Niecodzienne problemy z niecodziennym motorem:) POMOCY!!!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
JayoZ
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: ndz, 6 lip 2008, 22:11
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Niecodzienne problemy z niecodziennym motorem:) POMOCY!!!

Post autor: JayoZ » wt, 23 mar 2010, 14:04

Witam,
posiadam motor Tm Racing MX 125 z 94 r. Mam z nim straszne problemy...;/ Ma wiele objawów lecz choroba nadal nie została zdiagnozowana:P Może ktoś się pobawi w Dr. House i pomoże mi dojść do tego co dolega mojemu TM.

A więc od początku. Głównymi objawami są:
-z tego co widziałem inne motory 2T o pojemności 125 cc nawet na luzie i przy zerowym obciążeniu mają ten charakterystyczny odgłos silnika dwusuwowego, jak niektórzy to określają „bzyczenie”, moja TM-ka na luzie jak i przy niskim obciążeniu na pierwszym czasem na drugim biegu ma odgłos miarowy i basowy nie potrafi wejść na wysokie obroty, nie ma tego kopa ... dopiero przy wrzuceniu wyższego biegu motor nabiera wigoru i kręci się jak należy.

-następnym objawem jest to że nie można go w żaden sposób odpalić na kopa przy zimnym jak i przy ciepłym silniku... motor na popych zapala w sumie nie najgorzej po około 5 metrach zaczyn łapać, lecz to idiotyczne za każdym razem gdy silnik zgaśnie pchać jak debil...:P

To w sumie dwa główne objawy. Strasznie się już nad nim na główkowałem miałem rozłożony silnik na części bo pewien „specjalista” uznał że silnik jest kaput i nie da rady nic zrobić... a więc cylinder oraz tłok wykazują niewielkie oznaki zużycia na początku brał olej z przekładni lecz po wymianie zimeringu wszystko sie unormowało. Iskra jest bardzo dobra lecz świeca nie jest dokładnie taka jak powinna być w tym modelu, na początku myślałem że to główny winowajca lecz po wymianie na świece zalecaną przez KNG motor pochodził godzinkę nawet sprawnie, lecz świeca się przepaliła powtórzyłem jeszcze raz ten zabieg myśląc że to była usterka fabryczna świecy lecz stało się podobnie z drugą. Dodam jeszcze że świeca ma kolor czarny. Sprawdziłem gaźnik wywaliłem z niego jakieś paprochy lecz nie pomogło... Zauważyłem że dyfuzor do dołu jest pogięty i może być nie szczelny czy to może być winowajca??

Jeśli ktoś jest mi w stanie pomóc proszę odpisać na posta:) lub na: bart100larski@gmail.com gg: 4248722 :cry:
Ostatnio zmieniony pt, 26 mar 2010, 19:29 przez JayoZ, łącznie zmieniany 1 raz.

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nie codzienne problemy z nie codziennym motorem:) POMOCY!!!

Post autor: konon312 » wt, 23 mar 2010, 16:22

Po pierwsze dyfuzor musi byc szczelny przy laczeniu z cylindrem, to jest bardzo wazne, dalej tez nie powinien byc dziurawy, jak jest to migomat w ruch :wink: .
Skoro na nowej swiecy chodzi tak jak powinien jakis czas, a pozniej swieca pada to tu widze twoj problem. Czarna swieca to zbyt bogata mieszanka paliwowa. Czyli musisz sprawdzic poziom paliwa w gazniku. Przechyl motor +/- 45 stopni na bok i sprawdz czy paliwo sie leje, przy takim kacie jeszcze nie powinno sie lac, jak sie leje w gazniku jest zbyt duzo paliwa.
Warto jeszcze przeczyscic styki wszystkich kabelki ktore sie lacza, bo taka pierdola tez moze miec wplyw, chwila roboty, napewno nie zaszkodzi zrobic. To tyle co mi narazie przychodzi do glowy.

bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nie codzienne problemy z nie codziennym motorem:) POMOCY!!!

Post autor: bzyk_na_secie » wt, 23 mar 2010, 16:39

A ja radze ci ustawić gaźnik mniej więcej tak jak pisze w serwisówce.Też miałem takie problemy, ale zrobiłem ustawienia fabryczne i sie skończyło zmienianie świecy co 7-8 godz jazdy i przestał "wylewać sie"olej z końcówki wydechu.

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Nie codzienne problemy z nie codziennym motorem:) POMOCY!!!

Post autor: Big » wt, 23 mar 2010, 17:28

Za bogata mieszanka.
Skontrolować świece ,kompresje, szczelnośc króćców i wydechu.
Ustawic fabryczne nastawy gaznika .
Skorygowac delikatnie w/g potrzeby

ps. TM to nie jest nietypowy motocykl. Tylko znana i zasłużona marka :)

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Nie codzienne problemy z nie codziennym motorem:) POMOCY!!!

Post autor: andy2208 » wt, 23 mar 2010, 21:14

Jak na moje oko to gaźnik do czyszczenia i wyregulowania...

specialized
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: pt, 22 maja 2009, 18:59
Motocykl: SX 250 2T '07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nie codzienne problemy z nie codziennym motorem:) POMOCY!!!

Post autor: specialized » wt, 23 mar 2010, 21:26

-następnym objawem jest to że nie można go w żaden sposób odpalić na kopa przy zimnym jak i przy ciepłym silniku... motor na popych zapala w sumie nie najgorzej po około 5 metrach zaczyn łapać, lecz to idiotyczne za każdym razem gdy silnik zgaśnie pchać jak debil...
Ja bym sprawdził sprężanie, kiedyś kumpel w oldschoolowym ktmie miał ten sam problem, wymienił tłok i tuleje i było ok.
Zobacz jeszcze membranę.

TM to ogólnie skarbonki 2 riderów z mojego miasta dawno dawno temu miało 125 tej firmy, nie było wyjazdu bez pchania.
Zastanów się czy jest sens :)
pozdro

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Nie codzienne problemy z nie codziennym motorem:) POMOCY!!!

Post autor: RafQ » wt, 23 mar 2010, 22:09

Tak jak już koledzy pisali według mnie zbyt bogata mieszanka (za dużo paliwa a za mało powietrza).Czyli regulacja gaźnika moim zdaniem.
Warto też zwrócić uwagę na filtr powietrza (może przy nasączaniu zbyt słabo wyciśnięty itp).
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”