YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Żółwik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: pn, 13 lip 2009, 21:02
Motocykl: YZ 250 F 08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Post autor: Żółwik » ndz, 21 mar 2010, 19:09

Na swojej maszynce dopiero uczę się jeździć więc w razie czego pouczcie mnie...

Podczas jazdy np na 1 (jedynce, pierwszym biegu) gdy jestem na około 3/5 manetki czuję jakby motor się dławił, pojawia się coś w rodzaju szarpania - spowodowanym przez ten problem z zapłonem. Nie są to jeszcze aż tak wysokie obroty aby była konieczność zmiany biegu, na dwójce zresztą mam ten sam problem.


Nie wiem co może być przyczyną, zawory były sprawdzane.

Gdy w miejscu dam mu w palnik to z rury co pewien czas wylatuje ciemny dym.


Może to coś z gaźnikiem ?


2

Jak ustawić napięcie linki sprzęgła ( to czarne pokrętło przy manetce ) aby było tak jak powinno być.

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Post autor: andy2208 » ndz, 21 mar 2010, 19:22

Napięcie linki sprzęgła dopasuj pod siebie. Zależnie od tego, czy chcesz, żeby Ci ciągnęło od razu, czy też żeby później. Im bardziej naciągniesz linkę, tym będzie prędzej ciągnąć.

Pytanie o pracę silnika 4T pozostawię znawcą tematu, bo ja się bawię tylko w 2T :D

Autor tematu
Żółwik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: pn, 13 lip 2009, 21:02
Motocykl: YZ 250 F 08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Post autor: Żółwik » ndz, 21 mar 2010, 19:26

ok dzięki

Jezu71
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 280
Rejestracja: czw, 26 kwie 2007, 22:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Post autor: Jezu71 » ndz, 21 mar 2010, 21:54

ubywa ci oleju? kiedy miales robiony remont ?
Yamaha YZ-F 250 2002, 2006LE, 2008, 2009.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.

Autor tematu
Żółwik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: pn, 13 lip 2009, 21:02
Motocykl: YZ 250 F 08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Post autor: Żółwik » ndz, 21 mar 2010, 22:19

oleju nie ubywa, był zrobiony przegląd kilka dni temu.

Tłok wymieniany około 6-7 motogodzin temu.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Post autor: renner250 » ndz, 21 mar 2010, 22:26

tez mialem nowego tloka i zylem w przekonaniu ze jest dobry a oleju chlal po 150ml... maszyna ciagnie jak powinna? zbiera sie dobrze z niskich obrotow? filtr powietrza czysty?
I think I can fly! MX it's my life <3

Autor tematu
Żółwik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: pn, 13 lip 2009, 21:02
Motocykl: YZ 250 F 08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Post autor: Żółwik » ndz, 21 mar 2010, 22:32

Na niskich obrotach bardzo ładnie chodzi. Równo i bez problemowo. Oleju mi nie bierze.

Spróbuje wykręcić świece i zobaczyć jej kolor.

Według mnie powinienem pokombinować z ustawieniem gaźnika

edit: filtr powietrza czysty, moczony w oleju

Jezu71
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 280
Rejestracja: czw, 26 kwie 2007, 22:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Post autor: Jezu71 » ndz, 21 mar 2010, 22:38

Pokombinuj śrubą od mieszanki... jest mozliwe ze za duzo paliwa dostaje. Sprawdz swiece :!: a i bym zapomnial jak ci pali na zimnym i na cieplym silniku :?:

p.s dym z tlumika nie jest normalna rzeczą...
duzo nakładasz tego oleju na filtr :?: ja masz za bardzo nasączony to malo powietrza przechodzi do gaznika i tez powoduje wlasnie takie jak by dławienie na wyższych obrotach :)

skad jestes?
Yamaha YZ-F 250 2002, 2006LE, 2008, 2009.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Post autor: renner250 » ndz, 21 mar 2010, 22:49

mi sie wydaje ze jak by za duzo paliwa dostawal to by go dlawilo na niskich obrotach ale tez bym razil torszczeke pokrecic mieszanka... a jesli chcesz swiece sprawdzic to oczywiscie wiesz ze po przepaleniu ciwary od razu? przyda sie szybki demontaz plastikow i baku...
I think I can fly! MX it's my life <3

Autor tematu
Żółwik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: pn, 13 lip 2009, 21:02
Motocykl: YZ 250 F 08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Post autor: Żółwik » ndz, 21 mar 2010, 22:59

Ostatnio nasączał mi go mechanik - to jakiś zawodnik więc raczej się na tym zna.


Na zimnym pali na ssania za pierwszym kopnięciem czasami za drugim. Po nagrzaniu podobnie, chyba że zgaśnie i go zaleję :?

Jutro zajrzę do tego gaźnika.

Powie mi ktoś który numerek z tego obrazka jest od regulacji mieszanki ?

http://www.tokyomods.com/images/carburetion/FCR-MX.gif


Jestem z Brzezin (Łódzkie)

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Post autor: renner250 » ndz, 21 mar 2010, 23:29

hmmm tak sie zastanawiam czy to nie taki jak u mnie... tam po prawej stornie musisz odkrecic ten plaskik i tam pod linkami od gazu jest taka srubeczka ze sprezynka ;) wedlug mnie nr 250 xD
I think I can fly! MX it's my life <3

bajktomi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pt, 7 wrz 2007, 09:12
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: YZF 250 - problem przy wyższych obrotach

Post autor: bajktomi » czw, 25 mar 2010, 16:23

Jaki plastik . śrubka do regulacji składu miesznki to numer 32 ( od spodu gażnika ) . Musisz znaleźć odpowiedni śrubokręcik i regulować.
Standardowa regulacja to 1 i 5/8 obrotu wykręcając. Wykręcają wzobgacasz miesznkę. ( powino sie to regulować w stosunku do pogody i wilgotności powietrza temperatury , a nawet wysokości na jakiej bedziesz jedził)
Ja miałem problem z nagarem ,ale było to spowodowane pompką przyspieszenia która podwawła za duża dawke i silnik puszczał czarnego dymka przy gwałtownym dodaniu gazu.
Uważaj żeby zabardzo nie zubożyć miesznki bo to bardzo źle robi silnikowi.
Pozdrowa
PS
Ściagnij sobie manuala do swojej yamahy i zajrzyj do rozdziału REGULAR INSPECTION AND ADJUSTMENS podrozdział
PILOT SCREW ADJUSTMENT strona 3-17
Powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”