Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: bzyk_na_secie » pt, 19 mar 2010, 20:55

Witam.Wiem że temat dużego spalania był niejednokrotnie poruszany ale nie było o spalaniu po remoncie.
Przedwczoraj odebrałem sx'a z roboty i chciałem go jakoś dobrze dotrzeć.Zrobiłem mieszanke 1:30 i jeździłem, ale po 2 godz. pyrkania brakło mi paliwa.Spalił 6-6.5 litra!Myślałem że to pierwszy bak i tak może palić, ale drugi, trzeci i dalej pije jak czołg.O co w tym wszystkim chodzi? Przecież 3 litry na godzine PYRKANIA to za dużo!Tym bardziej że ubiegłego sezony brał max.2 przy pałowaniu na polach. Co jest nie tak?Tłok dwupierścieniowy(od exc), iglica na 4 ząbku, dawka powietrza według mechaniora dobrze ustawiona.Jedyne co według mnie to mogą być dysze, albo nowa iglica ale nie chce tam pchać rąk bo nie jestem pewien.

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: ecik » sob, 20 mar 2010, 20:39

Przechyl motocykl pod kątem +- 45 stopni i zobacz czy cieknie z przelewu z gaźnika. Jeżeli tak to masz po prostu za duży poziom paliwa.

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: bzyk_na_secie » sob, 20 mar 2010, 21:49

Przy ok. 30 stopniach zaczyna cieknąć czyli jest w normie.

Powietrze dałem na 1 obrót (było na 1/3) i dalej tyle pali.Świeca cały czas mokra, czarna, jakby mieszanki niedopalał.
Przy wkręcaniu ciężko mu jest wskoczyć na wysokie obroty, ale po sekundzie dostaje strzała i już dobrze jeździ.Miałem tak jak zawór wydechowy był źle ustawiony ale wtedy nie palił tak dużo.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: WLD_Wlodi » sob, 20 mar 2010, 22:04

bzyk_na_secie pisze:Witam.Wiem że temat dużego spalania był niejednokrotnie poruszany ale nie było o spalaniu po remoncie.
Przedwczoraj odebrałem sx'a z roboty i chciałem go jakoś dobrze dotrzeć.Zrobiłem mieszanke 1:30 i jeździłem, ale po 2 godz. pyrkania brakło mi paliwa.Spalił 6-6.5 litra!Myślałem że to pierwszy bak i tak może palić, ale drugi, trzeci i dalej pije jak czołg.O co w tym wszystkim chodzi? Przecież 3 litry na godzine PYRKANIA to za dużo!Tym bardziej że ubiegłego sezony brał max.2 przy pałowaniu na polach. Co jest nie tak?Tłok dwupierścieniowy(od exc), iglica na 4 ząbku, dawka powietrza według mechaniora dobrze ustawiona.Jedyne co według mnie to mogą być dysze, albo nowa iglica ale nie chce tam pchać rąk bo nie jestem pewien.
Ściągnij sobie serwisówke z głównej strony KTMa, tam masz podstawowe ustawienia gaźnika dla danych temperatur.

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: SUCHY95 » ndz, 21 mar 2010, 05:50

witam,kolego nie masz klona na tym forum :?: wczoraj ten temat pod nickem ce era ,pojawial sie i znikal ,i nagle ten sam dzisiaj pod twoim nickem :?: jest w dziale opinie o ktm :!:
Ce eRa napisał(a):
A wiecie czy w sx i exc są takie same dysze i iglica?Po remoncie SX zaczął mi brać 3 litry na godzine pyrkania.Myślałem że możnaby wstawić do niego dysze i iglice od exc, bo w nim są mniejsze( w sensie mniejsza dziura na przelot paliwa).


kolego,chcialbym aby moj sx125 mi tylko tyle palil,moj jak i inne sety pali ok 7 na 1h jazdy na treningu,ok 5l /1h pali mi sxf250 i dlatego w cc startuje na 4t,nie wiem co ci tutaj poradzic :?: moze gaz :idea: poczekajmy na innych,

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: ecik » ndz, 21 mar 2010, 09:43

Jak masz mokrą, czarną świecę tzn. że jest zła mieszanka paliwo-powietrze.

Także tak jak WLD_Wlodi napisał popatrz w serwisówce za ustawieniami.

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: bzyk_na_secie » ndz, 21 mar 2010, 11:39

Ce eRa to mój kumpel.Razem chcemy coś zdziałać bo sprawa priorytetowa.Problem w tym jest że mój pali nieco więcej niż twój SUCHY95(różnica jest zasadnicza bo ja widziałem tor a mój motor nie widział i raczej nie zobaczy w tym sezonie). Ten mi 3l/h bierze jak pyrkam i nie wstawiam mu w ogóle.A jak wstawie to mi ciągnie z baku jakby był dziurawy(ale nie jest).Zalałem cały bak wczoraj i z 40 minut pojeździłem na lekkim gazie po lasach i mi sie skończyło paliwo.Dla pewności zatkałem wężyki, powietreze dałem na 1 i 1/3 obrotu, iglica na 4 i świeca dalej czarna jakby za dużo oleju dostawał.Mieszanke już zrobiłem 1:40.Wiem że dysze mam inne niż powinny być(niby do pojemności 150), ale na tych samych przed remontem nawet jak wstawiałem to nie palił 3l/h.
Co sie z tym dzieje?Napiszcie mi co jeszcze mogę sprawdzić żeby dowiedzieć sie co jest nie tak?

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: ecik » ndz, 21 mar 2010, 12:13

Zrób to co powiedziałem!
Wymień dysze na mniejsze - jak będzie świeca miała kolor rudawy to jest OK!!

Nie zmieniaj mieszanki benzyna+olej! Bo zatrzesz motor i to akurat nie ma nic wspólnego ze spalaniem.

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: bzyk_na_secie » ndz, 21 mar 2010, 12:29

A czy dysze w sx i exc są takie same?Tzn. mają taki sam gwint?Bo jak będę zamawiał to wziąłbym do exc to paliłby jeszcze mniej a różnicy w mocy zbytniej nie będzie.Oczywiście nie chcę robić z niego simsona.

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: andy2208 » ndz, 21 mar 2010, 13:40

Może mechanik po poskładaniu moto podniósł Ci iglicę do góry, żeby miał lepsze smarowanie na docieraniu?
Nie wiem jak w katach, ale skoro jest na czwartym ząbku, to u mnie by to oznaczało, że jest na maxa podniesiona.
Sprawdź jeszcze szczelnośc całego układu paliwowego, czy nigdzie nie cieknie ;)

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: WLD_Wlodi » ndz, 21 mar 2010, 14:17

bzyk_na_secie pisze:A czy dysze w sx i exc są takie same?Tzn. mają taki sam gwint?Bo jak będę zamawiał to wziąłbym do exc to paliłby jeszcze mniej a różnicy w mocy zbytniej nie będzie.Oczywiście nie chcę robić z niego simsona.
Jak założysz mniejsze dysze to moto nie będzie tak chodziło jak powinno(To tak jak niektórzy myślą że wstawią dysze 300 zamiast 190 i im ze 2KM doda). Ściągnij serwisówke i zobacz jak powinno być, prawdopodobnie będziesz potrzebował dyszy 188 lub 190.

Autor tematu
bzyk_na_secie
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 95
Rejestracja: śr, 18 lis 2009, 16:25
Motocykl: KTM SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ziemia Lubuska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Duże spalanie od razu po remoncie generalnym|sx 125

Post autor: bzyk_na_secie » ndz, 21 mar 2010, 21:03

Andy słuchaj no iglica jest na czwartym (na pięć maksymalnie) wcięciu od dołu czyli teoretycznie powinien mniej palić, bo iglica opada niżej.Tak przejeździłem cały ubiegły sezon i dobrze chodził.Jutro jak wróce ze szkoły to sprawdze dysze i zamówie takie jak fabrycznie były montowane, ale jak dzisiaj dzwoniłem do tego mechaniora to powiedział mi że chyba wstawił tam dysze 175, czyli teoretycznie są one mniejsze niż były w oryginale.Zgadza sie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”