RM 250 03' Tłok
-
Autor tematubikej78
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: czw, 17 kwie 2008, 19:51
- Motocykl: RM 250, CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
RM 250 03' Tłok
Witam.
Właśnie jestem w trakcie wymiany tłoka na nowy.Do rzeczy.Był założony tłok Vertexa selekcja B 66,35. Po rozebraniu zauważyłem niepokojące wytarcia na dole tłoka. Na zdjęciu zaznaczone czerwonym kółkiem. Dodam,że przez poprzedni sezon miałem problemy z poprawną regulacją spalania benzyny. na tłoku widać też,że przepuszczał. Na dole cylindra ok 30 mm w górę mierzony cylinder wykazuje 66,43 lub 66,42 mm. Wiadomo,że wyżej będzie inny wymiar,ale już tak wyciera go tłok. Nasuwają się więc pytania:
-Jakiej selekcji użyć tłok ? biorąc pod uwagę,że po wytarciach można wywnioskować,iż tłok chodził luźno (zdjęcia)
- Czy wymiar cylindra jest zmierzony na poprawnej wysokości?
proszę o jakieś sugestie na ten temat.
zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f74 ... cdf3c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebf ... 79385.html
Właśnie jestem w trakcie wymiany tłoka na nowy.Do rzeczy.Był założony tłok Vertexa selekcja B 66,35. Po rozebraniu zauważyłem niepokojące wytarcia na dole tłoka. Na zdjęciu zaznaczone czerwonym kółkiem. Dodam,że przez poprzedni sezon miałem problemy z poprawną regulacją spalania benzyny. na tłoku widać też,że przepuszczał. Na dole cylindra ok 30 mm w górę mierzony cylinder wykazuje 66,43 lub 66,42 mm. Wiadomo,że wyżej będzie inny wymiar,ale już tak wyciera go tłok. Nasuwają się więc pytania:
-Jakiej selekcji użyć tłok ? biorąc pod uwagę,że po wytarciach można wywnioskować,iż tłok chodził luźno (zdjęcia)
- Czy wymiar cylindra jest zmierzony na poprawnej wysokości?
proszę o jakieś sugestie na ten temat.
zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f74 ... cdf3c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebf ... 79385.html
bikej78@tlen.pl, gg 7199532
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: RM 250 03' Tłok
cylinder mierzysz w 3 miejscach: na górze, na środku i na dole cylindra - oddaj do zakładu gdzie ci to zrobią dokładnie mikromierzem, bo takie sprawdzanie swoje to można sobie...
Ostatnio zmieniony czw, 25 mar 2010, 21:18 przez pytlar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 20:19
- Motocykl: KTM 250 SX
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RM 250 03' Tłok
Szczeliniomierzem to możesz zmierzyć szczeline B w pierścieniu, wkładając go do cylindra na wysokości około 10mm od górnej krawędzi cylindra.
Do mierzenia cylindra używa się średnicówki, cylinder mierzysz na wysokości 10mm od górnej krawędzi cylindra i mierzysz w 2 pozycjach X i Y. Jeśli te dwa wymiary się różnią to znaczy że zrobił się owal i trzeba oddać honowania.
Tłok należy spasować na 0,06mm czyli dla 66,43 należy wrzucić tłok Selekcji D 66,37mm, bynajmniej tak jest w moim ktm 250sx, ale myśle że w RM jest tak samo.
Co do wytarcia, to sprawdź może stan nicasilu.
Do mierzenia cylindra używa się średnicówki, cylinder mierzysz na wysokości 10mm od górnej krawędzi cylindra i mierzysz w 2 pozycjach X i Y. Jeśli te dwa wymiary się różnią to znaczy że zrobił się owal i trzeba oddać honowania.
Tłok należy spasować na 0,06mm czyli dla 66,43 należy wrzucić tłok Selekcji D 66,37mm, bynajmniej tak jest w moim ktm 250sx, ale myśle że w RM jest tak samo.
Co do wytarcia, to sprawdź może stan nicasilu.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
-
Autor tematubikej78
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: czw, 17 kwie 2008, 19:51
- Motocykl: RM 250, CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RM 250 03' Tłok
średnicówką mechanik zmierzył mi tylko zużycie nicasilu ponoć 0,02 mm. Widziałem jak to robił i szczerze po zastanowieniu nie za bardzo idzie zmierzyć średnicówką wymiar cylindra.Mogę się mylić to proszę o poprawienie.
Jak powiedział ten mechanik cylinder mierzy się na dole gdzie jest jego najmniejsze zużycie.Jeśli zmierzymy średnicę u góry to na dole tłok zacznie nam się zacierać. Wiadomo,że na górze najwięcej zużyty jest nicasil ( wybuchy mieszanki,spaliny, tarcie pierścienia, temperatura). Z mojej strony ta jego wypowiedź ma sens.
Przypuśćmy,że u góry mamy średnice 66,45 zakładamy tłok 66,39 a na dole mamy wymiar 66,43 to wyjdzie,że spasowanie (na dole) jest na 0,04 a nie jak u góry na 0,06.
I tu znów nasuwa się pytanie czy mierzenie u góry następnie na środku i dole ma sens. Wtedy który wymiar zakwalifikować do doboru selekcji tłoka?Na pewno te 3 wymiary będą się różniły, może nie przy nowym nicasilu ale na w miarę zużytym na pewno.
Co o tym myślicie?
Jak powiedział ten mechanik cylinder mierzy się na dole gdzie jest jego najmniejsze zużycie.Jeśli zmierzymy średnicę u góry to na dole tłok zacznie nam się zacierać. Wiadomo,że na górze najwięcej zużyty jest nicasil ( wybuchy mieszanki,spaliny, tarcie pierścienia, temperatura). Z mojej strony ta jego wypowiedź ma sens.
Przypuśćmy,że u góry mamy średnice 66,45 zakładamy tłok 66,39 a na dole mamy wymiar 66,43 to wyjdzie,że spasowanie (na dole) jest na 0,04 a nie jak u góry na 0,06.
I tu znów nasuwa się pytanie czy mierzenie u góry następnie na środku i dole ma sens. Wtedy który wymiar zakwalifikować do doboru selekcji tłoka?Na pewno te 3 wymiary będą się różniły, może nie przy nowym nicasilu ale na w miarę zużytym na pewno.
Co o tym myślicie?
bikej78@tlen.pl, gg 7199532
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: RM 250 03' Tłok
bikej78 pisze:średnicówką mechanik zmierzył mi tylko zużycie nicasilu ponoć 0,02 mm. Widziałem jak to robił i szczerze po zastanowieniu nie za bardzo idzie zmierzyć średnicówką wymiar cylindra.Mogę się mylić to proszę o poprawienie.
Jeśli mechanik znający się na rzeczy tak powiedział to wie co mówi , zużycie 2 setki to znaczy zę musisz te 2 setki dodać do mymiaru nominalnego tłoka
Jak powiedział ten mechanik cylinder mierzy się na dole gdzie jest jego najmniejsze zużycie.Jeśli zmierzymy średnicę u góry to na dole tłok zacznie nam się zacierać. Wiadomo,że na górze najwięcej zużyty jest nicasil ( wybuchy mieszanki,spaliny, tarcie pierścienia, temperatura). Z mojej strony ta jego wypowiedź ma sens.
tTak prawda . największe zużycie jest na wysokości okien bo tam jest malo "mięsa" a dużo dziur i pierścień znacznie się rozpręza powodująć szybsze zużycie gładzi w tych okolicach .
Przypuśćmy,że u góry mamy średnice 66,45 zakładamy tłok 66,39 a na dole mamy wymiar 66,43 to wyjdzie,że spasowanie (na dole) jest na 0,04 a nie jak u góry na 0,06.
I tu znów nasuwa się pytanie czy mierzenie u góry następnie na środku i dole ma sens. Wtedy który wymiar zakwalifikować do doboru selekcji tłoka?Na pewno te 3 wymiary będą się różniły, może nie przy nowym nicasilu ale na w miarę zużytym na pewno.
Dopasowując tłok trzeba isć na kompromis pomiędzy największym wymiarem a najmniejszym. najlepiej mierząc w 3 płaszczyznach jak pisali już inni dodać wszystkie pomiary i podzielić przez ilośc pomiarów np. liczę od dołu ;
66,41+ 66,45+ 66,43=199,29/3=66,43 uśrednione zużycie cylindra po kompromisie wynosi 3 setki . 66,35+0,03= 66,38 i taki tlok powinieneś zalożyć w tym przykladzie , nie zwracając uwagi na to że u dołu luz będzie wynosił 3 setki w srodku 8 a na górze 5 setek.
Proszę tylko nie traktować użytych przeze mnie liczb jako pewnika. one tylko służą jako lepsze zobrazowanie przykladu a w każdym indywidualnym pomiarze mogą być inne
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 20:19
- Motocykl: KTM 250 SX
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RM 250 03' Tłok
Wydaje mi się; że przy "terminowej" zmianie tłoka nie powinno być takich rozbieżności (0,02mm) góra-dół. Cylinder mierzy się w miejscu największego zużycia, czyli na górze(około 10mm od górnej krawędzi cylindra) i właśnie na ten wymiar powinno się spasować tłok, aby tłok nie był za luźny(bo cylinder będzie się szybciej zużywał oraz tłok może wpadać w drgania, przez co może pęknąć)
-
Autor tematubikej78
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: czw, 17 kwie 2008, 19:51
- Motocykl: RM 250, CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RM 250 03' Tłok
A więc udałem się do następnego człowieka który zawodowo zajmuje się tylko motocyklami celem zmierzenia mojego cylindra.
Wyszło jak w poprzednim przypadku 66,43 w dwóch miejscach czyli góra i dół. Można stwierdzić,że w moim przypadku cylinder jest miarę równo zużyty tj. ok. 0,09 mm. czy nie jest to może już za duża wartość?
A więc z pomiaru 66,43 który już mam potwierdzony, tłok pasujemy do mojego motoru na 0,06?
Wossner ma selekcje do 66,36 a Vertex 66.37. W tym przypadku pozostaje wybór Vertexa ( i tu obawa,bo na forum pisali już,że są wadliwe te tłoki) czy może zdecydować się na pasowanie 0,07 i wziąć Wossnera. Co radzicie?
Wyszło jak w poprzednim przypadku 66,43 w dwóch miejscach czyli góra i dół. Można stwierdzić,że w moim przypadku cylinder jest miarę równo zużyty tj. ok. 0,09 mm. czy nie jest to może już za duża wartość?
A więc z pomiaru 66,43 który już mam potwierdzony, tłok pasujemy do mojego motoru na 0,06?
Wossner ma selekcje do 66,36 a Vertex 66.37. W tym przypadku pozostaje wybór Vertexa ( i tu obawa,bo na forum pisali już,że są wadliwe te tłoki) czy może zdecydować się na pasowanie 0,07 i wziąć Wossnera. Co radzicie?
bikej78@tlen.pl, gg 7199532
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 26
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 20:19
- Motocykl: KTM 250 SX
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RM 250 03' Tłok
Mówisz że zużyty 0,09, a nominał cylindra nie jest czasem 66,40? Radziłbym Vertex 66,37, zobacz tłok Prox, powinna być selekcja 66,37.
-
Autor tematubikej78
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: czw, 17 kwie 2008, 19:51
- Motocykl: RM 250, CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RM 250 03' Tłok
Więc znalazłem dwa tłoki na tą selekcję. Jest to Vertex i Prox. Tego pierwszego trochę się boję, że narobi więcej kłopotu. Nie znalazłem jakiejś konkretnej opinii na temat Prox-a. Co sądzicie o tych tłokach?
Jeden ze sklepów twierdzi,że mogą mi załatwić wossnera na 66,37 ale to jest chyba nie możliwe bo sklep wossnera twierdzi, że takich tłoków nie ma.
Proszę o jakąś opinię na temat tych Prox-ów. Dodam,że nie jestem zawodnikiem na wyścigach.
Jeden ze sklepów twierdzi,że mogą mi załatwić wossnera na 66,37 ale to jest chyba nie możliwe bo sklep wossnera twierdzi, że takich tłoków nie ma.
Proszę o jakąś opinię na temat tych Prox-ów. Dodam,że nie jestem zawodnikiem na wyścigach.
bikej78@tlen.pl, gg 7199532