Nowy cylinder czy nicasil?
-
Autor tematujacus_007
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: czw, 7 cze 2007, 15:42
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: B-STOK
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Nowy cylinder czy nicasil?
witam
mam sx 125 04r. sezon przejeździłem na wosner selekcja D widać dużo alu i muszę regenerować cylinder. Mogę wybrać nicasil albo po prostu kupić nowy cylinder, koszt nicasilu to ok 900 zł cylinder do japonca mozna kupic za 800-900 tylko z biedronki:) niestety ktm ma nieco droższe cylki, mam sporo obaw co do nicasilu, bo to cylindry nie wracają to znowu powłoka odpada. lepiej kupic nowy cylinder? czy zaryzykowac nicasil? gdzie i u kogo? pozdro
mam sx 125 04r. sezon przejeździłem na wosner selekcja D widać dużo alu i muszę regenerować cylinder. Mogę wybrać nicasil albo po prostu kupić nowy cylinder, koszt nicasilu to ok 900 zł cylinder do japonca mozna kupic za 800-900 tylko z biedronki:) niestety ktm ma nieco droższe cylki, mam sporo obaw co do nicasilu, bo to cylindry nie wracają to znowu powłoka odpada. lepiej kupic nowy cylinder? czy zaryzykowac nicasil? gdzie i u kogo? pozdro
boże na motorze weź mnie, może po hardkorze, byle nie we snie..
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: new cylinder or nicasil Y/N ?????????
Witaj,
Za porządne zregenerowanie cylindra trzeba zapłacić ok. 1200zł - Anglia lub Włochy, ewentualnie Holandia lub Niemcy. Nie wiem skąd masz informacje o niewracających cylindrach Chyba, że chodzi o kłamczuchów z Allegro - nicasil za 600zł. Ważne by było to sprawdzone źródło - MotoX, Rabittsport, MX Wójcik. Może najpierw zorientuj się jaka jest cena nowego cylindra do KTM'a, bo nowe to zawsze nowe Pozdrawiam. Mateusz_MX.
Za porządne zregenerowanie cylindra trzeba zapłacić ok. 1200zł - Anglia lub Włochy, ewentualnie Holandia lub Niemcy. Nie wiem skąd masz informacje o niewracających cylindrach Chyba, że chodzi o kłamczuchów z Allegro - nicasil za 600zł. Ważne by było to sprawdzone źródło - MotoX, Rabittsport, MX Wójcik. Może najpierw zorientuj się jaka jest cena nowego cylindra do KTM'a, bo nowe to zawsze nowe Pozdrawiam. Mateusz_MX.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 286
- Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: gorskie okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: czw, 7 cze 2007, 14:53
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Dwór Gd., Kościerzyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: new cylinder or nicasil Y/N ?????????
Wstaw tuleję, żeliwo ma jedną zasadniczą przewagę nad nikasilem- zawiera grafit, czyli jest samosmarne i dzięki temu bardziej odporne na zatarcie. Pewnie padną dwa pytania:
1-czy nie będzie się grzał? przecież żeliwo gorzej odprowadza ciepło,
2- dlaczego nie stosuje się fabrycznie?
otóż żeliwo gorzej odprowadza ciepło ale jedyna różnica jest możliwa do stwierdzenia co najwyżej w warunkach laboratoryjnych, fabrycznie się nie stosuje bo...jest znacznie drożej, trzeba obrobić tuleję, zalać w cylindrze albo wcisnąć a nikasil nakłada się elektrolitycznie w zgrubnie wytoczonym cylindrze i honuje, i już.
Jeden mały szczegół na który nie zwracją uwagi ci co narzekają na żeliwo- taki cylinder trzeba dotrzeć! nikasil wymaga tego w znacznie mniejszym stopniu.
pozdrawiam
tołdi
1-czy nie będzie się grzał? przecież żeliwo gorzej odprowadza ciepło,
2- dlaczego nie stosuje się fabrycznie?
otóż żeliwo gorzej odprowadza ciepło ale jedyna różnica jest możliwa do stwierdzenia co najwyżej w warunkach laboratoryjnych, fabrycznie się nie stosuje bo...jest znacznie drożej, trzeba obrobić tuleję, zalać w cylindrze albo wcisnąć a nikasil nakłada się elektrolitycznie w zgrubnie wytoczonym cylindrze i honuje, i już.
Jeden mały szczegół na który nie zwracją uwagi ci co narzekają na żeliwo- taki cylinder trzeba dotrzeć! nikasil wymaga tego w znacznie mniejszym stopniu.
pozdrawiam
tołdi
daj mi siłę do walki z czym walczyć mogę i rozum, żebym nie walczył z czym walczyć nie powinienem..
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 226
- Rejestracja: śr, 16 gru 2009, 20:04
- Motocykl: YAMAHA YZF 250 08'
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: new cylinder or nicasil Y/N ?????????
Mateusz ma rację, ale pewnie śmigasz na 4t to z mojego punktu widzenia niema sensu bawić się w nakładanie nicasylu .. A co myślicie o cylindrach produkowanych w Tajwanie http://www.sklep.motox.com.pl/product_i ... ts_id=3434
Pozdro :drinkers:
Pozdro :drinkers:
-
- Mistrz prostej
- Posty: 55
- Rejestracja: czw, 22 maja 2008, 14:50
- Motocykl: yzf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Nowy cylinder czy nicasil?
ktm sx 125 to 2t.więc masz do wyboru nicasil lub nowy cylinder .Ale jest tez 3-cie wyjście którym jest tuleja ,poczytaj o tym na forum ,ale wiele osób ma negatywne zdanie dt. tulei .Tyle ,że tuleja jest zdecydowanie tańsza(przynajmniej na początku)bo to koszt ok. 400zł(motor-tech) .
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 226
- Rejestracja: śr, 16 gru 2009, 20:04
- Motocykl: YAMAHA YZF 250 08'
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Głogów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Nowy cylinder czy nicasil?
Aha .. sory nie doczytałem, w 2t sa droższe cylki niż do 4t wiec bardziej się opłaca nicasyl . A tulei nie polecam z przyczyn znanych jeśli nie znacz to na forum istnieje wątek. PZDR :drinkers:
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Nowy cylinder czy nicasil?
Tuleje sobie w setce wybij z glowy, bo szkoda motocykla. Jest jeszcze taka wada, ze tuleja schodzi duzo szybciej niz nikasil. Szczerze mowiac nie przekonam sie do tuleji, do poki nie przejade sie setą, ktora na tuleji bedzie chodzila jak na nicasilu (i nie chodzi tu wylacznie o moc maksymalna). Co do tego, ze tuleji sie nie stosuje farbrycznie, bo wychodzi drozej, to cos nowego.Wiadomo, ze trzeba sie bawic z oknami w 2t, ale uwazasz, ze wyprodukowanie cylindra do Dt125 wychodzi drozej niz do Yz? Dlaczego w motocyklach mniej wyzylowanych stosuje sie tuleje, a od konca lat 80' crossowki tuleji nie widzialy? Jedyna zaleta tuleji jest cena (Warszawa ul. Grochowska 250zl 125cm3). Argument, ze w razie uszkodzenia tloka wystarczy zrobic szlif do mnie nie przemawia, bo nikasil jest tak twardy, ze nie jest go latwo uszkodzic (po zatarciu z reguly wystarczy uzyc odpowiedniego kwasu, ktory wypali aluminiowe kawalki tloka).
Drugim problemem jest nakladany nikasil. Ja jestem zdania, ze jak masz mozliwosc kupna oryginalnego cylindra w dobrej cenie to nie ma sie co zastanawiac. Najlepiej sprawdz cene na ebay.com, bo z nakladanym to jest troche loteria. Widziałem juz luszczacy sie nikasil od Sancheza (reklamacja nie przyjeta), albo takie brzydkie jamki siegajace do aluminium o sr. ok 0,6mm.
pzdr
Drugim problemem jest nakladany nikasil. Ja jestem zdania, ze jak masz mozliwosc kupna oryginalnego cylindra w dobrej cenie to nie ma sie co zastanawiac. Najlepiej sprawdz cene na ebay.com, bo z nakladanym to jest troche loteria. Widziałem juz luszczacy sie nikasil od Sancheza (reklamacja nie przyjeta), albo takie brzydkie jamki siegajace do aluminium o sr. ok 0,6mm.
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 45
- Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 22:35
- Motocykl: Yz250F 2009
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa/ Łódz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Nowy cylinder czy nicasil?
A ja słyszałem ze nowy nikasil w angli lepszy niż oryginał, sam kupiłem przed tym sezonem nowy cylinder oryginalny w kawasaki i po pierwszym tłoku przeszedłem na selekcje D... zrobiłem ok 30 mh tłok wiseco gp. filtr i olej zadbane jak należy.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: pt, 13 kwie 2007, 11:39
- Motocykl: kx450f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wycinki Osowskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Nowy cylinder czy nicasil?
Podczas rozważania co wybrać, tuleję,nicasil czy nowy cylinder warto wziąć też pod uwagę fakt, iż chemia stosowana do wytrawiania nicasilu ze starego cylindra potrafi być tak silna, że może uszkodzić strukturę aluminium. W SX-ach zdaża się później pękanie przegrody między oknami wydechowymi. Cena nowego cylindra do KTMa 2T oscyluje w granicy 2500-3000 PLN za oryginał - w takiej sytuacji lepiej wybrać tuleję, która wcale nie sprawuje się tak źle.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: czw, 7 cze 2007, 14:53
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Dwór Gd., Kościerzyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Nowy cylinder czy nicasil?
Co do tulei w DT a YZ to sprawa jest dość prosta- DT ma w założeniach wytrzymać trochę dłużej niż YZ a trwałość tulei zależy przede wszystkim od tego, z jakiego materiału zostanie wykonana, podstawa to dobrej jakości żeliwo zawierające grafit pasemkowy...
prosty przykład: przyjeżdża klient skuterkiem, żeby mu zrobić remont- silnik minarelli chłodzony powietrzem z żeliwnym cylindrem- po czterdziestu kilku tysiącach km od nowości, tłok zużyty, pierścionki również, na cylindrze lekki próg...klient wbrew sugestiom, żeby zrobić szlif na dobrym tłoku kupuje nowy komplet (tłok+cylinder) na all...o produkcji chińskiej "bo to niewiele drożej niż ten nowy tłok a zawsze to wszystko nowe", pięć tysięcy kilometrów dalej skuter rzuca palenie, stwierdzam chroniczny brak sprężania zużycie cylindra takie, że ledwo się łapie na pierwszy nadwymiar... co do trwałości nikasilu to w sezonie zdarza się kilka LTRów w których kończy się cylinder, rekord to niecałe 40 godzin od nowości pomijam tłoki z wyklepanym rowkiem nr. 1- zalegają mi całą półkę... pomimo moich wypocin to zgodzę się, że setka na tulei w porównaniu z oryginałem chodzi...inaczej..
jednak żeliwo zawsze daje większe opory tarcia
pozdrawiam
prosty przykład: przyjeżdża klient skuterkiem, żeby mu zrobić remont- silnik minarelli chłodzony powietrzem z żeliwnym cylindrem- po czterdziestu kilku tysiącach km od nowości, tłok zużyty, pierścionki również, na cylindrze lekki próg...klient wbrew sugestiom, żeby zrobić szlif na dobrym tłoku kupuje nowy komplet (tłok+cylinder) na all...o produkcji chińskiej "bo to niewiele drożej niż ten nowy tłok a zawsze to wszystko nowe", pięć tysięcy kilometrów dalej skuter rzuca palenie, stwierdzam chroniczny brak sprężania zużycie cylindra takie, że ledwo się łapie na pierwszy nadwymiar... co do trwałości nikasilu to w sezonie zdarza się kilka LTRów w których kończy się cylinder, rekord to niecałe 40 godzin od nowości pomijam tłoki z wyklepanym rowkiem nr. 1- zalegają mi całą półkę... pomimo moich wypocin to zgodzę się, że setka na tulei w porównaniu z oryginałem chodzi...inaczej..
jednak żeliwo zawsze daje większe opory tarcia
pozdrawiam
daj mi siłę do walki z czym walczyć mogę i rozum, żebym nie walczył z czym walczyć nie powinienem..