Jak zużywają się zawory?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zużywają się zawory?

Post autor: konon312 » pn, 25 sty 2010, 21:05

MXdawid#767 pisze:pamiętam że mój kumpel kiedyś ściągał sobie 3 nowe ssące stalowe z USA i wyszły go 500 zł za komplet a że jeszcze jeden znajomy potrzebował ssące do rmz 250 i tez wychaczył okazję w USA to ściągnęli je razem i wiem że po chyba 6 dniach mieli je w domu. wszyscy byliśmy w szoku że tak szybko dlatego warto też tam poszperać hehe :)

Chyba to bylo dawno temu ( w ogleglej galaktyce :lol: ), kiedys celnicy brali losowo iles tam paczek, ktore przychodzi ze stanow i je clili, teraz cli sie wszystko i nie dosc, ze trzeba zaplacic odpowiedni podatek(zalezy od czego, przy czesciach VAT 22%) to jeszcze skur.... potrafia trzymac 3 tygodnie paczke!!! czlowiek placi za express, pisze ze paczke w 3-4dni, a tu paczka przychodzi po miesiacu przez naszych urzedasow :x

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak zużywają się zawory?

Post autor: Mateusz_MX » pn, 25 sty 2010, 21:23

Narzekacie na naszych celników, ale to dzięki nim utrzymują się polskie sklepy z akcesoriami, czy częściami. Nikt by u Nas nie handlował, gdyby wszystko szło z importu :roll: Chociaż również jestem za obniżeniem cła :wink: Nie zbaczajmy z tematu. Pozdrawiam.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Szymeon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 54
Rejestracja: ndz, 29 cze 2008, 20:38
Motocykl: RMZ 250 K4
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kozy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak zużywają się zawory?

Post autor: Szymeon » pn, 25 sty 2010, 23:24

było CR 125 99
yzf 250 03
kxf 450 06
jest Rmz 250 k4

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zużywają się zawory?

Post autor: konon312 » wt, 26 sty 2010, 12:23

Mateusz_MX pisze:Narzekacie na naszych celników, ale to dzięki nim utrzymują się polskie sklepy z akcesoriami, czy częściami. Nikt by u Nas nie handlował, gdyby wszystko szło z importu :roll: Chociaż również jestem za obniżeniem cła :wink: Nie zbaczajmy z tematu. Pozdrawiam.
Ja tu nie narzekam, bo wiadomo przeciez oni tez musza zarabiac, przeciez w stanach tez sprzedawcy musza zarabiac, a roznica cen jest taka a nie inna, bo u nas sa duze podatki i importer chcac cos sprowadzic to musi zaplacic podatek i jeszcze zarobic, a jak podatek jest nizszy to wiadomo cena tez, niestety nie u nas :( . Dobra koniec narzekania juz :)
Pozdro

PS
rafalsnt pisze:Co myślicie o tych używkach z allegro, można jakoś sprawdzić ich stan? Trzeba szlifować głowice (pod zawory) przy ich wymianie?
w serwisowce jest wszystko ladnie opisane i niby da sie sprawdzic czy zawor nadaje sie jeszcze do uzytku, ale to musilbys miec go przy sobie i jechac do jakies specjalistycznego warsztatu gdzie maja bardzo dokladne narzedzia pomiarowe o ile pamietam to trzeba do tego troche, bo byla tam srednicowka, mikromierz i jeszcze chyba jakis inne, takze gdybys chcial kupic takie narzedzia to by wszylo drozej niz zawory :? ale czy to sens? ja bym nie ryzykowal, ale decyzja nalezy do Ciebie.
Pozniej jeszcze po zmianie zaworow trzeba dotrzec je w gniazdach, nie wiem czy mozna to zrobic samemu za pomoca pasty zaworowej, czy trzeba tez zawiesc gdzies gdzie to robia, ja jak regenerowalem to wymianialem cale gniazda i prowadnice takze mi tez dotarli w firmie Autotechn w Mikołowie, polecam zrobili naprawde dobrze.

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zużywają się zawory?

Post autor: gadzina » wt, 26 sty 2010, 21:10

Nie dajmy się zwariować. Jakie używane zawory??? Widziałem też aukcje gdzie gość sprzedawał kosz sprzęgłowy tak wyjechany że ja bym swój stary do kubła wywalił lub bym komuś za darmo oddał-czyli dla mnie bezużyteczny!!! Czemu ktoś sprzedaje używane zawory??? Przecież pisze że są jeszcze dobre??? To po jaką cholere je wymieniał??!!! Decydując się na motocykl wyczynowy niestety musimy brać pod uwagę koszta z tym związane i tu nie chodzi tylko o koszty związane z zakupem i naprawą motocykla ale również że co sezon trzeba kilka gratów wymienić na nowe!!!Taki sport i wyścig technologii!!!Pozdrawiam.

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak zużywają się zawory?

Post autor: RafQ » wt, 26 sty 2010, 22:08

Konon chyba nie mówisz o tytanowych zaworach i ich docieraniu? :shock:
Przecież to jest kosmos jakiś i z tego co wiem czegoś takiego się nie robi.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

konon312
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zużywają się zawory?

Post autor: konon312 » śr, 27 sty 2010, 10:15

RafQ pisze:Konon chyba nie mówisz o tytanowych zaworach i ich docieraniu? :shock:
Przecież to jest kosmos jakiś i z tego co wiem czegoś takiego się nie robi.
No glowy nie daje, bo jak mowilem ja tego nie robilem, tez gdzies slyzalem cos o tym, ze sie tytanow nie dociera, inni mowili ze tylko troche, sam nie wiem :? zreszta juz mnie to interesuje bo jak zmieniac to na stal :D
mysle ze nie ma co ciagnac tematu, wszystko zostalo ladnie wyjasnione :wink:
Pozdro

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zużywają się zawory?

Post autor: gadzina » śr, 27 sty 2010, 13:00

Nie chce przeciągać. Krótko o zaworach tytanowych tak dla wyjaśnienia. Nie docieramy ich z prostej przyczyny , cały zawór nie jest z tytanu bo byłby piekielnie drogi , jest on wykonany z innego materiału a tylko powierzchnia styku z gniazdem zaworowym powleczona jest cienką warstwą tytanu którą jak zechcemy dotrzeć to po prostu zeszlifujemy ją skracając żywotność zaworu. Pozdrawiam.

Autor tematu
rafalsnt
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 121
Rejestracja: pt, 30 sty 2009, 17:25
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak zużywają się zawory?

Post autor: rafalsnt » sob, 30 sty 2010, 13:56

A regulacja zaworów w takim silniku to wymiana płytek na mniejsze?

RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak zużywają się zawory?

Post autor: RafQ » sob, 30 sty 2010, 14:04

Tak - luz zaworowy koryguje się wkładając płytkę grubszą lub cieńszą w zależności od tego jaki luz masz.Wiadomo że wraz z zużywaniem się zaworu konieczne są coraz to cieńsze płytki.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”