suzuki RM250 94r płyn chłodniczy na tłoku

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
bilon2968
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 22:16
Motocykl: suzuki RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

suzuki RM250 94r płyn chłodniczy na tłoku

Post autor: bilon2968 » pn, 18 sty 2010, 21:02

Witam serdecznie mam problem taki jak w tytule wymieniłem uszczelki na nowe pod głowicą i pod cylindrem a płyn cały czas leci na tłok co jest nie tak ??? :shock:

rafalsnt
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 121
Rejestracja: pt, 30 sty 2009, 17:25
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: suzuki RM250 94r płyn chłodniczy na tłoku

Post autor: rafalsnt » pn, 18 sty 2010, 21:59

Głowica przypadkiem nie była krzywa? Sprawdź też uszczelniacze pompy wody.

klubowicz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: wt, 31 mar 2009, 22:46
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: suzuki RM250 94r płyn chłodniczy na tłoku

Post autor: klubowicz » pn, 18 sty 2010, 22:19

bilon2968 pisze:Witam serdecznie mam problem taki jak w tytule wymieniłem uszczelki na nowe pod głowicą i pod cylindrem a płyn cały czas leci na tłok co jest nie tak ??? :shock:
pod głowice idą uszczelki czy oringi? gdzie kupiłeś te uszczelki ?
rafalsnt pisze:Głowica przypadkiem nie była krzywa? Sprawdź też uszczelniacze pompy wody.
te uszczelniacze pompy wody to dość ciekawa teoria , może ją trochę rozwiń :shock:

ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: suzuki RM250 94r płyn chłodniczy na tłoku

Post autor: ja23 » wt, 19 sty 2010, 00:45

Witam tak jak kolega wyżej napisał zacznij od sprawdzenie głowicy i uszczelniaczy na pompie,ale raczej na 75% krzywa głowica i oringi nie trzymają.

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: suzuki RM250 94r płyn chłodniczy na tłoku

Post autor: Mateusz_MX » wt, 19 sty 2010, 16:55

Witajcie,

Po pierwsze, to uszczelniacze pompy wodnej nie mają tutaj nic wspólnego. Między głowicą, a cylindrem idą 2 oringi (nie uszczelka jak piszesz). Podstawowe pytanie, to czy dokręcasz głowicę kluczem dynamometrycznym? Jeżeli tak, to z jakim momentem? Możliwe, że to co napisali koledzy jest prawdą (krzywa głowica). Trzeba ją w takim razie splanować - wyrównać.

Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
bilon2968
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 22:16
Motocykl: suzuki RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: suzuki RM250 94r płyn chłodniczy na tłoku

Post autor: bilon2968 » wt, 19 sty 2010, 18:47

Witam te uszczelki kupiłem na allegro od http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=12389955 wymieniłem dokładnie dwa oringi pod głowicą i uszczelkę pod cylindrem co do głowicy to nie dokręcałem kluczem dynamometrycznym a cała sytuacja zaistniała przez niski poziom płynu chłodzącego ale dojechałem do domu lecz gdy ją zgasiłem to już nie odpaliła
A co do tych uszczelniaczy na pompie to nie za bardzo wiem o co chodzi przecież pompa jest na wale od strony sprzęgła i jak by poszły te uszczelniacze to by był płyn w oleju
A czy mogło pójść coś w karterach lub w cylindrze

klubowicz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: wt, 31 mar 2009, 22:46
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: suzuki RM250 94r płyn chłodniczy na tłoku

Post autor: klubowicz » śr, 20 sty 2010, 00:08

bilon2968 pisze: sytuacja zaistniała przez niski poziom płynu chłodzącego ale dojechałem do domu lecz gdy ją zgasiłem to już nie odpaliła
A co do tych uszczelniaczy na pompie to nie za bardzo wiem o co chodzi przecież pompa jest na wale od strony sprzęgła i jak by poszły te uszczelniacze to by był płyn w oleju
A czy mogło pójść coś w karterach lub w cylindrze
Troche dodałeś wyjaśnień do tematu dzięki za to.
Może być że to własnie z powodu niskiego poziomu płynu cylinder zagrzał się i oringi straciły swoje własciwosci i znowu puszczają plyn na tłok. Trzeba je wymienić ponownie . Mogles tez podczas montazu nie zauwazyć że w ostatniej chwili oring od strony wewnętrznej wyskoczył z kanału i głowica przycisnela go ale on nie uszczelnia , możliwe też jest pęknięcie cylindra w okolicy ucha do przykręcenia cylindra z silnikiem (honda cr 125>98-99. Dzieje sie tak szczególnie kiedy poluzuja sie śruby głowne przykrecenia silnika do ramy . przy okazji głowice daj tokarzowi żeby delikatnie ci splanował .
Trzeba tez sprawdzić jeszcze raz tę uszczelkę pod cylindrem bo tam po obu stronach chodzi woda w karterze. może dolna powierzchnia cylindra nie została dobrze oczyszczona ze starej uszczelki ?
Z tymi uszczelniaczami pompy wody to oczywiście była taka dygresja do uzytkowników ra.... i j.....
Ty wiesz ze te części nie maja zwiazku z wodą w cylindrze .

Autor tematu
bilon2968
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 22:16
Motocykl: suzuki RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: suzuki RM250 94r płyn chłodniczy na tłoku

Post autor: bilon2968 » śr, 20 sty 2010, 21:06

Witam i serdeczne dzięki za pomoc w sobotę rozbiorę sprzęt i dam znać jaka była przyczyna
Pozdrawiam

Autor tematu
bilon2968
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 22:16
Motocykl: suzuki RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: suzuki RM250 94r płyn chłodniczy na tłoku

Post autor: bilon2968 » ndz, 24 sty 2010, 21:35

Witam
Rozebrałem w sobotę sprzęt i okazało się że uszczelka pod cylindrem nie trzymała mimo że nowa była
Złożyłem na nowo i dałem silikon na uszczelkę pod cylinder
Dzięki bardzo za porady i za zainteresowanie :drinkers:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”