Cylinder, korba rmz 250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
kover
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: ndz, 14 cze 2009, 17:30
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Cylinder, korba rmz 250

Post autor: kover » pt, 19 lut 2010, 14:51

Witam

Jestem w trakcie zimowego remontu mojej RM-Z'ety 250. I mam w związku z tym do was parę pytań. Górę (głowice mam już prawie zrobioną czekam jeszcze tylko na 2 zawory) natomiast problem mam z cylindrem. Motorek ewidentnie widać to padlina reanimowana po (najprawdopodobniej zerwaniu zaworu). Na głowicy jeden mały "wgniot" od fragmentu zaworu natomiast na cylindrze jest tego więcej ! Z tym że tylko 1 w "zakresie pracy tłoka" (dość spory) pozostałe ponad górnym maksymalnym położeniem pierścieni. Co ciekawsze na takim cylinderku motorek przelatał prawie cały sezon bez żadnych problemów bez kopcenia itp.

Obrazek
Obrazek

Podejrzewam że po obejrzeniu fotek powiecie że cylek do kosza więc muszę zapytać co sądzicie o cylindrach "CYLINDER WORKS/PIVOT CYLINDERS" którymi handluje choćby olek
http://allegro.pl/item906313556_cylinde ... _nowy.html
Czy może lepiej dorzucić pare PLN i kupić OEM Suzuki ? (który i tak jest w podobnej cenie co nałożenie nowego nikasilu w Anglii wiec tego nie będę robił nawet nie namawiajcie - za dużo się naczytałem i nasłuchałem o problemach z nikasilem (i to nie chodzi mi o ten czeski) żeby ryzykować za parę PLN)

Kolejne pytanie to czy fabrycznie w RM-Zetach 04-06 były montowane zawory tytanowe czy stalowe ? Jeśli tytanowe to czy widzicie jakieś przeciwskazania co to założenia stalowych (z nowymi sprężynami) Prox'a lub Wiseco (które lepsze ?) ?
http://allegro.pl/item913450312_wiseco_ ... otocy.html
http://allegro.pl/item917072736_prox_za ... zawor.html

Ostanie pytanie dotyczy korby ponieważ nie wiem czy należy ją wymienić (poprzedni właściciel twierdzi że ją wymienił podczas ostatniego remontu - twierdzi niby faktury jakieś miał ale i tak to do mnie nie przemawia po tym jak zobaczyłem cylinder :P ). Korba ma luzy na boki jednak nie wykazuje żadnego luzu góra-dół dlatego się zastanawiam czy ją wymienić. Chciałbym jeździć ze spokojną głową w tym sezonie wiec czy jest jakiś sposób na oszacowanie stanu korbowodu czy lepiej ją wymienić (jeśli byłaby możliwość to ucieszyło by mnie to bo jak na jeden remont to już wywaliłem kupe kasy do starego moto a tak gdybym mógł zrobić to przy następnej wymianie tłoka było by niezłą sprawą ;) )

Awatar użytkownika
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cylinder, korba rmz 250

Post autor: konon312 » pt, 19 lut 2010, 15:57

To tak zaczne moze od poczatku :D
Cylinder... jesli juz zakladasz nowy tlok to szkoda by go zaraz zjechac przez ten cylek, fakt moze by nachwile pojezdzil, ale chyba nie o to ci chodzi. Nie znam nowej ceny cylindra oryginalnego, ale jesli jest te 200zl drozszy to polecalbym ci lepiej dolozyc, bo co oryginal to oryginal.

Co do zaworow to nie jestem pewien jakie bylo oryginalnie montowe w RMZcie 250, ale czytalem, ze stalowki podchodza bez wiekszego problemu, licz sie z troche slabsza reakcja silnika(tzn slabszy) ale jako amator to bym si tym nie przejmowal, bo zmiany pewno nie odczujesz, a nawet jak to mysle ze jak pomyslisz ile kasy zaoszczedziles to ci przejdzie :D

Korba... luzy na boki sa normalne(bardziej bym sie martwil jakby nie mial luzow na boki :wink: ), jesli nie ma luzow gora-dol to mysle ze jak ja zmienisz przy nastepnym tloku to bedzie OK.

Na koniec chce podkreslic, ze nie jestem moze znawca tematu i to co pisze to jest moje zdanie ktore moze cie tylko nakierowac na to co zrobisz, jest to duza kasa i napewno trzeba sie dobrze zastanowic, zreszta zaraz sie wypowiedza inni, bardziej doswiadczeni ludzie, takze bedziesz mial bardziej jasna sytuacje :wink:
pozdro

Awatar użytkownika
pawciu16v
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 105
Rejestracja: sob, 7 cze 2008, 12:44
Motocykl: yzf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wa-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cylinder, korba rmz 250

Post autor: pawciu16v » pt, 19 lut 2010, 16:54

Cyinder nie oryginalny jezdzi u kolegi i jest normalnie bez zadnych klopotow.. a co do korby to nie wyczujesz luzow gora dol nawet jak korba jest po przebiegu ( sa tak znikome ze recznie tego nie stwierdzisz) korba robi kolo 200mth i po prostu sie zaciera w najlepszym przypadku,w najgorszym jak peknie to sie duuuuze koszty zaczynaja, dlatego lepiej wczesniej niz za puzno ale to wszystko zalezy od funduszy..

Awatar użytkownika
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cylinder, korba rmz 250

Post autor: ecik » pt, 19 lut 2010, 18:04

Więc tak
Cylek kup sobie ten Works - 200zł w kieszeni, które możesz przeznaczyć na korbę.
Tłok nowy wossner.
Korba hot rods lub prox.

Jak to zrobisz to będziesz przynajmniej pewny, że ci korba się nie urwie.

Co do zaworów to oryginalnie były montowane tytanowe w tych rocznikach.
Jak stalówki założysz to muszą być mocniejsze, twardsze sprężyny zastosowane do zaworów - jak wiemy zawór stalowy jest cięższy i przy tylu obrotach miękka sprężyna może nie wyrobić i zrobi ci kuku ^^.

Awatar użytkownika
Autor tematu
kover
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: ndz, 14 cze 2009, 17:30
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cylinder, korba rmz 250

Post autor: kover » pt, 19 lut 2010, 18:32

ecik pisze:Więc tak
Cylek kup sobie ten Works - 200zł w kieszeni, które możesz przeznaczyć na korbę.
Tłok nowy wossner.
Korba hot rods lub prox.

Jak to zrobisz to będziesz przynajmniej pewny, że ci korba się nie urwie.

Co do zaworów to oryginalnie były montowane tytanowe w tych rocznikach.
Jak stalówki założysz to muszą być mocniejsze, twardsze sprężyny zastosowane do zaworów - jak wiemy zawór stalowy jest cięższy i przy tylu obrotach miękka sprężyna może nie wyrobić i zrobi ci kuku ^^.
A zawory które polecisz z wymienionych w 1 poście Prox czy Wiseco czy może polecisz coś innego ?

Awatar użytkownika
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cylinder, korba rmz 250

Post autor: ecik » pt, 19 lut 2010, 22:21

Z zaworami niestety ci nie pomogę.
Jak trzeba było wymienić to wymiana na oryginalne - nigdy nie eksperymentowałem z zamiennikami (zawory).

Porozmawiaj z kimś z forum - np. WLD_Wlodi i się go z ciekawości zapytaj za ile by ci sprowadził oryginalne zawory bo może akurat będzie cena bardzo zbliżona do zamiennika.

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cylinder, korba rmz 250

Post autor: ghollum » sob, 20 lut 2010, 10:49

Jeśli Cię stać to zainwestuj w zawory tytanowe... dlaczego? gniazda zaworowe w tym sprzęcie nie były projektowana pod cięższe stalowe zawory, po założeniu stalowych zaworów konieczne jest zastosowanie twardszych podwójnych sprężyn w efekcie zawory uderzają z większą siłą w gniazda które nie są do tego przygotowane i szybciej dochodzi do ich wybicia. A cylek tak jak wyżej ustalono... na śmietnik.

Awatar użytkownika
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cylinder, korba rmz 250

Post autor: konon312 » sob, 20 lut 2010, 11:34

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-O ... 5ad6cf7d9e

Zawory OEM. Wychodzi jakies 730zl z tego trzeba doliczyc 22%VAT(kocham Polske)+wysylka.

Awatar użytkownika
Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cylinder, korba rmz 250

Post autor: Mateusz_MX » sob, 20 lut 2010, 14:23

Warto dodać, że jest to komplet zaworów. Sprężyny, uszczelniacze itp. Ten sam sprzedawca posiada również oryginalny cylinder do Suzuki:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-O ... 5ad6cf5958
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Awatar użytkownika
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cylinder, korba rmz 250

Post autor: konon312 » sob, 20 lut 2010, 17:42

Tlok tez :wink:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-O ... 53df73a945

Ale warto sie zastanowic, jak sie zdecydujesz na wszystkie oryginalne czesci i jak kupisz je np u tego sprzedawcy to napewno mozesz liczyc na jakis rabat, nie wiem moze wysylka, warto zapytac. Cylinder wychodzi z podatkiem podajze 100zl wiecej niz ten zamiennik co wyzej podales. Musisz sobie to dobrze przemyslec, bo chodzi o sporą kase i musi to byc twoja decyzja to zrobic.

Awatar użytkownika
Autor tematu
kover
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: ndz, 14 cze 2009, 17:30
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cylinder, korba rmz 250

Post autor: kover » sob, 20 lut 2010, 19:22

Mateusz_MX pisze:Warto dodać, że jest to komplet zaworów. Sprężyny, uszczelniacze itp. Ten sam sprzedawca posiada również oryginalny cylinder do Suzuki:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-O ... 5ad6cf5958
Czy aby na pewno są to zawory tytanowe ? Co prawda pisze że OEM ale coś tanie a nigdzie nie pisze że tytanowe :) (ah ta ludzka podejrzliwość :P Polakowi zawsze źle czy tanio czy drogo ... )

JEST KTOŚ MOŻE CHĘTNY NA 2 ZAWORY SSĄCE DO RM-Z/KX-F ? Ja potrzebuje tylko wydechowe wiec jakby był ktoś chętny to odsprzedałbym bym 2 w dobrej cenie jakbym zamówił ten zestaw ...

Cylinder właśnie chciałem zamówić w stanach dlatego pisałem że nie chce nicasilu bo kosztuje tyle samo co nowy cylek albo i więcej bo z tego co patrze to za regeneracje trzeba dać ponad 1000 PLN.

A czy przez przypadek do tego 22% cła nie doliczą jeszcze 8% vatu ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cylinder, korba rmz 250

Post autor: konon312 » ndz, 21 lut 2010, 02:03

22% to jest VAT!!
Cła sie od czesci nie placi(przynajmniej do motocykli). Cło placisz jak kupisz moto, albo auto w calosci i do tego jeszcze OCZYWISCIE VAT(22%).

PS. Mysle, ze jak kupisz komplet to nie powiniens miec wiekszych problemow z odsprzedaza reszty zaworow.
Jak pisza OEM to raczej jakichs zamiennikow nie sprzdadza, ale zawsze warto zapytac, to nic nie kosztuje, a jak nie nasz jezyka Szekspira to nie trudno znalesc forum gdzie ci prztlumacza, nawet tu napisz to sie cos postaram :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”