Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: WLD_Wlodi » ndz, 21 mar 2010, 21:06

bzyk_na_secie pisze:Andy słuchaj no iglica jest na czwartym (na pięć maksymalnie) wcięciu od dołu czyli teoretycznie powinien mniej palić, bo iglica opada niżej.Tak przejeździłem cały ubiegły sezon i dobrze chodził.Jutro jak wróce ze szkoły to sprawdze dysze i zamówie takie jak fabrycznie były montowane, ale jak dzisiaj dzwoniłem do tego mechaniora to powiedział mi że chyba wstawił tam dysze 175, czyli teoretycznie są one mniejsze niż były w oryginale.Zgadza sie?
Ściągnij sobie serwisówke

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: bzyk_na_secie » pn, 22 mar 2010, 20:30

Ściągnąłem!
Ale i tak to mnie nie usatysfakcjonowało i zadzwoniłem do saloniu KTM'a w Bydgoszczy.Tam kolo poczytał w swojej księdze i dostałem taką odpowiedź.Dysza główna ma mieć rozmiar od 142 do 170 a dysza wolnych obrotów od 30 do 80.Koszt jednej czy drugiej dyszy o takich rozmiarach to 40zł.Ja mam wolnych obr. 45 więc jest w normie a główną195.Na szybkiego w główną wsadziłem miedziany drucik ze zwoju z kabelka i spalanie spadło o prawie połowe!Ale też odbiło się to na elastyczności(jak dla mnie to nieznacznie).Teraz myślę aby zamówić 170 albo 160, ale nie wiem czy przy 160 w ogóle jeszcze będzie miał słynny dla ktm'a "mocny dół".Doradźcie mi którą kupić.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 22 mar 2010, 21:54

bzyk_na_secie pisze:Ściągnąłem!
Ale i tak to mnie nie usatysfakcjonowało i zadzwoniłem do saloniu KTM'a w Bydgoszczy.Tam kolo poczytał w swojej księdze i dostałem taką odpowiedź.Dysza główna ma mieć rozmiar od 142 do 170 a dysza wolnych obrotów od 30 do 80.Koszt jednej czy drugiej dyszy o takich rozmiarach to 40zł.Ja mam wolnych obr. 45 więc jest w normie a główną195.Na szybkiego w główną wsadziłem miedziany drucik ze zwoju z kabelka i spalanie spadło o prawie połowe!Ale też odbiło się to na elastyczności(jak dla mnie to nieznacznie).Teraz myślę aby zamówić 170 albo 160, ale nie wiem czy przy 160 w ogóle jeszcze będzie miał słynny dla ktm'a "mocny dół".Doradźcie mi którą kupić.
Wszystko masz w serwisówce, jeżeli masz ten sam gaźnik co w 2004r, to :


I nie ma żadnego : A może dysza 160, a może 180. Ktoś po coś stworzył tą tabelke i tego się trzeba trzymać.
Ja ustawiłem gaźnik według tej tabelki i skończyło się palenie świec i inne pierdoły.

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: bzyk_na_secie » wt, 23 mar 2010, 08:07

2001 a 2005 to jednak jestróżnica.Odnoszę wrażenie że nie wszyscy wiedzą jak wygląda sx z 2001 roku.On nie ma membrany a ta tabelka do niego jest nieco inna.Pozmieniane są rozmiry dysz na od 142 do 170, a nie jak w 2005 od ok. 180.Jest różnica.Ja zamawiam 170, a jak bedzie coś nie tak to kupie inną.
Ostatnio zmieniony śr, 14 kwie 2010, 19:51 przez bzyk_na_secie, łącznie zmieniany 1 raz.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 23 mar 2010, 10:20

bzyk_na_secie pisze:2001 a 2005 to jednak jestróżnica.Odnoszę wrażenie że nie wszyscy wiedzą jak wygląda sx z 2001 roku.On nie ma membrany a ta tabelka do niego jest nieco inna.Pozmieniane są rozmiry dysz na od 142 do 170, a nie jak w 2005 od 188.Jest różnica.Ja zamawiam 170, a jak bedzie coś nie tak to kupie inną.
Chyba jednak nie ściągnąłeś tej serwisówki, ja ściągnąłem(od 2001) i zarzucam screena:


Nie wiem skąd masz takie info że dysze do SX 01' to 142-170.

Podstawowa to 185, czyli zakres dysz to ± 175-195.

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: tonku » wt, 23 mar 2010, 15:06

WLD_Wlodi pisze:
fajna tabela.rozwiązała by tu dużo problemów.nie wiem czy w każdej serwisówce można to znalezć,ale fajnie by było jak by ktoś podklejił temat w tym dziale i każdy z userów posiadających taką tabele wstawiał ją w tym miejscu(oczywiście od różnych moto :wink: ).

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: bzyk_na_secie » wt, 23 mar 2010, 16:32

Hmm.Coś mi tu dalej nie pasuje.Skoro o dobrej mieszance powietrza z paliwem świadczy kolor świecy. To teraz na 195 nawet przy non stop wstawianiu jest czarna(rzecz można ująć że zalana), a po zmniejszeniu w okolice 180 świeca dalej jest tak samo czarna i zalana ale mieszanka dobrze zrobiona(dałem koledze litra niech sprawdzi na swoim moto, bo myślałem że mam olej do du** ale u niego jest dobry kolor).Więc aby świeca miała kolor kawy z mlekiem to należałoby wstawić jeszcze mniejszą czyli według moich domyślań miałaby to być 170.

P.S. Nie można opierać sie tylko na tabelkach.Jeśli mielibyśmy sie tylko na nich opierać to każdy Polak powinien mierzyć 175cm wzrostu.

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: tonku » wt, 23 mar 2010, 17:51

wez pod uwage reszte punktów jak tylko rozmiar dyszy głównej(mam na myśli gaznik).jest jeszcze membrana,filtr powietrza,zawór wydechowy,kompresja,świeca,dyfuzor i tłumik.
więc zanim będziesz chciał oczerniać(poprawiać)inżynierów KTM`a to pomyśl troszeczke.twoje porównanie jest co najmniej śmieszne.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 23 mar 2010, 18:20

fajna tabela.rozwiązała by tu dużo problemów.nie wiem czy w każdej serwisówce można to znalezć,ale fajnie by było jak by ktoś podklejił temat w tym dziale i każdy z userów posiadających taką tabele wstawiał ją w tym miejscu(oczywiście od różnych moto :wink: ).
W FAQ umieściłem takie tabelki, ale tylko do KTMów. :wink:
Skoro o dobrej mieszance powietrza z paliwem świadczy kolor świecy.
Kręć śrubą składu mieszanki, ustaw na 0,75-1,00 obrót i zobacz co sie dzieje.



A... I jak patrzysz kolor świecy to wylataj pare litrów paliwa, żeby nie było tak, że odpalasz moto na 3 minuty i sprawdzasz kolor świecy :wink:

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: bzyk_na_secie » wt, 23 mar 2010, 20:40

Nie no bez przesady.Jak przestawiam gaźnik to staram sie jezdzic tak od godziny do trzech i wtedy sprawdzam.

Dysza 195
V-force'a to tu nie ma i nie było fabrycznie w tych rocznikach, ale ta co jest to jest cała i szczelna
filtr nowy, czysty oraz nasączony
Zawór jest jak ma być- świeżo ustawiony, ale to i tak nic nie wnosi do tematu spalania( wiadomość z serwisu KTM'a)
kompresja jest bo tłok nowy i dobrze dobrany ;p
świeca nowa NGK
dyfuzor i końcówka wydechu doma racing - dyfuzor dobrze przylega do cylindra, nie pogięty jedyne co to na łączeniu troszke pokapuje.

Ja nie oczerniam inżynierów KTM'a tylko to co mi nachodzi na myśl to to, że KTM stworzył model SX na tor a inżynierowie dostosowali wszystkie parametry tak jakby miały wszystkie jeździć na torze, a mnie nie stać na dobre i mocne enduro(bo nie chce jeździć na torze tylko po polach, bagnach i lasach) więc kupiłem sx'a i jeżdże nim po polach i nie jeżdże nim jak na torze, stąd brak mojego przekonania do dostowania swojego moto do tych tabel.Uważam że jak mniej się mu wstawia i nie ma sie zamiaru zdobywać złotego trofeum w MX to można założyć mniejsze dysze.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 23 mar 2010, 20:52

Tylko żeby ci dziury w tłoku nie wypaliło :wink:

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: amator » wt, 23 mar 2010, 23:06

bzyk_na_secie pisze:Hmm.Coś mi tu dalej nie pasuje.Skoro o dobrej mieszance powietrza z paliwem świadczy kolor świecy. To teraz na 195 nawet przy non stop wstawianiu jest czarna(rzecz można ująć że zalana), a po zmniejszeniu w okolice 180 świeca dalej jest tak samo czarna i zalana ale mieszanka dobrze zrobiona(dałem koledze litra niech sprawdzi na swoim moto, bo myślałem że mam olej do du** ale u niego jest dobry kolor).Więc aby świeca miała kolor kawy z mlekiem to należałoby wstawić jeszcze mniejszą czyli według moich domyślań miałaby to być 170.
Co to znaczy "dobrze zrobiona" i na jakim oleju jeździsz ?
Pracę gaźnika można podzielić na 3 etapy
0-1/3 odpowiada dysza wolnych obrotów , regulacja śrubą ustawienia przepustnicy
1/3-2/3 Odpowiada iglica i jej położenie +regulacja śrubą składu mieszanki
2/3-full odpowiada dysza główna , regulacja wielkością dyszy.
Jeśli regulujesz położeniem iglicy to nie będzie to miało nic wspólnego ze spalaniem całkowitym.
U ciebie dysza główna według tabeli którą podrzucił ci Wlodi jest rzeczywiście za duza i trzeba ją zmienić na 170-175.ale...
Piszesz ze silnik po remoncie , nowy tłok,docierasz i po trzech zbiornikach pyrkania pali 6-6,5
litra - więc zapytam ile jeszcze zbiorników będziesz docierał ten silnik ?, przecież wystarczy jeden.
Pamiętaj ze w tym silniku siedzi ze 30 kucyków ,które trzeba czymś nakarmić żeby ciągnęły.
Na zużycie paliwa ma nie tylko wpływ wielkość dysz i regulacja gaźnika ale również wiele innych czynników jak :
Czystość filtra powietrza , odpowiednie nasączenie olejem
Stan hamulców- tarcie klocków o tarcze
łańcuch napędowy O-ring i wielkość przełożeń -13/50
szerokość tylnej opony seryjnie - 100/90
rodzaj układy wydechowego - standard, tuning
Technika jazdy, wykręcanie silnika od niskich biegów 1,2,3 w górę a nie katowanie od czwórki pełen gaz ,rodzaj terenu-trasy po jakiej jeździsz
Nie pisz tu i nie rób tego jak drutowanie dysz bo to fe
żeby ocenić kolor świecy trzeba silnik dobrze zagrzać i natychmiast zgasić wtedy wykręcić świecę do kontroli inaczej zanim dojedziemy do warsztatu pyrkając to dalej będzie czarna .
Kapiący olej z wydechu świadczy o tym ze silnik jest nie dogrzany czytaj nie wykręcany.
Jak sam zauważyłeś w motocyklu masz założony wydech i końcówkę "doma", jest to wydech nie standardowy tylko tuningowy więc jeśli masz części tuningowe to oczekujesz ze silnik będzie brał mało paliwa ? jesteś w błędzie .Do tego wydechu musi być założona większa dysza główna . jeśli masz oryginalny wydech to załóż go . Wpłynie on dodatnio na twoją technikę jazdy ( nie mam zamiaru zdobywać złotego trofeum w MX) poprawi dół i zmniejszy apetyt na paliwo. podsumowując stwierdzam że zużycie w granicach 6-6,5 litra na godzine uważam za całkiem przyzwoite a twoje uparte grzebanie zrobi tylko więcej krzywdy temu motocyklowi niż korzyści
P.S. I popraw tą "Austryjacką setę " :axe: bo ortografia aż w oczy kole :rolleyes:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”