Problem z sprzęgłem ktm exc 250
-
- Mistrz prostej
- Posty: 140
- Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
- Motocykl: SXF250, SX125,
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250
hej,a sprawdziles poziom oleju w pompie sprzegla bo magura ma olej, nie dot4,a jeszcze jedno, co rozumiesz przez slabe sprzeglo,slizga ci sie czy nie idzie wrzucic biegu?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: wt, 31 mar 2009, 22:46
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250
klubowicz pisze:NIc podobnego!!!!!solaris pisze:Być może ma nieszczelność w baniaku z płynem do sprzęgła, dostała się wilgoć i płyn stracić swoje parametry (jest silnie higroskopijny - pobiera wodę z otoczenia)
Proszę pamiętać ze do sprzegła w ktm-ie nie można wlewać plynu hydraulicznego ,który normalnie stosuje sie w sprzęgłach i hamulcach .
UKŁAD HYDRAULICZNY SPRZĘGŁA W KTM- PRACUJE NA SPECJALNYM OLEJU MINERALNYM!. Sorry za krzyk ale trzeba. Taki olej nie jest wrażliwy na wilgoć i nie jest higroskopijny.
W tym konkretnym przypadku sprzęgło wymaga odpowietrzenia. Sposoby wymiany oleju, uzupełnienia i odpowietrzania z pomocą strzykawki zostały juz wielokrotnie opisane na forum
SUCHY95 pisze:witam,kolego tak bylo przy osprzecie magura ,ktory skonczyl sie w ktm bodajze w 07r,przy osprzecie brembo jest dot4,aby takie rady dawac nalezy spytac sie najpierw goscia jaki ma osprzet,bo chlop poleci zaraz do garazu i nawali oleju do brembo i sprawe zalatwi na cacy, ,aby dokladnie dowiedziec sie jaki powinien byc plyn nalezy tylko odczytac z pokrywki pompy i wszystko jasne,Tak nawiasem dobrze by bylo ,aby zaczynajacy nowe tematy opisywali jaki maja rocznik moto,uprosci to ludziom ktorzy sluza dobra rada w celnej odpowiedzi, Mamy tutaj wlasnie taki przyklad,gdzie nie wiadomo jaki rok i zaczynaja sie schody.
arax pisze:rok moto 2001r rączka magury. tarcze sie ruszaja mam odpowietrzone sprzegło ale i tak jest słabe moze byc to wina oleju w silniku ?. i jaki plyn mam do sprzegła ??
SUCHY, licze na kilka słów wytlumaczenia się Ciebie w tej konkretnej kwestii i wskazania ,w którym momencie popelniłem błąd ? i jaka porada z mojej strony była błędna? Na razie nie mam jeszcze stażu 20 postów stąd są one wyswietlane z opóźnieniem . Myślę zę Twoja uwaga w stosunku do mnie była nie na miejscu. Liczę na Twoja rehabilitację.pozdrawiamSUCHY95 pisze:hej,a sprawdziles poziom oleju w pompie sprzegla bo magura ma olej, nie dot4,
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: pn, 11 kwie 2011, 12:14
- Motocykl: exc200/xl600r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nałęczów, lubelskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250
Witam,
mam problem ze sprzęgłem w 200 99r, uzywam płyn LHM,
zawsze odpowietrzalem uklad tak jak hamulec(wiem, ze manual kaze bawic sie strzykawką) i było OK, teraz po zimie znowu odpowietrzyłem(z wężyka załozonego na odpowietrznik nie lecą bańki powietrza), ale za to lecą u góry po naciśnięciu klamki i sprzęgła praktycznie nie ma, zresztą próbowałem tak jak kaze manual i jest bez różnicy
nic mi się nie poci, myślałem, ze moze oring na dole puszcza olej do skrzyni, ale jednak nie,
co ciekawe orgnalny ORING z KTMa o rozmiarze 23.52x1.78 u mnie nie pasuje, tzn. jest cieńszy niz ten co wyjąłem i on puszcza olej do skrzyni(w ogóle nie uszczelnia, wpada w rowek na tłoczku) ale kupiłem nowy oring tjj grubości co był(2mm a nie 1.78) i problem nie ustąpił
wg mnie albo mam tak wyrobiony dolny mechanizm, ze wymiana oringu nic nie daje(mozliwe? nie widac zadnych rys...) albo pompa wymaga regeneracji(ale wg mnie powinna się pocic a jest sucha)
miedziane podkładki tez są nowe
będę wdzięczny za wszelkie sugestie
mam problem ze sprzęgłem w 200 99r, uzywam płyn LHM,
zawsze odpowietrzalem uklad tak jak hamulec(wiem, ze manual kaze bawic sie strzykawką) i było OK, teraz po zimie znowu odpowietrzyłem(z wężyka załozonego na odpowietrznik nie lecą bańki powietrza), ale za to lecą u góry po naciśnięciu klamki i sprzęgła praktycznie nie ma, zresztą próbowałem tak jak kaze manual i jest bez różnicy
nic mi się nie poci, myślałem, ze moze oring na dole puszcza olej do skrzyni, ale jednak nie,
co ciekawe orgnalny ORING z KTMa o rozmiarze 23.52x1.78 u mnie nie pasuje, tzn. jest cieńszy niz ten co wyjąłem i on puszcza olej do skrzyni(w ogóle nie uszczelnia, wpada w rowek na tłoczku) ale kupiłem nowy oring tjj grubości co był(2mm a nie 1.78) i problem nie ustąpił
wg mnie albo mam tak wyrobiony dolny mechanizm, ze wymiana oringu nic nie daje(mozliwe? nie widac zadnych rys...) albo pompa wymaga regeneracji(ale wg mnie powinna się pocic a jest sucha)
miedziane podkładki tez są nowe
będę wdzięczny za wszelkie sugestie
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 320
- Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250
rób tak jak mówi serwis czyli od dołu az nie będzie bąbli skręc wszystko a wcześniej możesz rozebrac calą pompe jak i wysprzęglik w mak i poczyścić nie zaszkodzi a może pomóc
taka rada jak popuszczasz ten dzyndzel na dole na który zakładasz wezyk to odkręcaj go minimalnie i po wciśnieci płyny szybko zakręcaj bo jak tak nie zrobisz to bable sie będa robiły od nowa
klamke wciszkasz po złożeniu wszystkiego tak nie przed zakręceniem pokrywki na pompie?
taka rada jak popuszczasz ten dzyndzel na dole na który zakładasz wezyk to odkręcaj go minimalnie i po wciśnieci płyny szybko zakręcaj bo jak tak nie zrobisz to bable sie będa robiły od nowa
klamke wciszkasz po złożeniu wszystkiego tak nie przed zakręceniem pokrywki na pompie?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: pn, 11 kwie 2011, 12:14
- Motocykl: exc200/xl600r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nałęczów, lubelskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250
no jakbym wciskał po zakreceniu pokrywki to bym raczej bąbelkow powietrza nie zauwazył
oringi w pompie da sie kupic w sklepie czy trzeba kupic zestaw naprawczy?
oringi w pompie da sie kupic w sklepie czy trzeba kupic zestaw naprawczy?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: pn, 11 kwie 2011, 12:14
- Motocykl: exc200/xl600r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nałęczów, lubelskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250
odpowietrzyłem strzykawką, bulki dalej szly przy naciskaniu klamki, ale pojezdziłem z 30 min
na 99% puszcza mi pompa, bo raczej niemozliwe zeby bulki szły tak szybko az od silnika, tylko ze skubana sie powinna pocic(na chłopski rozum) a się nie poci, mam nadzieje ze zestaw naprawczy załatwi sprawę
na 99% puszcza mi pompa, bo raczej niemozliwe zeby bulki szły tak szybko az od silnika, tylko ze skubana sie powinna pocic(na chłopski rozum) a się nie poci, mam nadzieje ze zestaw naprawczy załatwi sprawę
-
- Mistrz prostej
- Posty: 159
- Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
- Motocykl: yz 125 06
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250
Jeżeli płyn ci ucieka a pompa przy kierownicy jest sucha to ucieka ci przez tłoczek do silnika,stawiam ze to wysprzęglik,szczególnie to że moto ma już swoje lata.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 320
- Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250
a robiłeś tak jak pisałem
że zaraz po wszczyknięciu oleju zakręcałeś ta śrubke albo lepiej nawet w trakcie jak wtryskujesz to pod koniec już zakręcaj bo tak się lubią bąble dostać
że zaraz po wszczyknięciu oleju zakręcałeś ta śrubke albo lepiej nawet w trakcie jak wtryskujesz to pod koniec już zakręcaj bo tak się lubią bąble dostać
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: pn, 11 kwie 2011, 12:14
- Motocykl: exc200/xl600r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nałęczów, lubelskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250
przeczyściłem pompkę (ale bulki i tak szły) i 3 ci dzień jest OK, ale mało jezdziłem
normalnie napełniałem z dołu az do pełnego zbiorniczka przy pompie i zakreciłem srubkę, wiem, ze najlepiej zakrecic w trakcie pompowania tak jak sięrobi przy pdpowietrzaniu hamulców w samochodach ale nie miał mi kto pomóc, póki co jest OK, ale i tak pompę mam do regeneracji bo nie chcę się kiedyś "obudzić" bez sprzęgła daleko od domu, dzieki za pomoczaraz po wszczyknięciu oleju zakręcałeś ta śrubke albo lepiej nawet w trakcie jak wtryskujesz to pod koniec już zakręcaj bo tak się lubią bąble dostać