Problem z sprzęgłem ktm exc 250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250

Post autor: SUCHY95 » ndz, 21 mar 2010, 20:19

hej,a sprawdziles poziom oleju w pompie sprzegla :?: bo magura ma olej, nie dot4,a jeszcze jedno, co rozumiesz przez slabe sprzeglo,slizga ci sie czy nie idzie wrzucic biegu?

Autor tematu
arax
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: śr, 17 mar 2010, 15:46
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250

Post autor: arax » ndz, 21 mar 2010, 22:06

Problem rozwiązany: przyczyna był zły olej w silniku. Dziękuje i Pozdrawiam !

klubowicz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: wt, 31 mar 2009, 22:46
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250

Post autor: klubowicz » pt, 26 mar 2010, 10:11

klubowicz pisze:
solaris pisze:Być może ma nieszczelność w baniaku z płynem do sprzęgła, dostała się wilgoć i płyn stracić swoje parametry (jest silnie higroskopijny - pobiera wodę z otoczenia)
NIc podobnego!!!!!
Proszę pamiętać ze do sprzegła w ktm-ie nie można wlewać plynu hydraulicznego ,który normalnie stosuje sie w sprzęgłach i hamulcach .
UKŁAD HYDRAULICZNY SPRZĘGŁA W KTM- PRACUJE NA SPECJALNYM OLEJU MINERALNYM!. Sorry za krzyk ale trzeba. Taki olej nie jest wrażliwy na wilgoć i nie jest higroskopijny.
W tym konkretnym przypadku sprzęgło wymaga odpowietrzenia. Sposoby wymiany oleju, uzupełnienia i odpowietrzania z pomocą strzykawki zostały juz wielokrotnie opisane na forum
SUCHY95 pisze:witam,kolego tak bylo przy osprzecie magura ,ktory skonczyl sie w ktm bodajze w 07r,przy osprzecie brembo jest dot4,aby takie rady dawac nalezy spytac sie najpierw goscia jaki ma osprzet,bo chlop poleci zaraz do garazu i nawali oleju do brembo i sprawe zalatwi na cacy, ,aby dokladnie dowiedziec sie jaki powinien byc plyn nalezy tylko odczytac z pokrywki pompy i wszystko jasne,Tak nawiasem dobrze by bylo ,aby zaczynajacy nowe tematy opisywali jaki maja rocznik moto,uprosci to ludziom ktorzy sluza dobra rada w celnej odpowiedzi, Mamy tutaj wlasnie taki przyklad,gdzie nie wiadomo jaki rok i zaczynaja sie schody.
arax pisze:rok moto 2001r rączka magury. tarcze sie ruszaja mam odpowietrzone sprzegło ale i tak jest słabe moze byc to wina oleju w silniku ?. i jaki plyn mam do sprzegła ??
SUCHY95 pisze:hej,a sprawdziles poziom oleju w pompie sprzegla :?: bo magura ma olej, nie dot4,
SUCHY, licze na kilka słów wytlumaczenia się Ciebie w tej konkretnej kwestii i wskazania ,w którym momencie popelniłem błąd ? i jaka porada z mojej strony była błędna? Na razie nie mam jeszcze stażu 20 postów stąd są one wyswietlane z opóźnieniem . Myślę zę Twoja uwaga w stosunku do mnie była nie na miejscu. Liczę na Twoja rehabilitację.pozdrawiam

janekk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: pn, 11 kwie 2011, 12:14
Motocykl: exc200/xl600r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nałęczów, lubelskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250

Post autor: janekk » śr, 29 lut 2012, 20:39

Witam,
mam problem ze sprzęgłem w 200 99r, uzywam płyn LHM,
zawsze odpowietrzalem uklad tak jak hamulec(wiem, ze manual kaze bawic sie strzykawką) i było OK, teraz po zimie znowu odpowietrzyłem(z wężyka załozonego na odpowietrznik nie lecą bańki powietrza), ale za to lecą u góry po naciśnięciu klamki i sprzęgła praktycznie nie ma, zresztą próbowałem tak jak kaze manual i jest bez różnicy

nic mi się nie poci, myślałem, ze moze oring na dole puszcza olej do skrzyni, ale jednak nie,
co ciekawe orgnalny ORING z KTMa o rozmiarze 23.52x1.78 u mnie nie pasuje, tzn. jest cieńszy niz ten co wyjąłem i on puszcza olej do skrzyni(w ogóle nie uszczelnia, wpada w rowek na tłoczku) ale kupiłem nowy oring tjj grubości co był(2mm a nie 1.78) i problem nie ustąpił

wg mnie albo mam tak wyrobiony dolny mechanizm, ze wymiana oringu nic nie daje(mozliwe? nie widac zadnych rys...) albo pompa wymaga regeneracji(ale wg mnie powinna się pocic a jest sucha)

miedziane podkładki tez są nowe

będę wdzięczny za wszelkie sugestie

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250

Post autor: 253barek » śr, 29 lut 2012, 21:51

rób tak jak mówi serwis czyli od dołu az nie będzie bąbli skręc wszystko a wcześniej możesz rozebrac calą pompe jak i wysprzęglik w mak i poczyścić nie zaszkodzi a może pomóc
taka rada jak popuszczasz ten dzyndzel na dole na który zakładasz wezyk to odkręcaj go minimalnie i po wciśnieci płyny szybko zakręcaj bo jak tak nie zrobisz to bable sie będa robiły od nowa
klamke wciszkasz po złożeniu wszystkiego tak nie przed zakręceniem pokrywki na pompie? :D

janekk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: pn, 11 kwie 2011, 12:14
Motocykl: exc200/xl600r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nałęczów, lubelskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250

Post autor: janekk » czw, 1 mar 2012, 07:32

no jakbym wciskał po zakreceniu pokrywki to bym raczej bąbelkow powietrza nie zauwazył :D

oringi w pompie da sie kupic w sklepie czy trzeba kupic zestaw naprawczy?

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250

Post autor: 253barek » czw, 1 mar 2012, 14:06

cały zestaw w ktmie
spróbuj najpierw tak jak napisałem wyczyścić i od dołu

janekk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: pn, 11 kwie 2011, 12:14
Motocykl: exc200/xl600r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nałęczów, lubelskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250

Post autor: janekk » czw, 1 mar 2012, 16:18

odpowietrzyłem strzykawką, bulki dalej szly przy naciskaniu klamki, ale pojezdziłem z 30 min

na 99% puszcza mi pompa, bo raczej niemozliwe zeby bulki szły tak szybko az od silnika, tylko ze skubana sie powinna pocic(na chłopski rozum) a się nie poci, mam nadzieje ze zestaw naprawczy załatwi sprawę

karolmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
Motocykl: yz 125 06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250

Post autor: karolmx » czw, 1 mar 2012, 17:10

Jeżeli płyn ci ucieka a pompa przy kierownicy jest sucha to ucieka ci przez tłoczek do silnika,stawiam ze to wysprzęglik,szczególnie to że moto ma już swoje lata.

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250

Post autor: 253barek » czw, 1 mar 2012, 19:39

a robiłeś tak jak pisałem
że zaraz po wszczyknięciu oleju zakręcałeś ta śrubke albo lepiej nawet w trakcie jak wtryskujesz to pod koniec już zakręcaj bo tak się lubią bąble dostać

janekk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: pn, 11 kwie 2011, 12:14
Motocykl: exc200/xl600r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nałęczów, lubelskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z sprzęgłem ktm exc 250

Post autor: janekk » ndz, 4 mar 2012, 10:22

przeczyściłem pompkę (ale bulki i tak szły) i 3 ci dzień jest OK, ale mało jezdziłem
zaraz po wszczyknięciu oleju zakręcałeś ta śrubke albo lepiej nawet w trakcie jak wtryskujesz to pod koniec już zakręcaj bo tak się lubią bąble dostać
normalnie napełniałem z dołu az do pełnego zbiorniczka przy pompie i zakreciłem srubkę, wiem, ze najlepiej zakrecic w trakcie pompowania tak jak sięrobi przy pdpowietrzaniu hamulców w samochodach ale nie miał mi kto pomóc, póki co jest OK, ale i tak pompę mam do regeneracji bo nie chcę się kiedyś "obudzić" bez sprzęgła daleko od domu, dzieki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”