crf 450 2003r cieknąca pompa wody
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
- Motocykl: Crf 450'08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: crf 450 2003r cieknąca pompa wody
Niestety Amator ma racje. Świeży rok produkcji nie usprawiedliwia łożyska. Ja mam crf z 2008 i to łożysko posypało mi się.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 80
- Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: crf 450 2003r cieknąca pompa wody
Pozwolę sobie odkopać ten temat, by nie bawić się w zakładanie następnego.
Mam crf 450 z 2008 roku. Stało mi się to, co powyżej - cieknie mi płyn z dziurki na spodzie pompy wody. Wszystko już wiem, muszę wymienić simmeringi pompy i jej łożysko (wałek wyrównujący nie ma luzu i zdaje się działać).
Pytanie pojawia się przy wyborze łożyska pompy wody - czy to łożysko musi mieć powiększony luz roboczy (C3, C4...)? Wydaje mi się, że tak byłoby najbardziej stosownie, w końcu łożyska z luzem polecaliście pod wałek wyrównujący, problem w tym, że ciężko o takie łożysko. Wymiar nie stanowi większego problemu, ale fakt luzu sprawia, że każdy sprzedawca rozkłada ręce i temat się zamyka.
Więc jak z tym luzem?
Mam crf 450 z 2008 roku. Stało mi się to, co powyżej - cieknie mi płyn z dziurki na spodzie pompy wody. Wszystko już wiem, muszę wymienić simmeringi pompy i jej łożysko (wałek wyrównujący nie ma luzu i zdaje się działać).
Pytanie pojawia się przy wyborze łożyska pompy wody - czy to łożysko musi mieć powiększony luz roboczy (C3, C4...)? Wydaje mi się, że tak byłoby najbardziej stosownie, w końcu łożyska z luzem polecaliście pod wałek wyrównujący, problem w tym, że ciężko o takie łożysko. Wymiar nie stanowi większego problemu, ale fakt luzu sprawia, że każdy sprzedawca rozkłada ręce i temat się zamyka.
Więc jak z tym luzem?
Zaplatam i centruję koła -> PW
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 128
- Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: crf 450 2003r cieknąca pompa wody
Łożysko takie jakie trzeba- z odpowiednim luzem roboczym dostaniesz u dealera Hondy za nieduże pieniądze.
Nie wiem czy Majster dobrze zrozumiał, chodziło o luz roboczy a nie montażowy- wydaje mi się że to co innego. (ale specem nie jestem).
Nie wiem czy Majster dobrze zrozumiał, chodziło o luz roboczy a nie montażowy- wydaje mi się że to co innego. (ale specem nie jestem).
-
- Mistrz prostej
- Posty: 80
- Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: crf 450 2003r cieknąca pompa wody
pompa zrobiona, niby wszystko działa, ale pojawiła się pewna niepokojąca rzecz - na korku chłodnicy pojawiło się masło, co wynika z dostania się do wody oleju. Czy poza uszczelką pod głowicą jest jakaś droga, którą olej może dostawać się do układu chłodzenia? (Przy pracującym silniku, woda ma obieg, ale nie pojawiają się w niej bąbelki powietrza, więc uszczelka chyba ok)
EDIT: Czy takie zjawisko (masło) może nastąpić w wyniku niedostatecznie schludnego złożenia wszystkiego do kupy? - załóżmy, że składałem pompę tłustymi rękami i trochę ją upaćkałem w środku
EDIT: Czy takie zjawisko (masło) może nastąpić w wyniku niedostatecznie schludnego złożenia wszystkiego do kupy? - załóżmy, że składałem pompę tłustymi rękami i trochę ją upaćkałem w środku
Zaplatam i centruję koła -> PW
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 34
- Rejestracja: czw, 17 paź 2013, 12:04
- Motocykl: CRF450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bogatynia
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: crf 450 2003r cieknąca pompa wody
witam, podpinam się pod temat mam podobny problem wymieniłem już dwa simeringi, łożysko wszystko oryginalne hondy, lecz bez wałka bo podobno był wymieniany na obecnym nie widać uszkodzeń od czego zacząć diagnozę, po najniższej lini oporu?