam ,że różnica ma wynosić 0.05?
Więc jaki rozmiar wybrać?

Motór: honda cr 125 ,rok: 2002.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: amator » wt, 14 lip 2009, 22:02

kukos pisze:Mam pytanie.
Zdjąłem cylinder ,nicasil nic nie wytarty,rozmiar nominalny 54,00.
Planuję kupić tłok Vertex Replica.
U Olka polecili kupić rozmiar 53.92.
Jednak tu czytam ,że różnica ma wynosić 0.05?
Więc jaki rozmiar wybrać?

Motór: honda cr 125 ,rok: 2002.
Ten luz 0,05 to nie do końca prawda.
Luz fabryczny jest taki jak różnica pomiędzy wymiarem nominalnym cylindra (54,00) a Wymiarem nominalnym pierwszego tłoka (53,94) a więc 54,0-53,94= 0,06. Poza tym tłoki nominalne cięzko sprzedac bo mało kto je potrzebuje zazwyczaj kazdy bierze nadwymiar dlatego olek poleca ci 53,92 bo zalega im na magazynie.

kukos
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: sob, 26 lip 2008, 21:49
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: kukos » wt, 14 lip 2009, 22:42

Czyli jednym słowem co Pan poleca zamontować?
Czy dopiero sprawdzić jaki miałem poprzedni rozmiar tłoka?

Tłok chyba poprzednio miałem : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-OE ... ccessories

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: superpimp » wt, 14 lip 2009, 22:44

na tłokach vertex i wossner pasowanie jest na pudełku i pisze 0,05 dlatego tak polecają pzdr.

ktm_Martin_sx_125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 106
Rejestracja: pt, 26 gru 2008, 10:48
Motocykl: Yamaha yz250f' 08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuczno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: ktm_Martin_sx_125 » wt, 14 lip 2009, 23:14

Mam pytaniA odnośnie tłoków do sx 125 02r:

W jakich cenach są kute tłoki do sx'a?

Czym się rożnią?

Oraz jakie są ceny i która firma jest najlepsza?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”