Kawasaki kx 80 kilka pytań

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 80 kilka pytań

Post autor: SUCHY95 » ndz, 21 lut 2010, 09:09

No to troszke wyrownaj te "zeby" pilnikiem,to nic nie kosztuje ,a troszke na tym jeszcze polatasz :D



byłem u mechanika innego.. gość mówi ze nie będzie to chodzić na moim cylindrze..góra 2 dni..
mówi zebym kupił większego tłoka z 2milimetry i on da nicasil i mi dopasują do tłoka!
co zrobić?
zeby zrobić to dobrze a w miare tanio? prosze o pomoc
ej panowie pomocy!!

Nie bardzo kumam o co chodzi z tym tlokiem o 2mm wiekszym,i daniem nicasilu przez tego speca,co ze niby on go ma w szufladzie? :lol:
Jedynym tanim rozwiazaniem jest tuleja,zostaje jeszcze mozliwosc kupienia uzywanego ale sprawdzonego cylka,pzdr

Autor tematu
sislemon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: ndz, 20 wrz 2009, 19:51
Motocykl: wska,kx 80 cr 250 ;)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 80 kilka pytań

Post autor: sislemon » ndz, 21 lut 2010, 12:00

jak spiłować te zęby? na koszu sprzęgłowym?

ile ta tuleja by kosztowała?

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 80 kilka pytań

Post autor: andy2208 » ndz, 21 lut 2010, 19:28

Ej no weźcie se jaj nie róbcie... Jak tuleje do 80 ccm? przecież to nie będzie chciało jechać...
Temu Twojemu mechanikowi albo chodiło o to żebyś wsadził tłok o 0,02mm większy (nie o 2 mm) i on by Ci to może przechonował, albo rzeczywiście o tłok o 2 mm większy (chociaż nawet nie wiem czy są taki duże nadmiary do 80ccm) i on by Ci wstawił tuleję, chociaż to nie ma sensu jeśli by Ci dawał nową tuleję to się daje nominalny tłok, a nie od razy selekcji D. Jest jeszcze możliwość, że już masz wstawioną tuleję, a mechanik miał rację zalecając tłok o 2mm większy i on by Ci zrobił szlif pod większy tłok. To by była w sumie niajtańsza opcja ;)

Zęby na koszu spiłuj na spokojnie płaskim pilnikiem.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 80 kilka pytań

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 21 lut 2010, 19:38

Ten kosz, to szrot. Zobaczcie jaki jest luz między tarczami, a koszem i to bez wcześniejszego szlifowania.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
sislemon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: ndz, 20 wrz 2009, 19:51
Motocykl: wska,kx 80 cr 250 ;)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 80 kilka pytań

Post autor: sislemon » ndz, 21 lut 2010, 21:12

ale przecież na NICASIL sie szlifa nie da zrobić..
powiem wam jeszcze raz jak jest..
cylinder jest po rysowany nie strasznie ale są nierównośći!
wpadam do mechanika mówi tak "szkoda tego składać na tym cylindrze chcesz to jedz niech ci pomierzy tłoka i zamów 2 milimetry większego! zeby ten tłok był większy od tego wnętrza! wtedy ja dam mojemu znajomemu i ci to "przy topi (juz nie pamiętam jak on to mówił) i będzie na taki wymiar tego tłoka... i powinno to chodzić moim zdaniem!
i wysłał mnie do jakiegoś "PISTONA" w Rzeszowie..
i nie wiem juz sam

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 80 kilka pytań

Post autor: andy2208 » pn, 22 lut 2010, 18:06

PISTON to firma produkująca tłoki, miałem taki w MZ :P
Szlifu się nie robi na nikasilu, ale skoro masz mieć tłok większy o 2mm :axe: to pewnie chodziło mu o tuleję, bo choćby dlatego, że tłoki o 2mm większe są pod żeliwo, a nie pod nikasil robione. Nawet gdyby Ci po twojemu "przy topił" czyli biegało pewnie o "przetoczył" cylek o te 2mm to nie nakłada sie potem nikasilu na takie cuś. Poza tym, jeśli już roztaczasz cylek to trzeba też przybrać zaworu wydechowego, bo tłok będzie o niego haczył.

Autor tematu
sislemon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: ndz, 20 wrz 2009, 19:51
Motocykl: wska,kx 80 cr 250 ;)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 80 kilka pytań

Post autor: sislemon » wt, 23 lut 2010, 15:02

to co robić wkońcu?

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 80 kilka pytań

Post autor: tonku » wt, 23 lut 2010, 19:57

sislemon pisze:to co robić wkońcu?
troszeczke trudno doradzić.tą korbe to dałeś do regeneracji czy do wymiany?dlaczego sam nie kupiłeś korby i dałeś do wymiany?(przynajmniej to już by było pewne)z którego roku ten bzyk i ile jest warty?wiążesz z tym bzykiem jakąś dłuższą przyszłość?
albo go robisz(co już zaczołeś,i po remoncie wiesz co masz),albo sprzedajesz w stanie jakim jest i kupujesz coś innego(co może być w różnym stanie i będzie się wiązać z kolejnymi wydatkami lub nie).

EDIT
masz 10 lat?
napisz z jakiego rejonu jesteś,to może ktoś z forumowiczów to oglądnie i doradzi.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 80 kilka pytań

Post autor: amator » wt, 23 lut 2010, 22:40

tonku pisze:

EDIT
masz 10 lat?
napisz z jakiego rejonu jesteś,to może ktoś z forumowiczów to oglądnie i doradzi.
Popieram ciebie Tonku bo ostatnio nasi forumowicze przyjeli zasade "tajnos-agentos" :lol:

Autor tematu
sislemon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: ndz, 20 wrz 2009, 19:51
Motocykl: wska,kx 80 cr 250 ;)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 80 kilka pytań

Post autor: sislemon » wt, 23 lut 2010, 22:50

no niewiem juz sam! bo jak patrze na ten motor to studnia bez dna jest..
dałem cały wał do regeneracji bo pojęcie o tym mam marne
jestem z HYŻNEGO to jest niedaleko RZESZOWA jakieś 25 kilometrów
a lat to mam 17!

to mój pierwszy motor crossowy! jeszcze nie wiem co i jak i gdzie..
rok 2000
dałem za niego 2700!

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 80 kilka pytań

Post autor: tonku » śr, 24 lut 2010, 12:32

sislemon pisze:no niewiem juz sam! bo jak patrze na ten motor to studnia bez dna jest..
takie uroki crossa.
sislemon pisze:a lat to mam 17!
w opisie widziałem rok ur.2000 stąd moje pytanie o wiek.
ja na twojim miejscu wrzucił bym tam tuleje.nie jest to najlepsze wyjście,ale tańsze i pozwoli ci to na dalszą eksploatacje moto.pojeździsz nim chwilkę i znudzi ci się ta pojemność(chyba,że nie złapiesz bakcyla) i będziesz rozglądał się za setą.
jeżeli koszt utrzymania crossa cię przerasta,to może porozglądaj się za jakimś enduro(chyba że latasz tylko na torze)
sam musisz zadecydować co robić dalej :wink:

Autor tematu
sislemon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: ndz, 20 wrz 2009, 19:51
Motocykl: wska,kx 80 cr 250 ;)
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki kx 80 kilka pytań

Post autor: sislemon » czw, 25 lut 2010, 14:49

myślałem ze to wiek moto :P xD
sytuacja sie zmieniła! za 600 stów to zrobie jak należy?


http://www.motor-tech.katowice.pl/

co o tym myślicie ?
wioo
bo pora zrobić to dobrze a nie tak sie z tym bawie!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”