RM-Z 250 '04

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: ecik » sob, 6 mar 2010, 13:04

Tłoki są robione ze stożka.

cwirex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: ndz, 29 mar 2009, 20:53
Motocykl: Kawasaki KX250F 2015 r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białka :D
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: cwirex » ndz, 7 mar 2010, 13:05

kurcze trzeba było dać do zmierzenia, mi wyrzuciło przez odmę tylko jak zaliczyłem glebę. ale nie możesz jakoś sprawdzić płynu chłodniczego? bo według mnie kopcenie na biało może być nawet spowodowane niedokręceniem głowicy lub przedmuchem.

pozdro :)
Części do moto, akcesoria ciuchy, jak co potrzebne pisać na:

GG: 8626875
SMS: 535600582
E-MAIL: cwirex1@vp.pl


Awatar użytkownika
Autor tematu
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: renner250 » ndz, 14 mar 2010, 18:14

cwirex pisze:kurcze trzeba było dać do zmierzenia, mi wyrzuciło przez odmę tylko jak zaliczyłem glebę. ale nie możesz jakoś sprawdzić płynu chłodniczego? bo według mnie kopcenie na biało może być nawet spowodowane niedokręceniem głowicy lub przedmuchem.

pozdro :)
ale to nie chodzi o samo kopcenie bo ubywanie przez 2h jazdy 150ml oleju nie moglo by byc spowodowane takim czyms... a tak w ogole to mam juz tloka cylek prawie na wykonczeniu ale dalo rade jeszcze pieknie spasowac :) 2 setki wiekszy tlok jest od tego co mialem... w sumie to tamten tlok malo co jezdzony zastanawiam sie zeby sprzedac xD za jakies 100 czy 200 xD moze kto bedzie chcial xD
I think I can fly! MX it's my life <3

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: gadzina » ndz, 14 mar 2010, 19:08

Piszesz że tłok ma przejechane około 30 godzin więc nadaje się tylko do śmietnika a nie na sprzedaż! W serwisówce ( Crf 450 ) zalecana jest wymiana tłoka co 15 godzin. Mam w domu dwa używane tłoki i nawet za darmo nikomu bym nie dał bo jak pęknie to miał bym wyrzuty sumienia :finga:

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: Joker » ndz, 14 mar 2010, 22:11

15 motogodzin ? strasznie mało, to krócej niż w 2t, kumpel katował dwa lata Wr 250 04 rok nie czyścił filtra powietrza, zmianiał olej raz na sezon, cały czas na gumie latała i tłok pękł po 2 sezonach u niego a nie wiadomo ide przejeździł u poprzednika.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Fazi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
Motocykl: kxf 250 cbr 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: Fazi » pn, 15 mar 2010, 12:56

marcin4 pisze:Szlifu w takich motocyklach się nie robi, tylko dobiera odpowiedniego tłoka.
oczywiscie zgadzam sie z wami :) ale moze mechanikowi chodziło o honowanie? jesli cylek ma przelatane juz swoje i z nicasilu "znikneły" rysy a nie ma przetarc to wypadało by go dac do honowania.
--> Gravity Pszczyna <--

jankiel
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 20 mar 2007, 22:41
Motocykl: aReMZi tufifti K8
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: jankiel » pn, 15 mar 2010, 18:08

Fazi pisze:
marcin4 pisze:Szlifu w takich motocyklach się nie robi, tylko dobiera odpowiedniego tłoka.
oczywiscie zgadzam sie z wami :) ale moze mechanikowi chodziło o honowanie? jesli cylek ma przelatane juz swoje i z nicasilu "znikneły" rysy a nie ma przetarc to wypadało by go dac do honowania.
Jak już taki cylek ma "troche przelatane" jak piszesz to z reguły nie ma już czego hanować i lepiej zostawić go jak jest i przelatać na którejś z ostatnich selekcji niż przehanować i nie latać wogóle :P (zwróć uwage że autor napisał iż cylek już nawykończeniu).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Autor tematu
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: renner250 » pn, 15 mar 2010, 20:15

mechanik nic nie mowil o honowaniu wiec powinno latac a jak na ten cyliner to juz jest ostatnia selekcja na tym tloku co bral olej byla selekcja B ten tlok co mam teraz ma selekcje C jest 2 setki wiekszy bo z innej firmy. A co do tych 15mth to wedlug serwisowki co sezon najlepiej nowy moto kupic. Moj stary tlok w ogole nie jest wypalony ledwo co nagaru na nim jest. Kumpel w kxf 450 latal na tloku 2 sezony (100mth) i wedlug mechanika tlok nadawal sie jeszcze na jekis 10 do 20mth ale zostal wymieniony bo troche strach juz. Wiadomo ze sprzeta nie mozna zaniedbywac ale juz nie przesadzajmy 15h to bym nowke tloka wyciagnal... po takim czasie to olej a nie tlok... no olej co 10h wymieniam pff
I think I can fly! MX it's my life <3

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: gadzina » wt, 16 mar 2010, 08:29

Ja ci nie mówię żebyś tłok wymieniał co 15 mth tylko że tyle serwisówka przewiduje czasu na zużycie tłoka w 450(!) a ty w 250 masz już nalatane 30 więc w każdej chwili może go rozwalić a po wyglądzie to możesz dziewczyny oceniać a nie tłoki :finga: Nie bierzesz pod uwage mikropęknięć które mogą już byc na tym tłoku a będzie wyglądał ok. Ja również robię ok 80 mth na tłoku bo tyle wiem że wytrzyma w 450 amatorskiej jazdy ale robię to świadomy konsekwencji jak go rozwali ( cylek do wymiany , korba albo cały wał do wymiany , głowica w najlepszym przypadku do roboty ). Ważna jest także częstotliwość wymiany oleju i ma ona wpływ na zużycie tłoka , ja wymieniam olej w silniku co 5 mth ( motul 300v ) i chyba nie muszę wspominać o czyszczeniu filtra powietrza co trening. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Autor tematu
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: renner250 » śr, 17 mar 2010, 22:25

jeszcze mam takie "zapytanie" xD bo poskladalem juz moto chodzi jak trzeba sila jest jaka powinna byc tyle ze jak np jade to strzela z rury. Jak stoje w miejscu i daje gazu (wieczorem) widac jak podczas strzelania leci ogien na jakies 10cm z rury... Wydaje mi sie ze to gaznik... jak to mozna poprawic? mozna tak jezdzic w ogole? wczesniej przed remontem tez strzelal tyle ze nie mialem waty w wydechu i wydaje mi sie ze w nim sie rozprezal ten ogien i nie wylatylwal z wydechu juz ale teraz wsadzilem wate i wali jak z calkiem nie zle podkreconego samochodu xD
I think I can fly! MX it's my life <3

Awatar użytkownika
Autor tematu
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: renner250 » czw, 18 mar 2010, 18:24

chlopaki powidzial by mi ktorys ile dokladnie obrotow ma byc wykrecona ta srubeczka do regulacji? :( bo nie wiem za bardzo gdzie tego szukac w tych tabelkach :( a wydaje mi sie ze cos jest nie tak z mieszanka...
I think I can fly! MX it's my life <3

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM-Z 250 '04

Post autor: SUCHY95 » czw, 18 mar 2010, 21:07

witam , poprobuj od 1-2.5 obrotow powinno byc ok,sprawdz tez szczelnosc wydechu przy kolektorze, no chyba ze masz zle ustawiony rozrzad,pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”