honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
-
Autor tematumarcin1184
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 00:11
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
Witam
Wczoraj utworzyłem nowy temat, pojawił się on na forum a po chwili nie wiem z jakich powodów zniknął, więc umieszczam go ponownie. Oddałem do zakładu motor na wymianę uszczelniaczy zaworowych, regulację luzów, gaźnika i wymianę oleju. Przy odbiorze motoru w jego pracy bardzo wyraźnie słyszalny był metaliczny stukot, jakby cykanie. Dźwięk ten słyszałem także przed oddaniem do naprawy ale był on znacznie cichszy. Mechanik przy odbiorze maszyny powiedział mi że to dekompresor, że on może tak pracować i żeby się nie przejmować. Nie podejrzewam mechanika o kłamstwo bo o jego zakładzie słyszałem same dobre opinie ale chciałbym się upewnić co o tym myślicie. Oto link do pliku audio. Wyraźnie słychać bo motor jest w zamkniętym garażu a nagranie jest z kilku cm od silnika.
http://mk1184.wrzuta.pl/audio/6rOcIalRdqB/v0814212131
Wczoraj utworzyłem nowy temat, pojawił się on na forum a po chwili nie wiem z jakich powodów zniknął, więc umieszczam go ponownie. Oddałem do zakładu motor na wymianę uszczelniaczy zaworowych, regulację luzów, gaźnika i wymianę oleju. Przy odbiorze motoru w jego pracy bardzo wyraźnie słyszalny był metaliczny stukot, jakby cykanie. Dźwięk ten słyszałem także przed oddaniem do naprawy ale był on znacznie cichszy. Mechanik przy odbiorze maszyny powiedział mi że to dekompresor, że on może tak pracować i żeby się nie przejmować. Nie podejrzewam mechanika o kłamstwo bo o jego zakładzie słyszałem same dobre opinie ale chciałbym się upewnić co o tym myślicie. Oto link do pliku audio. Wyraźnie słychać bo motor jest w zamkniętym garażu a nagranie jest z kilku cm od silnika.
http://mk1184.wrzuta.pl/audio/6rOcIalRdqB/v0814212131
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
Nie wiem jak tam w XR400 dokładnie wygląda dekompresor ale ogólnie wszędzie zasada działania ta sama:)Jeśli to dekompresor tak stuka tz. że za mocno jest linka od niego naciągnięta i przez to opiera się lekko tak jakby zaraz miał zadziałać i dla tego klepie.Poluźnij linkę i zobacz czy mniej klepie
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
Autor tematumarcin1184
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 00:11
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
Jak tylko znajdę informacje jak poluzować tą linkę to zaraz to zrobię . A czy przy tych czynnościach które wykonywał mechanik ( uszczelniacze, regulacja luzów i gaźnika) ta linka mogła w jakiś sposób zostać bardziej napięta czy nie miało to na to wpływu.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
Tak na bank musiała być ściągnięta bo inaczej by nie ściągneli głowicy.Jeśli za mocno jest naciągnięta linka,łatwiej się odpala-kopka łatwiej chodzi ale słychać klepanie,jak jest luźniejsza to potrzeba więcej siły bo większy opór kopki ale znowu aż tak nie klepie
Regulacja jest prosta tak jakbyś regulował linkę sprzęgła,z tym że pewnie masz dekompresor ręczny i automatyczny(2 linki jedna od kierownicy do głowicy druga od głowicy do okolic kickstartera)więc najpierw poluzuj linkę przy dźwigni na kierownicy później wyreguluj linkę przy silniku od automatycznego dekompresora, następnie powróć do ręcznego dekompresora dźwigni na kierownicy i napnij linkę tylko żeby była napięta z lekkim luzem.
Popatrz w manuala ile linka powinna mieć luzu np. u mnie ma być ok.2mm.
Regulacja jest prosta tak jakbyś regulował linkę sprzęgła,z tym że pewnie masz dekompresor ręczny i automatyczny(2 linki jedna od kierownicy do głowicy druga od głowicy do okolic kickstartera)więc najpierw poluzuj linkę przy dźwigni na kierownicy później wyreguluj linkę przy silniku od automatycznego dekompresora, następnie powróć do ręcznego dekompresora dźwigni na kierownicy i napnij linkę tylko żeby była napięta z lekkim luzem.
Popatrz w manuala ile linka powinna mieć luzu np. u mnie ma być ok.2mm.
- Załączniki
-
- XR250R-4.jpg (111.17 KiB) Przejrzano 12154 razy
- XR250R-4.jpg (111.17 KiB) Przejrzano 12154 razy
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
Fotka pobrana z http://homepage.ntlworld.com/kernaldb/X ... 250R-4.jpg
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
Autor tematumarcin1184
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 00:11
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
Poluzowałem tą linkę maksymalnie i nic to nie zmienia, nadal stuka. Oto link do zdjęcia http://mk1184.wrzuta.pl/obraz/8x9z1IdZWJn/p1010005
Czy takie stukanie ma jeszcze jakieś negatywne skutki oprócz hałasu, jeśli nie to może bym to tak zostawił. I mam jeszcze jedno pytanie czy luzy tej linki można regulować podczas pracy silnika?
Czy takie stukanie ma jeszcze jakieś negatywne skutki oprócz hałasu, jeśli nie to może bym to tak zostawił. I mam jeszcze jedno pytanie czy luzy tej linki można regulować podczas pracy silnika?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
Jeśli stuka to coś musi być nie tak:/
Ile czasu już masz tą Honde, ile km robisz w sezonie i kiedy ostatni raz robiłeś większy remont.
Może być że masz luz na tulejce na swożniu od tłoka i będzie tak stukać,no co gorsza to luz na korbie na dole to już poważniejsza sprawa ale nie jestem pewien czy jeśli luz jest na korbowodzie na wale to czy tak stuka.Możliwe że możesz mieć strasznie rozciągnięty łańcuszek rozrządu to też coś będzie stukać.
Może być jakaś błachostka w najlepszym przypadku czyli kolektory poluzowane lub coś innego musisz szukać.
Ile czasu już masz tą Honde, ile km robisz w sezonie i kiedy ostatni raz robiłeś większy remont.
Może być że masz luz na tulejce na swożniu od tłoka i będzie tak stukać,no co gorsza to luz na korbie na dole to już poważniejsza sprawa ale nie jestem pewien czy jeśli luz jest na korbowodzie na wale to czy tak stuka.Możliwe że możesz mieć strasznie rozciągnięty łańcuszek rozrządu to też coś będzie stukać.
Może być jakaś błachostka w najlepszym przypadku czyli kolektory poluzowane lub coś innego musisz szukać.
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 204
- Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
- Motocykl: Honda XR 600
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: 3-miasto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
Według mnie sądzę że jest coś nie tak,ewidentnie słychać stukot tak jakby luz na korbie lub tłoku,ale może się mylę. Radził bym sprawdzić co dokładnie tam stuka.
-
Autor tematumarcin1184
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 21
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 00:11
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
Motor kupiłem z 1,5 miesiąca temu. Przy zakupie nie było słychać tego dźwięku.Nie podejrzewam żeby właściciel coś przed mną ukrywał. Tak jak wspominałem dopiero przed oddaniem do serwisu usłyszałem takie delikatne postukiwanie. Przy odbiorze motocykla ten dźwięk był już wyraźny, ale motor stał na dworze i dźwięk się trochę rozchodził, dopiero po wprowadzeniu do garażu był w pełni słyszalny. Mechanik powiedział że to dekompresor i tak może być. Z tego co zaobserwował przy czynnościach które wykonywał stwierdził że silnik jest w dobrym stanie, ma dobrą kompresję i wydaje się być ok. Nie znam się za dobrze na mechanice ale z tego co pamiętam mówił, że było sporo nagaru. Oczyścił go benzyną ekstrakcyjną i wymienił olej na bel-ray (wcześniej był castrol 10W-40).
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
weź ty już lepiej powstrzymaj się z jazdami tym motorem i zmień mechanika... bo ten stukot to nie jest dekompresator na 100%, bo jak by był za mocno naciągnięty dekompresator to byś nie odpalił za nic motoru bo sprężanie by uciekało przez niedomknięty zawór - u mnie jak chodzi silnik i delikatnie tylko naprężę dekompresator to silnik momentalnie gaśnie.
A z filmiku ciężko dojść co tak stuka...:/ jak by korba albo sworzeń - wraz z obrotami nawalało by jeszcze głośniej, a tu cichnie... trzeba cholercia dokładnie poszukać i nasłuchiwać z kąt dokładnie dochodzi dźwięk.
A z filmiku ciężko dojść co tak stuka...:/ jak by korba albo sworzeń - wraz z obrotami nawalało by jeszcze głośniej, a tu cichnie... trzeba cholercia dokładnie poszukać i nasłuchiwać z kąt dokładnie dochodzi dźwięk.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
Wątpię żeby to był luz na sworzniu czy korbie, słychać wyraźnie że częstotliwość pokrywa się z suwem pracy gdyby był luz w którymś z ww. miejsc to częstotliwość stuków była by 2X częstsza, obejrzyj łańcuch rozrządu i napinacz.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 317
- Rejestracja: śr, 29 sie 2007, 23:38
- Motocykl: Motobi Wilga 65/50 ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Prabuty
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: honda XR400 chyba dekompresor + nagranie
pisałem, że kobra i sworzeń raczej odpada
rozrząd właśnie by tak metalicznie i rytmicznie nie stukał...
zawór jak by stukał o tłok to już po takim stukotaniu raczej by się urwał...
zostaje jeszcze dojechany tłok, który już krzywo chodzi w cylindrze i stuka o głowice, a poprzedni właściciel na sztukę założył nowe pierścienie przez co wydaje się dobra kompresja :]
rozrząd właśnie by tak metalicznie i rytmicznie nie stukał...
zawór jak by stukał o tłok to już po takim stukotaniu raczej by się urwał...
zostaje jeszcze dojechany tłok, który już krzywo chodzi w cylindrze i stuka o głowice, a poprzedni właściciel na sztukę założył nowe pierścienie przez co wydaje się dobra kompresja :]