RM-Z 250 '04

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: SUCHY95 » pt, 19 lut 2010, 00:17

Tak,crf ma 2 obiegi i ten temat byl juz poruszany na forum,w przypadku rmz to smierdzi mi tylko i wylacznie tlokiem,po pierwsze przedmuchy z odmy,po drugie przykapcanie, a moze zle dobrana podczas remontu selekcja i po nieznacznym przebiegu bedzie nawrot choroby, aha w kolanku kolego to ty nigdy w 4t nie bedziesz mial oleju bo jest tam taka temperaturka ze nawet mazut wypali :D ,gumki zaworowe niby wymieniane,ale sprawdz czy nie spadla ktoras z prowadnicy zaworowej lub podczas montazu nie ulegla uszkodzeniu(widzialem takie zjawiska nie raz) u mnie od 40 mth kazda fura zaczyna pobierac troszke oliwy,(nowe sxf250,yzf250) jest to oznaka ze czas na tloczek,po ktorego wymianie dalej latam ok 40mth,i tak w kolko,pzdr

Awatar użytkownika
Autor tematu
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: renner250 » pt, 19 lut 2010, 17:01

ecik pisze:No ale jak mu powiedzmy przez tą odmę wywala ten olej to gdzieś musi się jakieś niepożądane ciśnienie robić......

Na biało cały czas kopci? Mocno czy tylko coś na początku a później jest dobrze?
znaczy kopci na bialo bez wzgledu czy malo zagrzany czy juz pojezdzone... jak sie da mocniej gazu po prostu... ojcccc ale zastanawia mnie odpowiedz Suchego :( ze jednak tlok... jak robilem remon tlok byl nowy nawet myslalem troche nad tym szczerze mowiac dlatego bo dosc duzy luz byl na tloku wyczuwalny jak sie ruszalo tlokiem... korba nowa oczywiscie tam zadnych luzow nie ma... moglem dac do zmierzenia cylinder i tlok :(
I think I can fly! MX it's my life <3

Awatar użytkownika
Autor tematu
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: renner250 » pt, 19 lut 2010, 17:12

jak sie zatrzymalem to niby olej kapnelo z odmy ale ze 2 kropelki wylecialy to jeszcze nie musi znaczyc ze nia wywala... przy skokach i takiej jezdzie to raczej nic dziwnego ze cos tam kapnelo <mysli>
I think I can fly! MX it's my life <3

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: ecik » pt, 19 lut 2010, 18:09

No to już znam odpowiedź na twój problem.
Jak kopci tzn. że ci wpiernicza olej w czterosuwie :).

Czyli cylinder jest za mocno zużyty, tłok jest za luźno spasowany, cylinder ma za duży owal przez co założenie nowego tłoka nic nie da, tłok jest zużyty - któraś z tych opcji :P

Z czterosuwie nic nie powinno kopcić to nie dwuciach! :D

Awatar użytkownika
Autor tematu
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: renner250 » pt, 19 lut 2010, 18:24

dzieki chlopaki bardzo za pomoc ;*
I think I can fly! MX it's my life <3

omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: omen » pt, 19 lut 2010, 19:16

....zawsze sie mozna pomylic i dolac troche oleju do benzyny :mrgreen: ...

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: SUCHY95 » pt, 19 lut 2010, 21:16

omen pisze:....zawsze sie mozna pomylic i dolac troche oleju do benzyny :mrgreen: ...
No i ten zapach- BEZCENNE pzdr

Awatar użytkownika
Autor tematu
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: renner250 » czw, 4 mar 2010, 21:04

chlopaki mam jeszcze pytanie odnosnie rm-z jak w temacie... Mianowicie no tak jak wyszlo bierze olej i musze kupic nowego tloka. Tlok na poczatku byl nowy wiec wiadomo ze musze wieksza selekcje. Chodzi mi o to ze gadalej z jednym mechanikiem ktory zajmuje sie pasowaniem tlokow i powiedzial mi ze konieczny jest szlif i odlewany vertex kosztuje cos ponad 500zl a kuty nie cale 600. Natomiast jak rozmiawialem z innym mechanikiem powiedzial mi ze zadnego szlifa sie nie robi poniewaz w tym oryginalnym cylindrze jest nicasil do ktorego trzeba kupic tylko tloka. Wiec moje pytanie brzmi co w koncu z tym szlifem? wiem ze cylinder moze ulec owalizacji ale ten drugi mechanik powiedzial ze szlifa sie nie robi. Wiec jak?
I think I can fly! MX it's my life <3

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: konon312 » pt, 5 mar 2010, 13:24

Ten pierwszy mechanik to chyba jakis od WSeK pewnie. Szlifu sie nie robi! cylinder ma nicasil. Moja rada, idz do jakiegos zakladu chodzby slusarskiego niech ci zmierza srednice, sprawdza czy nie ma owala i do pomiaru cylindra dobierasz tlok( musisz sprawdzic w serwisowce jaki ma byc luz, sa ta wartsci dla roznych motorkow okolo! 0,03/0,07 ale to juz musisz sprawdzic do swojego modelu jak ma byc). Co do tloka to kupuj tylko kuty.

PS. lepiej juz nie kontaktuj sie z tym pierwszym mechanikiem :?

Awatar użytkownika
marcin4
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: ndz, 16 gru 2007, 09:08
Motocykl: KTM SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: marcin4 » pt, 5 mar 2010, 13:47

Szlifu w takich motocyklach się nie robi, tylko dobiera odpowiedniego tłoka. Jak nie chce ci się bawić w rozmiary to kup tłoka Wiseco, obecnie jeżdże na nich.Wiseco ma tylko jeden rozmiar , wkładasz i jeździsz. A jak chcesz vertexa to musisz go już dobrać pod cylinder.PZDR

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: Mateusz_MX » pt, 5 mar 2010, 15:51

marcin4 pisze:Szlifu w takich motocyklach się nie robi, tylko dobiera odpowiedniego tłoka. Jak nie chce ci się bawić w rozmiary to kup tłoka Wiseco, obecnie jeżdże na nich.Wiseco ma tylko jeden rozmiar , wkładasz i jeździsz. A jak chcesz vertexa to musisz go już dobrać pod cylinder.PZDR
:rolleyes: Owszem. Wiseco produkuje tylko jeden rozmiar, nominalny. Jednakże powłoka nicasil'u wraz z upływem mth się wyciera, dlatego należy zakładać większe średnice tłoka.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Awatar użytkownika
Autor tematu
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: renner250 » sob, 6 mar 2010, 12:09

ten stary tlok mial dosc duzy luz w cylindrze... rozmiar tloka powinien byc 76.96 (B). Nie mam przyrzadow ktore mierz z dokladnoscia do 0.01 ale zmierzylem go dla wlasnej swiadomosci do 0.05 i wyszlo mi cos dziwnego. Na denku tloka ( nad pierscieniem ) wyszedl mi wymiar okolo 76.55. A na prowadnicy ( prawie na samym pode pod pierscieniem olejowym) jest dobry wymiar. Wyszedl mi 76.95. Wiem ze musze oddac cylinderek do zwymiarowania i kupic tlokczka ale tak tylko z ciekawosci chcialem wiedziec czy tlok nie powinien miec wszedzie jednakowego wymiaru? a tu jest roznica prawie pol mm.
I think I can fly! MX it's my life <3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”